![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Banneling
|
![]() In mijn kenissenkring ken ik iemand die aan het zogenaamde Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS) lijdt.
Zelf heb ik het daar een beetje moeilijk mee... Er is blijkbaar nog heel wat onduidelijkheid over deze (vermeende) aandoening: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben je een believer of een non-believer wat deze mysterieuze aandoening betreft? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is toch niet omdat er nog geen oorzaak gevonden is dat een ziekte niet bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Daar heb je inderdaad gelijk in... maar de criteria om iemand als drager van het syndroom te bestempelen zijn al even subjectief als de ziekte zelf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Babeth, de vriendin van maddox aan die aandoening lijdt... Het is inderdaad op z'n minst een beetje bizar om een ziekte in vraag te stellen omdat er (nog) geen oorzaak/behandeling voor gevonden werd...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Nogmaals:
Citaat:
De criteria om iemand het syndroom toe te schrijven zijn al even subjectief als de aandoening zelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat er gewoon heel erg vlug gegoocheld wordt met de term "CVS"...
Bij sommige zou ik liever CVS omschrijven als "Chronisch vetzakkerij syndroom" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() flanelletje is daar terug!!!!denk ik,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben soms ook cronisch vermoeid.
Meestal als mijn moeder begint te zagen over: 'wnr gade den tuin es doen' of 'wnr gade da es vernissen', 'wnr gade dit doen', ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ken ik iemand die beweert de aandoening te hebben... Ze heeft het zover kunnen krijgen dat ze op ziekteverlof gezet werd. Na enkele weken was haar reactie daarop dat het best wel handig was. Toen ze echter bijna 1 jaar 'ziek' thuis zat, dreigde ze invalide verklaard te worden. Na 1 jaar primaire arbeidsongeschiktheid word je immers invalide verklaard. Plots had de persoon in kwestie weer zin om te gaan werken... Foetsie... vermoeidheid... Raar hé ![]() Laatst gewijzigd door Alfred Nobel : 23 oktober 2009 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Het hoofdcriterium is een klinisch vastgestelde, onverklaarbare voortdurende of steeds terugkerende vermoeidheid die 6 maanden of langer duurt. Een arts zal dus niemand die 3 weken vermoeid is de diagnose CVS opplakken. Voorts is het lang niet het enige criterium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Ik trek die aandoening wél in twijfel omdat het bulkt van de onduidelijkheden zoals deze:
Citaat:
Mooie manier van aan geneeskunde doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Ach het is vaak zo in de medische wereld. Aspecifieke lagerugpijn is ook zoiets, per definitie "rugpijn zonder aanwijsbare oorzaak". Afgezien van het feit dat de persoon in kwestie een sjacheraar is of niet is het zo dat als een persoon pijn of vermoeidheid waarneemt je het tegendeel ook niet kan bewijzen.
Als iemand pijn heeft, is dat zo, hoe extreem subjectief zoiets ook is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is uw besluit nu?
Dat het psychologisch is en dat mensen maar niet zo flauw moeten doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je een citaat gebruikt mag je er wel de link van het volledige artikel bijgeven. Kwestie van de zaken niet uit context te rukken. Laatst gewijzigd door audrey : 23 oktober 2009 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |