![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naar analogie van mijn huldebetuiging aan de overwinnaars van deze verkiezingen zou ik ook graag deze draad willen openen om mijn diepe en welgemeende dank te betuigen aan alle VB militanten die ondanks de F5 tornado van de NVA de meubelen hebben kunnen redden.
Ik, als VB stemmer en sympathisant, voel mij een beetje ambigue door het feit dat na een 25 jaar lange en hoogst antidemocratische vuile oorlog tegen onze partij het nu net de democratische overwinning van een vlaams nationalistische partij is die ons electoraal in de flank rijdt. Het voelt zo'n beetje als wanneer uw zoon op frauduleuse wijze wordt geweerd uit de Ronde Van Frankrijk waarna een neefje deze rittenkoers wint. Gisteren heeft Vlaanderen De Wever naar voor geschoven als speerpunt van onze tocht naar Vlaamse staatswording. De Wever die als een fenix herrees uit het as van de antidemocratische establishmentspuinhoop. Ikzelf beschouw dit mandaat als een onverholen bevestiging van het grote gelijk van het VB. Zoals FDW verklaarde is dit allerminst een ideologische nederlaag. Daarom: aan de VB'ers: Wees niet te beroerd om feest te vieren voor het dichterbijbrengen van onze initiële betrachting van Vlaamse onafhankelijkheid. Wees fier op het feit dat jullie zo lang en zo vastberaden de stoottroepen zijn geweest die de bres hebben geslagen die deze Vlaams Nationalistische vloedgolf heeft gefaciliteerd. De strijd is echter niet voorbij. Jullie als stromtroepen hebben nu de taak om klaar te staan om onze broeders Vlaams Nationalisten op te vangen die door het aankomende establishmentsoffensief zullen worden omvergeblazen, verraden of ontmoedigd. Maar eerst, broeders, aan jullie die door onnavolgbare hardnekkigheid het zaad zijn geweest van dit Vlaams Nationalistische succes: verpleeg uw wonden, rust uit en geniet van het ochtendgloren van de genesis van onze eigen warme Vlaanderen als staat in Europa. vrienden, Hou Zee!!!
#2 |
|
![]() Vlaanderen is vandaag een stuk Vlaamser. IEDEREEN mag feesten
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Thx Eddy...
#4 |
Banneling
|
![]() in Vlaanderen én Wallonie heeft de democratie gespeeld
het is nu voor iedereen duidelijk dat de Belgische patiënt overleden is. nu nog VL/W politiekers die samen de dood durven vaststellen. Laatst gewijzigd door Anna List : 14 juni 2010 om 10:40. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bravo en moedig enz...
Maar niet vergeten dat het Vlaams Belang aan een serieuze aftocht bezig is, hé? Stilaan weer een zweeppartijtje aan het worden, op bepaald plaatsen nog maar de 5de partij. BTW : de enige die tijdens het slotdebat van de partijvoorzitters de deur op de neus kreeg van Bart de Wever was ... Bruno Valkeniers. Met andere woorden, zelfs in deze Vlaamse Strijd wordt door de N-VA voor alle andere partijen gekozen, eerder dan voor het Vlaams Belang. . |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het maakt duidelijk dat een zweeppartij heel nodig is op die Vlaamse flank en of die zweep dan 5% of 10 % of 15% is, dat maakt echt niet uit. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Let op: ik neem hem dat vandaag minder kwalijk dan voor de verkiezingen omdat hij en hij alleen zijn strathegie moet bepalen om Vlaanderen vooruit te helpen. Daartegenover staat dat de NVA ten allen tijd kan putten uit deze grote groep vlaams nationalisten als dat morgen nodig mocht blijken. enne Anna...men moet al ziende blind zijn om niet te weten dat het VB de volgende keer met gemak over de 15% zal springen.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, maar daar ben ik het mee eens hoor. Alhoewel, straks vaart Vlaanderen dankzij Bart De Wever een historische koers, en dan is het Vlaams Belang eerder een zweeppartij tegen nieuwe moskeeën dan wel een zweeppartij op 'die Vlaamse flank'.
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Betekent dit dat in dat geval de NVA helemaal irrelevant wordt en het VB terug naar 25%?
#10 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben de laatste twee verkiezing idd een nederlaag geleden, je kan het moeilijk anders noemen. Maar ze zijn niet op sterven na dood, en er zit nog potentieel in voor de komende verkiezingen. Het lijkt mij eerlijkgezegd onwaarschijnlijk dat de NVA de volgende verkiezingen nog eens zo'n monsterwinsten gaat halen (tenzij ze in de oppositie blijven nu). |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Jullie hadden beter voor ons gestemd, dan waren we nog iets met jullie stemmen...
![]() Vendetta |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb voor het eerst in mijn leven voor een partij (het VB) gestemd in de hoop dat een andere partij (NVA) een grote overwinning zou boeken. En ik ben zeler niet de enige; Het VB moet nu NVA steunen, maar niet te openlijk, want dat brengt geen aarde aan de dijk. voor de verkiezingen heb ik aan meerdere mensen gezegd: 15% voor VB en 25% voor NVA is beter dan voor elk 20% En het is nòg beter! ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gennez speelt hierin een belangrijke rol, als voorzitster van de Vlaamse tegenhanger van de PS. Ik vrees dat de andere partijen hem uiteindelijk alleen maar vliegen gaan proberen af te vangen. Maar ook de Franstaligen mogen niet te hard tegenwerken. Ik ben zeer tevreden over de uitslag, maar eerder pessimistisch over het vervolg. Als er te veel tegenwerking ontstaat, moet BDW op tijd aan de kant gaan staan. En dat weet hij zelf verdomd goed.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik leef op hoop....dubbele hoop. Enerzijds de hoop dat BDW zal waarmaken wat hij beloofde, anderzijds de hoop dat indien hij het niet waarmaakt er een nieuwe zwarte zondag in het verschiet is. Ik heb mee campagne gevoerd voor Peter Logghe en volgens de laatse berichten heeft hij zijn zetel behaald, dus ja ,ergens ook wel een overwinningsgevoel....zij het heel klein dan. ![]() En als rasechte Roeselaarse,wonende in het centrum van de Rodenbachstad kan ik enkel Fieseler bijtreden.... "Nu het lied der vlaamsche zonen , nu een dreunend Kerelslied, dat in wilde noordertonen uit het diepste ons herten schiet. He! het lied der vlaamsche zonen met zijn wilde noordertonen, met het oude vlaamsch Hoezee: Vliegt de Blauwvoet -- storm op zee! Met de groeten van Berten Rodenbach ![]()
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 14 juni 2010 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waaauw, opnieuw 15% ! ![]() En wat gaan ze daarmee bereiken ? Zelfs met 25% konden ze niks doen.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik mij wel afvraag : als onderhandelen niet helpt ? Wat dan ? Het VB scenario ? |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() En wie z'n schuld was dat ?
Belgïe pakt zo graag uit dat ze een demokratie zijn, maar legt wel met gemak de stem van duizende kiezers naast zich neer. Hoe rijm je dat dan?