Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 01:11   #1
end
Schepen

Standaard Frontale media aanval in laatste week -> massaal underdog effect? Haalt N-VA 30%?

De aanvallen in de media nemen legendarische proporties aan in deze laatste week voor 13 juni. Zelfs de vice-gouverneur van de nationale bank meent zich nu geplaatst om indirect een stem op N-VA af te raden. Een nooit geziene lastercampagne tegen een democratische partij in Belgie. Als ik comments lees op destandaard.be, demorgen.be, hln.be, e.d. dan zie ik niks dan mensen die verontwaardigd zijn over de manier waarop de media het volk probeert te bespelen. De laatste peiling was op 4 juni, da's politiek gezien lang geleden. N-VA kan verliezen als het volk zich laat vangen aan de bangmakerij, maar het kan ook nog hoger scoren dan verwacht als de mensen even gedegouteerd zijn over de houding van de media en de politiek als ze zouden moeten zijn. Wat denk u ervan? Hoe schat u de Vlaming in?
end is offline  
Oud 9 juni 2010, 01:54   #2
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ja hoor het NVA kan daar van profiteren met de verkiezing: mensen gaan daar meer op stemmen dan voor die massale aanval nu.
Ken nog zo'n partij die daar een paar verkiezingen goed met geweest is maar steeds in oppositie is blijven staan in een sanitaire blokkade... Gaat voor NVA niet anders uitdraaien denk ik. Hoop dat ik mis ben.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 9 juni 2010, 05:27   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik denk dat veel mensen 'bang' zijn geworden...
Het succes ' op papier' van de NV-A is grotendeels te danken aan hun onwrikbaarheid in het BH-V en staatshervormingsdossier.

Het streven naar onafhankelijkheid is geen 20% van de stemmen waard, dus zolang men daar op hapert ( de partij of media) kunnen ze alleen maar achteruitgaan..
Eigenzinnig is offline  
Oud 9 juni 2010, 06:07   #4
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

En mensen bang maken werkt.
Jammer genoeg, maar er zijn er velen die een reactie hebben als: "ja, als die het zegt"
plakker is offline  
Oud 9 juni 2010, 06:08   #5
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Als NVA rond de 20% haalt zullen ze al heel tevreden mogen zijn.
Vergeet niet de massa gewoontestemmers van de traditionele partijen; voornamelijk pummels, gepensioneerden en personen die werkelijk niks van politiek kennen.
Zij stemmen jammergenoeg ook massaal.
Oud 9 juni 2010, 08:13   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Als NVA rond de 20% haalt zullen ze al heel tevreden mogen zijn.
Vergeet niet de massa gewoontestemmers van de traditionele partijen; voornamelijk pummels, gepensioneerden en personen die werkelijk niks van politiek kennen.
Zij stemmen jammergenoeg ook massaal.
De kiezer heeft altijd gelijk.
Uw mantra over domme kiezers is verwerpelijk.
Henri1 is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:16   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
De aanvallen in de media nemen legendarische proporties aan in deze laatste week voor 13 juni. Zelfs de vice-gouverneur van de nationale bank meent zich nu geplaatst om indirect een stem op N-VA af te raden. Een nooit geziene lastercampagne tegen een democratische partij in Belgie. Als ik comments lees op destandaard.be, demorgen.be, hln.be, e.d. dan zie ik niks dan mensen die verontwaardigd zijn over de manier waarop de media het volk probeert te bespelen. De laatste peiling was op 4 juni, da's politiek gezien lang geleden. N-VA kan verliezen als het volk zich laat vangen aan de bangmakerij, maar het kan ook nog hoger scoren dan verwacht als de mensen even gedegouteerd zijn over de houding van de media en de politiek als ze zouden moeten zijn. Wat denk u ervan? Hoe schat u de Vlaming in?
vergeet het ! bij mijn schoonma pakt dat verf ... die ging N-VA stemmen, en nu durft ze niet meer, ze zal toch maar terug CD&V stemmen ...

en er zijn in vlaanderen veel bommakes zo hoor ...
Anna List is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:19   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Behalve als ze op de 'verkeerde' partij stemmen he, Henri?
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:20   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vergeet het ! bij mijn schoonma pakt dat verf ... die ging N-VA stemmen, en nu durft ze niet meer, ze zal toch maar terug CD&V stemmen ...

Misschien nog een paar documentaires over de Tweede Wereldoorlog op Canvas de komende dagen?
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:20   #10
oligo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Heel veel, in mijn omgeving zeker. Dus ik denk dat de peilingen een middel zijn om dat success te minderen. Maar we zullen wel zien aanstaande zondag. Niet dat het iets gaat oplossen, want het zijn de walen die dwarsliggen, niet andere vlaamse partijen. Het is nu enkel kiezen voor een strategie. Ofwel eindeloos onderhandelen of wat aggressiever , of heel aggressief.
oligo is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:22   #11
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is zo, veel mensen zijn heel beïnvloedbaar.
Vreemd hoe de kiezer zich zo laat misleiden, zelfs al weten ze dat de tegenstander dat bewust probeert te doen
plakker is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:22   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Behalve als ze op de 'verkeerde' partij stemmen he, Henri?
Ook dan niet.
Henri1 is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:24   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Misschien nog een paar documentaires over de Tweede Wereldoorlog op Canvas de komende dagen?
In ieder geval niet vandaag.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:28   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het gros van de thuis- en familiekijkers loopt daar met open ogen in.

Daarom moeten de V partijen de handen in elkaar slaan om het mediamonopolie te doorbreken en om een pluralistische duiding te forceren.

Wie was de vorige minister van media?
Iemand?
Oud 9 juni 2010, 08:35   #15
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tiens voor een keer ben ik het me jou eens.

Schaf de opkomstplicht af en de mensen die echt geen interesse hebben voor politiek zullen thuis blijven. Probleem opgelost.
Kaal is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:37   #16
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Je kan er toch niet omheen dat de internationale financiele wereld zich terecht ongerust maakt en zich vragen stelt hoe dit land bij een eventuele splitsing zijn enorme schuldenberg gaat terug betalen. Hierdoor is deze week de tienjarige rente al met 1% gestegen. Ik vind dit alarmerend want dit betekend dat de rentelast op onze schuld die momenteel zo'n 14 miljard/jaar bedraagt gaat stijgen.
Vele belgen hebben direct of indirect Belgisch schuldpapier in hun portefeuille en verliezen nu dagelijks geld. In deze optiek zou het best kunnen dat NVA zondag i, vgl. tot de peilingen stemmen gaat verliezen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 9 juni 2010 om 08:37.
speurneus is offline  
Oud 9 juni 2010, 08:38   #17
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat dit een media aanval noemt, de aanvallen komen uitsluitend van andere politieke partijen. En van hen kan je moeilijk wat anders verwachten.
Oud 9 juni 2010, 08:41   #18
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vreemd dat dit een media aanval noemt, de aanvallen komen uitsluitend van andere politieke partijen. En van hen kan je moeilijk wat anders verwachten.
Jij vergeet de berichten in de Financial Times.
speurneus is offline  
Oud 9 juni 2010, 09:13   #19
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Je kan er toch niet omheen dat de internationale financiele wereld zich terecht ongerust maakt en zich vragen stelt hoe dit land bij een eventuele splitsing zijn enorme schuldenberg gaat terug betalen. Hierdoor is deze week de tienjarige rente al met 1% gestegen. Ik vind dit alarmerend want dit betekend dat de rentelast op onze schuld die momenteel zo'n 14 miljard/jaar bedraagt gaat stijgen.
Vele belgen hebben direct of indirect Belgisch schuldpapier in hun portefeuille en verliezen nu dagelijks geld. In deze optiek zou het best kunnen dat NVA zondag i, vgl. tot de peilingen stemmen gaat verliezen.
Is dit de schuld van de NV-A die trouwens confederalisme voor nu naar voor schuift en niet seperatisme of van de andere partijen die de situatie zover heeft laten verrotten? En henri1...spijtig genoeg is een redelijk deel van de kiezers politiek dom...Ik ken er bvb. een paar die van plan waren PVDA+ te stemmen tot ik hen vroeg wat ze van het communisme vonden...zijn snel van gedacht verandert...
Gwyndion is offline  
Oud 9 juni 2010, 09:22   #20
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het gros van de thuis- en familiekijkers loopt daar met open ogen in.

Daarom moeten de V partijen de handen in elkaar slaan om het mediamonopolie te doorbreken en om een pluralistische duiding te forceren.

Wie was de vorige minister van media?
Iemand?
Geert Bourgeois ( NV-A)
En het gros van de buitenlandse financiële analysten...
Eigenzinnig is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be