![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Een zeer interessant stuk van socioloog Jan Hertogen over de recente hoofddoekenkwestie: http://www.arabeuropean.org/belgium/...d=265&Itemid=1
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn zo'n korte citaatjes wel toegestaan op dit forum? Deze meneer Hertogen vergeet dat de moslima's alle vrijheid van de wereld hebben om hun krankzinnigheid ten toon te spreiden in het land waar ze thuishoren. Pakistan of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Jij bent Christen heb ik gehoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee hoor, ik heb mij tot de islam bekeerd; heb ik hier al eens vermeld, maar waar ook weer? Afijn, ik kan je de raad geven hetzelfde te doen. Het is niet moeilijk, maar eerst moet ik weten of jij een man of een vrouw bent.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 september 2009 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Zelden zo goed gelachen. Wacht...je meent toch niet dat dit serieus bedoeld was he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik me slechts tot de gematigde islam heb bekeerd (was bang dat ze anders een stukje tussen mijn benen zouden wegknippen), maar dat is een zwaardere procedure - afgezien van dat stukje daar hè - dan zich tot de radicale islam bekeren; ik zou daar niet zomaar mee zitten lachen, Gwyndion!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vb: 'God und der Furher mit uns!' - ' I have a dream' - 'Ich bin ein Berliner' 'Je vous ai compris' (Charles De Gaule) enz. Tenzij het einddoel v/d schrijver: de 'Sulitzer' prijs is (uiteraard) Nu, als je wil weten wat ik inhoudelijk over uw werk denk, lees dan maar even mijn laatste 'post's'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uh huh, laten we even een aantal zaken duidelijk stellen?
Er zijn maar twee mogelijkheden, een hoofddoek is geen verplichting, zegt niets over wie je bent als moslima, en bepaalt nog minder of je al of niet een "goede gelovige" bent.Kortom; of je een hoofddoek draagt of niet bepaalt niet de mate van het moslima zijn, vrouwen met of zonder zijn als gelovigen en mensen volledig gelijkwaardig. Of; een hoofddoek is wel een verplichting, bepaald of je een goede moslima bent en is bijgevolg een regel die door het geloof aan vrouwen wordt opgelegd. Wanneer het eerste waar is, dan doet het er helemaal niet toe of je als moslima een hoofddoek draagt, bijgevolg is er ook geen probleem indien een werkgever, schoolreglement dit vraagt om ze niet te dragen. Je identiteit als moslima wordt dan niet bepaalt door het al of niet dragen van een hoofddoek, ook zonder ben je evengoed moslima. Wanneer het tweede waar is, dan is er helemaal geen vrije keuze, maar het dragen van hoofddoeken en teken van onderwerping aan een zelf opgelegd gebod, dat mag, maar in je eigen priveleven, je kunt dit niet opdringen van "moeten" aan een seculiere samenleving met scheiding van kerk en staat en dus hebben degenen die beweren dat dit hun vrijheid van religie aantast geen been om op te staan en staat het de samenleving vrij zelf regels te bepalen om de rechten van iedereen te doen respecteren waarbij je overtuiging als moslima geen vrijstelling is om algemeen geldende regels niet te accepteren, islam staat op geen enkele wijze boven de overtuiging van anderen, heeft niet meer rechten, en nog minder op uitzondering omdat een gedeelte van moslima's menen dat dit moet! Het is aan die groep om zichzelf aan te passen in een seculiere samenleving en daar respect voor te hebben, Allah staat hier niet boven het openbare leven, schoolreglementen of verwachtingen van werkgevers, dat is de basis van deze samenleving en hoe sneller mensen dit doorkrijgen, hoe beter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Legt u me maar uit op welke wijze?
Volgens mij blijven deze rechten perfect gewaarborgt of mogen volgens u molims in het openbare leven zoals op straat, geen hoofddoek meer dragen? Mag islam niet meer onderwezen worden? Mogen de vijf pijlers van het geloof niet vrij beleeft worden? Dit artikel is echter geen vrijbrief om je persoonlijke overtuiging van wat zou moeten volgens jou interpretatie van islam op te dringen binnen scholen, openbare functies, of tegenover werkgevers, de nu bestaande maatregels zijn dan ook nergens een overtreding van dit artikel, wel proberen degenen die vinden dat hoofddoeken moeten dit hiervoor te misbruiken. Mag ik u er trouwens op wijzen dat islam zelf in overtreding is het dit artikel, meer bepaald de vrijheid om van religie te veranderen of dit te verlaten! Geboden en voorschriften slaan dan ook niet op het dragen van een hoofddoek,gezien de diversiteit onder moslims gaat het om een persoonlijke interpretatie, en niet om een absoluut gebod. Kortom; de hoofddoek valt helemaal niet onder deze bepalingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee moeilijk is het niet, je hoeft enkel maar een kort riedeltje; "Ammehoellah ammehoelah illaalaalah" op te zeggen et voil�*, je bent er 1, er terug uit geraken daarentegen - zou je je kop wel eens kunnen kosten!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn idd nog niet zo 'islam- en hoofddoek-gek', nee!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Andersom zou één of andere vertegenwoordiger van de linkerzijde simpelweg de inhoud van het artikel negeren, melden dat quoteren niet toegestaan is op dit forum, 2 dt-fouten verbeteren, en na 6 reacties de discussie herleiden tot een scheldpartij. Maar ga gerust uw gang! Als ik Jan Hertogen zie staan weet ik meestal genoeg, maar dit terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nogmaals, voor alle duidelijkheid: als het aan mij ligt zie ik ook liever geen hoofddoeken, maar ik heb er moeite mee dat standpunt te beargumenteren. Vandaar dat ik hier naar een antwoord zoek en advocaat van de duivel (of ic de moslim) speel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het nu leuk is of niet, binnen islam bestaan vijf pijlers die vastliggen en dus vallen onder dit artikel ( ramadan, bidden, zakaat, geloof in een God die Allah heet, ) de rest is persoonlijke interpretatie van het indidudu zelf en vallen dus niet onder dit artikel. Deze vijf pijlers zijn dan ook gegarandeerd, geen enkel probleem dus. Ter aanvulling, Alevieten en Kemalisten, ook moslims dragen uitdrukkelijk geen hoofddoek zoals u ook in Turkije kunt zien is dat al geen makkelijk gegeven! U vergist zich dus als u denkt dat een verbod op school of werkvloer in strijd zou zijn met dat artikel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet kunnen denken, tot daar aan toe. Maar niet kunnen schrijven...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 september 2009 om 18:43. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien vallen die gebedsuren iedere dag anders, dus kan de school niet in die mogelijkheid voorzien, het staat je trouwens vrij om pauzes te gebruiken voor gebed,als jongeren dit willen tijdens de normale aangeboden pauze en daarbij geen bijkomende voorwaarden stellen mogen ze dit van mij gerust! Bovendien zou ik de Koran pakken en op andere passages wijzen, geld ontvangen zonder arbeid te verrichten is verboden, het is dus de plicht voor iedere moslim om een diploma te halen, werk te vinden want in wezen zijn uitkeringen "haraam"! Je moet dus als ware gelovige die situatie vermijden en zorgen dat je via arbeid een inkomen hebt, dat is de taak van een ware gelovige!En eigenlijk als je echt "vroom" bent mag je dus nooit een uitkering accepteren, eens uitrekenen hoeveel dit scheelt bij sociale zekerheid? |
|
![]() |
![]() |