Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2010, 13:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Open VLD : Eindelijk maken Senaat en Kamer werk van het afschaffen van wetten"

Marc Verwilghen tevreden met installatie commissie WetsevaluatieVandaag is het Parlementair Comité belast met Wetsevaluatie een eerste keer samengekomen. Het Comité moet snoeien in overbodige en onaangepaste wetgeving. Ook burgers zullen onaangepaste wetten kunnen melden. Daarmee wordt er eindelijk uitvoering gegeven aan één van de strijdpunten van Vincent Van Quickenborne, voormalig Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging. Senator Marc Verwilghen zetelt voor Open Vld in het Comité, net als Patrick Dewael vanuit de Kamer.

Het wetsontwerp om een Parlementair Comité belast met de Wetsevaluatie te installeren is al van kracht sinds eind april 2007. Sinds zijn aantreden als senator drong Marc Verwilghen meermaals bij de Senaatsvoorzitter aan op de installatie van het Comité. Marc Verwilghen is dan ook tevreden dat bijna drie jaar nadat het ontwerp wet werd het Comité eindelijk aan de slag kan.

“Via verzoekschriften zullen burgers kunnen melden wanneer wetten die ten minste drie jaar van kracht zijn, onaangepast zijn aan de situatie die ze moeten regelen. Het is van belang dat wanneer deze mogelijkheid operationeel is, ze ook breed gecommuniceerd wordt. Anders blijft deze optie dode letter”, aldus Marc Verwilghen die eveneens lid is van de werkgroep die de komende weken het intern reglement van het Comité moet op punt stellen.

VOOR MEER INFORMATIE

Marc VERWILGHEN, Senator

Laurent HOORNAERT, Medewerker Marc Verwilghen

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 14:22   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Dat is op zich goed nieuws. Ik ben echter benieuwd wat voor 'overbodige en onaangepaste' wetten ze zullen aanpakken. Hopelijk wetten die machtsverspreiding ten goede komen, en niet wetten die reeds machtigen de kans geven hun machtsconcentratie nog te vergroten. Bij de VLD moet je oppassen in dat opzicht.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 januari 2010 om 14:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 14:24   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is op zich goed nieuws. Ik ben benieuwd wat voor 'overbodige en onaangepaste' wetten ze zullen aanpakken.
Dat weten ze zelf ook nog niet. Het is de bedoeling dat wij, als "burgers", hen een handje helpen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 14:31   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat weten ze zelf ook nog niet. Het is de bedoeling dat wij, als "burgers", hen een handje helpen.
Ik kan me niet voorstellen dat de commisie geen 'prioriteiten' heeft. Toch denk ik dat dit een commisie is die zich gemakkelijk populair kan maken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 januari 2010 om 14:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 14:37   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat de commisie geen 'prioriteiten' heeft. Toch denk ik dat dit een commisie is die zich gemakkelijk populair kan maken.
De prioriteit van die commissie is 'bestaan' en 'samenkomen', dat is toch duidelijk? Wat die concreet voor de rest gaat doen, tja, doen alsof ze werken zeker? En wij, de menschen, mogen hen werk bezorgen zodat ze nog wat meer kunnen doen alsof ze werken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be