![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Vorig jaar november ben ik na het dancefeest I love Techno te gent staande gehouden door de belgische politie. Er werd een ademtest afgenomen en deze bleek positief , namelijk een waarde van 0.53 promiel. Hierna werd er ook nog een bloedtest naar verdovende middelen afgenomen. Hier heb ik later post van gekregen dat er bepaalde waarden van mdma en afvalstoffen van cocaine in mijn bloed zin gevonden. Nu heb ik 2 maanden terug een brief gekregen dat ik voor moet komen voor de rechtbank te gent. Nu is mijn vraag wat staat mij te wachten. Hoe hoog zijn de geldboete's voor zulk soort overtredingen in belgie (kom zelf uit nl) En zal ik ook een rijverbod krijgen in belgie? Bij voorbaat dank voor reactie's, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Zo'n 4 jaar geleden heb ik eens een zitting van de politierechtbank bijgewoond. Gemiddelde boete voor rijden met drugs was 1500 euro, waarvan 1100 met uitstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog afgezien overigens van het feit dat het hoe dan ook erg moeilijk is om accuraat advies te geven via deze weg, en van de wetenschap dat één en ander tevens afhangt van een aantal factoren die geval per geval verschillend kunnen zijn. Gaat u even zien op deze site waar u zich voor gratis juridische raad kunt wenden in België : http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dronkenschap of soortgelijke staat door het gebruik van drugs of geneesmiddelen:
€ 1.100 tot € 11.000, plus een verval van het recht tot sturen van 1 maand tot 5 jaar of definitief. Bij het bedrag van de boete komen de gerechtskosten en eventueel een bijdrage van € 137,50 aan het fonds voor hulp aan slachtoffers van opzettelijke gewelddaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() In België heerst totale willekeur en worden drugs anders bestraft in elk arrondissement en zelfs afhankelijk van welke rechter en ook uw huidskleur. Zeggen dat je je leven gebeterd hebt en een liefje hebt enzo spreekt meer aan dan zeggen dat je je eigenlijk wel vrij nuchter voelde en met wat ze zich te moeien hebben. Voor de rest : veel geluk dermee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja idd met de auto.. Is het nuttig om bij de zitting aanwezig te zijn, is voor mij een behoorlijk probleem i.v.m mijn beroep. Laatst gewijzigd door anoniem163 : 9 september 2009 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |