![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1R2MREG5
Dus 10% van de belgische bevolking slaagt erin 50% van de abortussen op zijn naam te zetten, anticonceptie die zogoed als gratis is in Belgie, wordt dus blijkbaar religieus geblokt, want hun kinneke is nog maagd. Dus abortus als natuurlijk anticonceptivum is blijkbaar normaalder dan preventief denken en organiseren. Dan een heuse 'maagden'industrie die het vliesje weer oplapt is blijkbaar een cosmetische operatie die je standaard toepast bij alle meiskes, want je wil niet met die zwarte vlek op uw jurk rondhuppelen, je hebt zeker geen last van venerische ziektes of SOA's, alles is terug ok... Kijk Artisjok: hier zie je de 'religie' in actie: een regel maken over maagdelijkheid, waar de meiskes dan feitelijk last van hebben in onze hyperkinetische promiscue maatschappij. Vrouwen zijn BAAS in eigen BUIK is de westerse regel, en die regel moet dan toch de Kerk&Iman een beetje op zijn plaats zetten. Maar ja het meisje heeft recht om zijn religieuze inspiratie te beleven zoals ze wil zeker ??? een regel maken over dat vliesje, die dan blijkbaar het summum van bedrog is, want bij een belgisch meisje ben je zeker dat ze maagd is, en bij een moslim meisje ben je nu volgens mij bijna zeker dat ze opgelapt is... Wat kan tellen als summum van 'religieuze beleving' dat je uzelf dwingt tot een nutteloze operatie, zodat je voor de schone schijn van uw toekomstige partner de indruk kunt geven dat hij de eerste is. Een leugen die je leven lang dan meegaat ??? Wow wat een open transparante en eerlijke cultuur is dat... allemaal in naam van een profeet. Dus Artisjok: moeten we toelaten dat het geloof zich inlaat met 'gezondheidsproblemen' en mogen wij geen 'westerse' regels maken die boven deze regels staan en zelfs in contradictie staan met deze regels. Want de schaarse middelen van ons ziekenbond worden hier blijkbaar allemaal verkwanseld aan een 'religieuze' groep die zich onaangepast voortbeweegt in onze maatschappij ??? Kunnen we daar eens een debat over houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het zijn mensen als anderen... warm, charmant, hoog libido, beste minnaars... het vlees is zwak... hoeveel zitten der niet in de kerk of chr. verenigingen en houden zich wel niet bezig met de paster of kleine kinderen... ieder volk heeft zo zijn uitspattingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de islam zijn masturbatie, abortus en bijvoorbeeld voorbehoedsmiddelen toegelaten. Maar zoals elke godsdienst is ook de islam voor een deel gebaseerd op de onderdrukking van de seksualiteit. Vooral de Abrahamistische godsdiensten zijn in dat bedje ziek: het resultaat van patriarchale machtsstructuren en dus in eerste instantie gericht tegen de vrije seksualiteit van de vrouw. 't Is droevig want die seksualiteit is bevrijdend en belangrijk. Uit de cijfers blijkt in ieder geval dat heel wat van die meisjes zich aan de regels weinig gelegen laten. Ze hebben tòch seks en dat is een goede zaak. Maar de toegang tot voorbehoedsmiddelen zou anders moeten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je mag me altijd één monotheïstische godsdienst aanwijzen waar seks voor het huwelijk wél toegelaten en normaal is. Alle drie de Abrahamistische godsdiensten zijn in hetzelfde bedje ziek: het zijn patriarchale systemen waarbij men de vrouwen en vooral hun onafhankelijkheid door middel van hun seksualiteit wil onderdrukken. Die patriarchale godsdiensten doen dat omdat ze de plaats hebben ingenomen van matriarchale systemen en godsdiensten. En in plaats van met de vinger te wijzen, kunnen we beter de balk in ons eigen oog analyseren: vrijdag 26 maart is het de zesde editie van Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon v/m. Equal Pay Day is de dag tot wanneer vrouwen extra moeten werken om – op jaarbasis – evenveel te verdienen als wat mannen verdienen in één jaar tijd. De loonkloof voor vrouwen bedraagt in ons land vandaag nog altijd 23,46%. Het illustreert dat discriminatie van vrouwen niet het monopolie is van monotheïstische godsdiensten maar dat het ook in onze maatschappij geïnstitutionaliseerd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Elk afleidingsmaneuver is blijkbaar goed om de hypocrisie van de maagdencultus in de islam te ontwijken. T'is echt te moeilijk voor de slinksen om bij de draad te blijven als ze met hun neus gedrukt worden op de in stand gehouden achterlijkheid van de cultuur/religie van die import gosdienstwaanzinnigen die ze zo graag knuffelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() [quote=Cut de krap;4620734]
Citaat:
Is idd een dom geloof net zoals elk geloof idioot is ...;er valt niets goed aan te praten maar waarom maak jij je elke dag druk in....ze komen jou hulp toch niet vragen ?? Ik denk dat de tijd "net zoals ons oud geloof" die domme tradities eruit werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ziet u in de praktijk het christendom de onafhankelijkheid van vrouwen onderdrukken door middel van hun seksualiteit? Dat is helaas wel zo binnen islam, uiteindelijk staan hoofddoeken voor de verantwoordelijkheid van de vrouw voor het seksuele gedrag van mannen. Uw theorie klopt dus niet met de praktijk. Daar is islam duidelijk veel repressiever in de praktijk tegenover vrouwen van het christendom! Natuurlijk is er de loonkloof en u hoort me niet zeggen dat dit onbelangrijk is voor vrouwen! Maar het recht op zelfbeschikking is dit nog veel meer, de ene vorm van discriminatie is dus veel bedreigender dan de andere vorm! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uiteraard huwen, worden gedwongen tot, onze moslima's in de achterlijke moslimlanden nogal makkelijk en vaak al rond hun 11e, 12e of 13e met alle miserie vandien. kindermisbruik, kinderzwangerschappen, verkrachtingen,... imam van agitatie loonschaal is voor iedereen gelijk. dat vrouwen makkelijker er tussenuit stappen, zwangerschapsverlof nemen of minder rap overuren tout court draaien zorgt ervoor dat ze minder snel stijgen in anciënniteit en loonschaal. wat uiteraard hun carrière vertraagt. man en vrouw met dezelfde anciënniteit, zelfde diploma, zelfde job zullen en moeten hetzelfde startersloon krijgen. dat de loonschalen lager liggen in bvb de zachte sector is jammer en dat zou je moeten aanklagen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens is het nogal idioot om een atheïst te omschrijven als imam. Ik ben het niet, ik heb geen enkel begrip voor godsdienstigen, ik heb geen enkel respect voor georganiseerde godsdiensten en ik verzet me tegen elke impact die ze hebben op de samenleving en op het leven van individuen. Maar ik doe dat vanuit het respect voor rechten die voor iedereen gelden. Ik verdedig die rechten omdat ze ook op mij van toepassing zijn. Het is dus uit eigenbelang. Citaat:
Ik lees dat bijvoorbeeld hier: http://www.lokum.nl/_liefde/seny/vie...d=1099227489#6 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 februari 2010 om 21:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze hebben nood aan een eigen Wilhelm Reich...
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 februari 2010 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Imam van Agitatie plat op de buik om ieslaam te promoten (Uw feiten kloppen ook niet) verspreidt ook nog eens leugentjes om ieslaam in een beter daglicht te stellen, in ieslaam is masturbatie/zelfbevrediging absoluut 'verboten', een man mag zelfs zijn eigen geslachtsdeel niet aanraken bij het plassen of erna om zich te 'reinigen'!
Wat zeggen onze muzelmaantjes er zelf van? Vraag: Asalamoe alleikoem warahmatoe allahie wabarakatohoe, Mijn vraag luidt als volgt. Door de vele rampspoeden waar wij aan blootgesteld zijn, is sex een groot probleem voor jongeren. Mag men zich masturberen om de seksuele lusten te dempen? Dank u Antwoord: Citaat:
Citaat:
Of misschien hebben vrouwelijke leden van de sekte op dat gebied toch meer rechten en mogen zij het wel? Wie zal het zeggen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De tegenstand van de kerk was er, maar die werd relatief snel overwonnen, behalve door de moslimas die vandaag de dag nog niet aan een begin van eigen wilsbeschikking toe zijn op sexueel vlak. En de linkse knuffelbende vindt dat doodnormaal , wenst erover te zwijgen en het spel met hypocrieten verder te spelen. Uw praatjes over de doorbraak in 1980 is je reinste onzin. Een leugen om moslimbestwil neem ik aan. Citaat:
Citaat:
Trouwens islam en cultuur zijn geen gescheiden fenomenen, en al zeker niet in islamlanden. De cultuur wordt er altijd in sterke mate bepaald door de religie. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als u op mijn link had geklikt, dan had u vastgesteld dat daar een heel andere uitleg staat.
Daaruit kunnen we maar één conclusie trekken: er zijn diverse interpretaties, diverse scholen en diverse manieren om de koran, Mohammed en de hadith te interpreteren. Abu Hanifa, Sheik Al-Azhar, Ahmad Ibn Hanbel; Omar Ibn al-Chattab, en een hele reeks anderen geven hun uitleg. We kunnen dus vaststellen dat er binnen de islam allerlei scholen en interpretaties bestaan en dat ze daarin niet zoveel verschillen van het christendom noch van onze maatschappij in haar geheel. Ook hier lopen nogal wat mensen rond die seksualiteit een probleem blijven vinden en die de bevrijding van de seksualiteit wensen te bestrijden. Ik hoef niet te verwijzen naar Kardinaal Léonard of de pastoor Luc Buyens van Reusel. Dat doet zich overigens ook in de States voor en vandaag zeer fel in ondermeer Kenia en Oeganda. Ik ben persoonlijk een fan van Wilhelm Reich en voor de absolute vrijheid van seksualiteit voor iedereen op basis van respect voor elkaars fysieke en mentale integriteit. Ik ben er erg voor gewonnen om die strijd van Reich verder door te zetten. Ik denk dat - naast economische uitbuiting en onderdrukking - de inperking en onderdrukking van seks voor veel mensen het grootste probleem vormt.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1R2MREG5 50 % van de abortussen gebeuren bij allochtonen (moslima's) die bij het huwelijk allemaal maagd moeten zijn. Kortom, al dat vergelijkend en vergoelijkend geslijm van jou Imam van agitatie, reflecteert de realiteit niet, en dan hebben we het nog niet over de realiteit in moslimlanden waar ze clitjes uitsnijden bij tienermeisjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit. Ik weet niet of u het artikel eigenlijk wel gelezen hebt. U haalt er maar heel weinig uit, duidelijk. Maar ik heb het al eens geschreven: begrijpend lezen is niet uw forté. Ik help een handje met citaten uit het artikel en hoe ik ze interpreteer. Ik zal onderlijnen wat belangrijk is, dat maakt het voor u gemakkelijker om te verstaan wat er eigenlijk staat. Over de achterliggende redenen van het hoge aantal abortussen: Citaat:
Kunnen we aan de situatie verhelpen? Ja, door seksuele opvoeding en het gratis ter beschikking stellen van voorbehoedsmiddelen. ter illustratie van hetzelfde nog een citaat uit het artikel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hieruit kan je leren dat het dus weinig met die specifieke godsdienst te maken heeft maar met godsdienst, cultuur en patriarchaat in het algemeen. Vergelijken is dus interessant omdat je er iets uit kan leren indien dat je bedoeling zou zijn, quod non. Je staart je blind op het statische, onveranderlijke karakter van de islam en de gelovigen. Je zou uit de geschiedenis van het katholicisme geleerd kunnen hebben dat een godsdienst maar zo statisch is als de gelovigen zijn. Hetzelfde zie je bij de islam natuurlijk: er is verandering op til, het is al bezig: Citaat:
Nog een illustratie om aan te tonen dat het vaak minder met religie maar meer met cultuur en sociale achterstand te maken heeft, met armoede dus: Citaat:
Ook het volgende citaat illustreert die stelling: Citaat:
Citaat:
Jij schrijft ondanks al die citaten die in het door jou aangeduide artikel staan toch nog: Citaat:
Je schrijft ook: Citaat:
Hier een mooie illustratie: ![]() Uit die illustratie kan je leren dat de VS op dat vlak een gigantisch probleem hebben, net zoals overigens het VK in Europa. Vreemd, want ook zij beschikken over voorbehoedsmiddelen, nog vroeger dan wij hier de beschikking over de pil hadden. Ze hebben, om jouw woorden aan te halen "al een paar generaties de tijd ... gehad om zich van die verschrikkelijke hypocrisie te ontdoen". Maar die - nochtans Westerse landen - slagen daar blijkbaar niet in. En het zijn nochtans geen moslims... Heb jij een stevige verklaring? Je schrijft eveneens, zomaar wat uit je losse pols schuddend: Citaat:
Citaat:
Maar zoals je uit het artikel had kunnen vernemen: ze hebben wel degelijk seks (alleen niet met jou natuurlijk) en als ze zwanger worden, laten ze een abortus uitvoeren. Mij lijken dat twee illustraties van vrije wilsbeschikking. Ze zouden natuurlijk beter voorbehoedsmiddelen nemen, en daar wringt het schoentje volgens het artikel: slecht voorgelicht en die middelen zijn te duur. Laat ons dus vooral daar iets aan doen. Citaat:
U wil zich misschien blind staren op het maagdenvlies zelf maar dat zou ik niet doen. Ik vind het nogal onsmakelijk en het probleem gaat verder dan dat. Het gaat om de emancipatie van vrouwen. Laat ons daar maar een tandje bijsteken, daar ben ik helemaal voor gewonnen en het doet me plezier dat reactionairen en conservatieven vandaag de dag zo met het lot van vrouwen en homo's begaan zijn. Dat is nieuw.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 februari 2010 om 01:19. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanavond sprak ik op msn met een onderwijzeres in een kleine gemeente, 100km ten oosten van Meknes. Ze komt regelmatig een babbeltje maken. 26 jaar, al een jaar van haar vorige (toen getrouwde) vriend af. Indien er één ding is waarover ze zich absoluut géén zorgen maakt is 't wel 't ontbreken van haar maagdelijkheid. Zo kwam ik er meer tegen. In Tanger, Casablanca of Rabat is men ondertussen ook wel realistischer geworden. Op een Amerikaanse site werd me heel recent deze link aanbevolen: http://chastity.com/ Niet door een moslim. Dit hier is ook niet over een moslimland: Why Is America So Obsessed with Virginity? http://www.huffingtonpost.com/anasta..._b_183798.html Dit ook niet: http://www.mariedenazareth.com/12632.0.html?&L=0 http://www.trouw.nl/krantenarchief/1...e_maagden.html De US zijn een christelijk land , hé? http://www.americanpregnancy.org/main/statistics.html Volgens jou nemen ze daar al 60 jaar de pil, hé? http://www.guttmacher.org/pubs/journals/3002498.html Laatst gewijzigd door filosoof : 28 februari 2010 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |