![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Steeds meer jongeren plegen zelfmoord
(Belga) Voor het tweede jaar op rij is het aantal Vlamingen dat zelfmoord pleegt, gedaald. In 2002 beroofden nog 1.100 Vlamingen zich van het leven. In West-Vlaanderen blijven de zelfmoordcijfers het hoogst, vooral in families van landbouwers. Ook het aantal jongeren dat zelfmoord pleegt, neemt toe. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Volk dinsdag. De Vlaamse regering had zich tot doel gesteld het hoge aantal zelfmoorden in Vlaanderen met 8 procent te laten dalen tegen 2010. Dat doel komt intussen in zicht, maar de administratie maakt zich geen illusies. "Het is voorbarig nu al te spreken van een ommekeer", luidt het. "De effecten van de slappe economie zien we doorgaans met enkele jaren vertraging". In elk geval blijft Vlaanderen erg slecht scoren. Binnen de Europese Unie wordt alleen in Finland nog meer zelfmoord gepleegd. De daling is trouwens niet overal even groot. Zo daalt het hoge aantal zelfmoorden bij bejaarden aanzienlijk, maar daartegenover staat het stijgend aantal jongeren dat zichzelf het leven beneemt. Bij tieners is het aantal zelfmoorden zelfs verdubbeld tegenover het begin van de jaren '90. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() triestig ...
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alles gaat goed, ge voelt dat toch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeer triestig... inderdaad
Gelukkig worden de bevolkingscijfers op peil gehouden door nieuwe Belgen ...
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Meer doden door zelfmoord dan in het verkeer. Ook: Meer doden door arbeidsongevallen dan in het verkeer. Meer doden aan het gevolg van tabak en alcohol dan in het verkeer. Kan het zijn dat preventie voor zelfmoorden, arbeidsongevallen, tabak en alcohol MEER geld KOST dan het OPBRENGT. En dat er daarom géén aandacht aan besteed wordt? Of zie ik dit mis?
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Bestrijden van zelfmoorden is niet winstgevend volgens Stevaert
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Nochtans K9 dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het las. ALLES gaat toch goed in dit land.
Hoeveel keer heeft de VLD er ons niet mee rond onze oren geslagen. Als ge een ander gedacht had dan waarde ne verzuurde,ne Vlaams Blokker natuurlijk, en wat weet ik nog allemaal. Het ging goed omdat paars het ons gezegd had en dat wij dat maar meosten aannemen. We moesten maar wat positief denken. 't gaat dus nie zo goed als ze u vakkundig wijs gemaakt hebben. Maar ik wist het al langer. Wat weet ik niet langer eigenlijk....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de druk op de mensen te groot? Ik denk het niet, niet groter dan vroeger waarschijnlijk. De verwachtingen zijn misschien te groot.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb zo juist gezien dat pyramus het ook doet, bah . Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is het walgelijkst: het desastreuse voluntarisme of de vaststelling dat het beleid faalt ?! ![]() Op het VTM nieuws vermelde men ook het opmerkelijk hoog aantal zelfmoorden in West-Vlaamse landbouwgezinnen. Daar zit Paars-Groen! ook voor niets tussen zeker ?! ![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
HBVL wilde niets insinueren en besloot dat de oorzaak 'niet duidelijk' was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tragisch voor de vele vele nabestaanden in elk geval...
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |