Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag de OLV kathedraal een moskee worden?
Ja 13 33,33%
Neen 26 66,67%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2004, 14:58   #1
PAJOT
Banneling

Standaard

OOSTERHOUT - De Oosterhoutse stichting Moskee Almohsinin voelt zich gediscrimineerd. De organisatie meldde zich aan als aspirant-koper van de Oosterhoutse Nazarethkerk. De makelaar liet echter weten dat het Bisdom Breda de kerk niet aan de stichting wil verkopen.

In de brief die makelaar Meeus uit Breda stuurde aan de stichting staat: ,,Het bisdom Breda verbiedt in zijn algemeenheid de verkoop van kerken aan organisaties die niet zijn aangesloten bij de Raad van Kerken. Naar onze indruk is dat voor uw organisatie niet het geval en wordt verkoop aan uw organisatie door het bisdom niet toegestaan.''

S. Chahid van de stichting Moskee Almohsinin reageert: ,,Dus worden wij als koper uitgesloten puur vanwege het feit dat wij moslims zijn. Volgens mij kan en mag dat niet. Dat druist in tegen de grondwet. Daarin is geregeld dat niemand op grond van zijn geloofsovertuiging mag worden gediscrimineerd.'' Zijn stichting wil zo snel mogelijk contact opnemen met het bisdom om van gedachten te wisselen. ,,Maar levert dat niets op, dan overwegen wij juridische stappen'', aldus Chahid. ,,Wij voelen dat ons onrecht wordt aangedaan. Wij willen niets anders dan een pand kopen. Op zijn minst verdienen wij het om net als andere aspirant-kopers mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. De verkoper mag ons niet uitsluiten puur vanwege onze religie.''

De de verkoper blijkt zijn boekje echter niet te buiten te zijn gegaan, legt A. Nobelen van Meeus Bedrijfshuisvesting uit. ,,Puur juridisch is het zo dat de verkoper mag bepalen aan wie hij zijn onroerend goed verkoopt. Hij ook kan in een verkoopovereenkomst vast laten leggen wat er na de verkoop in het pand wel en niet gevestigd mag worden.''

In dit geval is de verkopende partij, de parochie, gebonden aan regels van het bisdom van Breda. Dat is op zijn beurt weer verplicht om richtlijnen van de katholieke kerk te volgen. ,,En die gebiedt dat leegkomende kerkgebouwen niet zomaar aan iedereen worden verkocht'', aldus Nobelen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:09   #2
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Door de ontkerkelijking, de lage kerksheid (% dat regelmatig een kerk bezoekt) van gelovigen en de kerkfusie van hervormden en gereformeerden verliezen inderdaad steeds meer kerken hun kerkelijke functie. Het is echter moeilijk om altijd een gepaste bestemming te vinden. In de grote steden zijn er wel voorzieningen te vinden als bibliotheken die passen bij de uitstraling van de kerk en zo'n kerk kunnen overnemen, maar op het platteland is dat vaak moeilijker. Die blijven dan vaak leeg staan. Er is een duidelijke richtlijn dat functies die niet passen bij de uitstraling van een kerk, niet in aanmerking komen. Ook zijn zowel de katholieke kerk als de protestantse kerken het erover eens dat er niet verkocht mag worden aan niet-christelijke geloofsgemeenschappen. In het verleden is dat wel gebeurt, maar daar kreeg men later vaak spijt van. Zeker sinds 11 september en de opkomst van Pim Fortuyn wordt er principieel niet meer aan moslims of andere gemeenschappen verkocht. Men laat de kerk dan nog liever leegstaan.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:12   #3
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

De arrogantie van de moslims in Europa groeit met de dag.

Ze zullen er zelf het grootste slachtoffer van worden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:21   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als onze Moslimmetjes ginder genoeg geld op tafel leggen, dan verkoopt de kerk zichzelf wel. Zolang het niet opvalt.

Zo zijn er al raardere zaken verkocht in de loop der tijden, via tussenpersonen, en zakelijke constructies.

En langs de andere kant, hoeveel geld zou er niet van de staat afkomen,om zo een multicultureel project te steunen?
Oud 3 januari 2004, 15:43   #5
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Als onze Moslimmetjes ginder genoeg geld op tafel leggen, dan verkoopt de kerk zichzelf wel. Zolang het niet opvalt.

Zo zijn er al raardere zaken verkocht in de loop der tijden, via tussenpersonen, en zakelijke constructies.

En langs de andere kant, hoeveel geld zou er niet van de staat afkomen,om zo een multicultureel project te steunen?
Als de Kerk zich niet kordater gaat opstellen tegenover de islam dan zullen nog meer mensen een dégout ervan krijgen en zich ervan distanciëren en ligt ze straks samen met de islam te rotten op de mesthoop van de geschiedenis.
Oud 9 januari 2004, 14:41   #6
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Ik wist niet dat Oosterhout een bisdom was? Waar staat die 'OLV kathedraal'?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2004, 14:46   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
In ANTWERPEN natuurlijk

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2004, 16:00   #8
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn de moslims geen lid van de raad van kerken ? Volgens mij is iedereen het erover eens dat zowel Joden als Christenen als Moslims
het over dezelfde God hebben - alleen zijn er binnen die 3 hoofdgodsdiensten nog eens vele onderverdelingen Katholieken, Orthodoxen, Sjieten, Soennieten, Sikh's, Evangeliërs, Lutheranen,
Nederduits gereformeerden..
Heeft men liever dat die kerk een dancing of een bordeel wordt ?
Oud 9 januari 2004, 17:06   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben meer gevonden voor een Gothic Camarilla sfeer uitademde keet. Soort van World Of Darkness discotheek, maar dan zonder house, en met meer spinnewebben.
Oud 9 januari 2004, 17:38   #10
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
In ANTWERPEN natuurlijk
Ah, zo... Waarom gaat die vraag over de kathedraal van Antwerpen, als het artikel over godvergeten Oosterhout gaat? Stemmingmakerij, meneer, stem-ming-ma-ke-rij!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2004, 18:14   #11
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Waarom zijn de moslims geen lid van de raad van kerken ? Volgens mij is iedereen het erover eens dat zowel Joden als Christenen als Moslims
het over dezelfde God hebben - alleen zijn er binnen die 3 hoofdgodsdiensten nog eens vele onderverdelingen Katholieken, Orthodoxen, Sjieten, Soennieten, Sikh's, Evangeliërs, Lutheranen,
Nederduits gereformeerden..
Heeft men liever dat die kerk een dancing of een bordeel wordt ?
Ik vind een erotische tempel of een dancing een veel geschikter bestemming voor een afgedankte kerk dan een moskee.

Een moskee staat voor het zich blindelings onderwerpen aan de haatvolle boodschap van een moordenaar uit de 7de eeuw.

In een erotische tempel of een dancing viert de mens zichzelf als volwaardig onderdeel van de "Schepping".

In de tijd van Herodotus bestonden er in het Midden Oosten trouwens zulke tempels en in het Verre Oosten behoren de tempels die dit thema uitbeelden tot de mooiste ter wereld.

Citaat:
The Ethereal Dance Festival
Venue: Chitragupta Temple, Vishwanath Temple.
Duration: A Week
Held In: February/March.

When The Stones Come To Life
Every spring the stones of Khajuraho come to life during the prestigious 7-day Khajuraho Dance Festival when the glory of the temples is celebrated with true fervour and joy. It is a cultural festival for the celebration of the Indian classical dance and music, believed to have basically originated in the Hindu temples. The festival is typical of a new breed of event, sited at ornate ancient temples to attract visitors by combining tourism with culture. Khajuraho Festival of Dances, organised by Eicher and Madhya Pradesh Kala Parishad, draws the best classical dancers in the country every year, who perform against the spectacular backdrop of the floodlit temples. In a setting where the earthly and the divine create perfect harmony, it is a spectacular event that celebrates the pure magic of the rich classical dance traditions of India.

Time for Eclectic Performances
The sleepy town of Khajuraho is transformed during the pleasant Hindu spring month of Phalguna, corresponding with the months of February/March, when the festival of Maha Shivratri draws pilgrims from all over the region to commemorate the marriage of Shiva. The festival also sees one of India's premier dance events - the Khajuraho Festival of Dance, a showcase for all forms of classical dance. With the international status under the Government of India Programme categories, this seven-day extravaganza is a unique treat for connoisseurs from all over the world.

Khajuraho
--------------------------------------------------------------------------------

The Khajuraho temples now grace the posters of the Indian Tourist office, and numerous films have been shot at the temple grounds. It is with these temples in the background that some of the greatest exponents of Indian classical dance have performed for admiring audiences. But it is in discussions ranging around the cultural construction of sexuality that Khajuraho has featured prominently. The sheer eroticism of the sculptures is often pointed to as evidence of India's libertine past. Thus, gays and lesbians have found in Khajuraho evidence of the enlightened attitudes of the pre-modern Indian culture, while others point o the allegedly baneful influence of the Islamic and British presence in India, which is supposed to have led to repressive sexual mores. But few have asked what Khajuraho tells us about everyday notions of sexuality, or what inferences we are to derive about Indian sexual mores and practices from these temples.

Why Erotica in Temples? There are different opinions on why temples were decorated with sexually explicit sculptures. One group argues that the old kings lived in obscene luxury and that they used these for excitement. Another group thinks that it was part of sexual education in ancient India: since most people visited temples, it was an appropriate place for mass communication. Some scholars say that since Hinduism believes in the efficacy of all four paths to Moksha (Dharma, Artha, Yoga, and Kama), these sculptures were provided to assist in the last of these four paths. Since these sculptures are limited to the outer walls of the temples, some people interpret them as a symbolic gate to reaching God. It is possible that at the time just preceding the construction of these sculptures, monastic Buddhism was prevalent, people were losing interest in the householder-life, and the temples were built to attract people to sex and family life and to renew Hinduism. Some others go to the extent of saying that the Khajuraho temples themselves are built upon the model of an ultimate seductress. The steps are like the feet, the Ardhmandapam are the knees, the Mandapam represents the curvaceous thighs, the sanctum-sanctorum is like the ovaries, and since it is very dark where the Linga is installed, it represents the sexual organ, etc. For a long time, the pundits have wondered why it was necessary to decorate a place of worship with sexual material, but if one observes the materialistic (Loukika) thoughts of Hinduism, there is nothing unnatural about them.

Why Not? How can the Indians criticize the Mithuna (mating) sculptures while worshiping Mahadev (Shiva) as a symbol of male and female organs? "All of life is God's magic;" we are all parts of divinity; our scriptures argue that to attain moksha, and to dedicate ourselves to dharma and adhyatma, we should first experience sexual fulfillment. The one who wrote the Kamasutra was none less than a sage! When the Gods themselves cannot escape the web of erotic love (Kama), what about us mere mortals? We have saints and mystic figures (Purana-Purusha) who have sinned, we have sages who have abandoned their years of renouncement for a beautiful woman, we have deities who have slept with others' wives, we have those who have fathered deer, we have those who have made love to and deceived even the Sun God, and we certainly have those who have conceived before marriage. If one were to make a list of these incidents that appear in Hindu scriptures, one could put western societies to shame. If one concedes that sex is an important and integral part of life, mortals must experience it completely. Only perversions are excluded.

http://www.eholidaysindia.com/khajuraho.htm
Oud 11 januari 2004, 21:40   #12
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Vanzelfsprekend moeten wij steeds voortgaan op het pad van het multiculturele centrum van Europa worden. Reeds nu zijn er talrijke
indische migranten die zich in het zuiden van Antwerpen ophouden en er hun tempels bouwen, ook zij kunnen vanzelfsprekend besluiten een kerk
over te nemen, zoals andere meer duistere christelijke sektes cinemazalen transformeren in kerken.

Dit alles in het teken van Brussel hoofdstad van een multicultureel Europa met ca. 4.5 miljoen inwoners met Antwerpen - Gent - Charleroi als
kleine voorsteden.
Oud 13 januari 2004, 23:07   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

lol, laat ze maar doen, brussel hoofdstad van belgie, indien je er een dropping doet na 19.00h je kunt absoluut niet meer zeggen dat het een stad is van belgie, het gewoonweg marokko, of afrika, maar belgie????
ik ben blij dat ik niet meer in brussel woon, laat ze heel belgie maar afbreken en verloederen, ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk geld bij elkaar spaar tegen dat ik op pensioen ben of toch bijna en dan pers ik alles uit de sociale zekerheid en ben ik hier weg! Lekker naar een landje zonder moslims die zich toch enkel maar gediscrimineerd voelen maar toch wel alles voor elkaar krijgen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 18:49   #14
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Al eens aan gedacht zélf moslim te worden ? Als het in België / de EU
leuker is om moslim te zijn dan atheïst, Lutheraan,Bhoeddist enz...
laten we dan met zijn allen moslim worden... als ik het goed begrijp is
er in feite geen enkele moslimautoriteit dan de koran en de 5 pijlers
& dat kan nu feitelijk niet zo erg zijn (behalve voor de vrouwen misschien,
maar vermits alle moslima's toch zo enthoesiast zijn...)
Oud 14 januari 2004, 23:49   #15
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
lol, laat ze maar doen, brussel hoofdstad van belgie, indien je er een dropping doet na 19.00h je kunt absoluut niet meer zeggen dat het een stad is van belgie, het gewoonweg marokko, of afrika, maar belgie????
ik ben blij dat ik niet meer in brussel woon, laat ze heel belgie maar afbreken en verloederen, ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk geld bij elkaar spaar tegen dat ik op pensioen ben of toch bijna en dan pers ik alles uit de sociale zekerheid en ben ik hier weg! Lekker naar een landje zonder moslims die zich toch enkel maar gediscrimineerd voelen maar toch wel alles voor elkaar krijgen.
Datzelfde ben ik ook van plan.
Oud 15 januari 2004, 08:20   #16
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik ben meer gevonden voor een Gothic Camarilla sfeer uitademde keet. Soort van World Of Darkness discotheek, maar dan zonder house, en met meer spinnewebben.
Vampire RPG speler misschien ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 08:39   #17
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoera... een zagevent minder!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 17:21   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Calle, Mage is meer mijn meug, Son of æther dank U.

Maar ja, een stel van LARP Camarila jongedames zien kronkelen in die strak zwart leren en kanten outfitjes, heerlijk.

Toch een heel pak interessanter dan een stel houten banken waar mensen al dan niet geknield zitten te prevelen, of een heel stel in losse gewaden verpakte konten die in de lucht steken.
Oud 15 januari 2004, 18:06   #19
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Dan kom ik liever af als Mage met mijn lief Duits Herdertje als een Werewolf, een Fiannah Lupus natuurlijk. Zal een leuk feestje worden.
Oud 15 januari 2004, 18:13   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
hoera... een zagevent minder!
Hehe, en van jou zullen ze nooit afgeraken. Blijft maar lekker hier ja.
Maarja, dat is toch wat jullie willen, alle westerlingen buiten en Belgie omvormen tot een moslim staat.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be