Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 10:15   #1
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard Krant lokt vluchtelingen

http://www.vandaag.be/binnenland/460...atis-hulp.html

Het lijkt me dat dit eerder een bewijs is dat ons sociaal vangnet voor migranten uit de hand gelopen is.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:18   #2
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

Het lijkt me dat dit eerder een bewijs is dat ons sociaal vangnet voor migranten uit de hand gelopen is.
Bestaat al lang hoor.
Het eerste dat "potentiele emigranten" in handen krijgen is hoe en waar ze moeten zijn om hun centen zo snel mogelijk te krijgen en welke procedure ze moeten volgen.
Procedure zijnde : welk verhaaltje het meeste kans maakt.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:29   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

Sociale hangmat, Schietboog, hangmat.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:31   #4
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Sociale hangmat, Schietboog, hangmat.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:53   #5
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

België is niet het OCMW van de wereld en Antwerpen mag niet het opvangcentrum worden voor alle illegalen, asielzoekers e.d. die in ons land soelaas zoeken. 't Schijnt dat er in de Ardennen nog heel veel plaats is, waarom worden daar niet meer immigranten ondergebracht.
Oud 8 september 2010, 11:20   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Dat krantje zal wel met soepsiediegelden gedreven worden, dus de eerste reactie van de overheid dient derhalve het onmiddellijk stopzetten van de subsidie hieraan te zijn.

Tevens zou de vreemdelingenpolitie (of de tak van de politie die die taak heeft) eens actief bij dat soort adressen waarvan in het artikel sprake is, op zoek moeten gaan naar illegalen en die verder zonder pardon repatriëren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 11:33   #7
kameleon
Minister

Standaard

Hoe richt ik een nepbedrijf op, hoe schrijf ik een nep ontslagbrief, hoe zeg ik in het nederlands 'gij hebt mijn stem burgemeester' enz.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 12:05   #8
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Hoe richt ik een nepbedrijf op, hoe schrijf ik een nep ontslagbrief, hoe zeg ik in het nederlands 'gij hebt mijn stem burgemeester' enz.
hoe/waar koop ik een C4.
In welk land worden , zelfs indien je betrapt wordt, valse documenten, geaccepteerd :

UK [ ]
B [X]
N [ ]
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:05   #9
grimbergen
Banneling

Standaard

Waar gebeurd. In den Belziek :

Een illigaal mag na jaren Belg worden. Al die jaren zat hem in 1 van enkele studios in een villawijk in Grobbendonk. Dik betaald door het ocmw. Hij droomde om Belg te worden. Het leven is hier goed. Vele Belgen kunnen die studios niet betalen omdat ze in een villawijk liggen.
Deze Nieuwe Belg krijgt zijn paspoort en bijkomstig het leefloon. spijtig voor hem kan hij niet blijven wonen in die studio. Dat is veel te duur van huur voor een leefloner. Diep bedroeft zoekt hij werk. Helaas dat kan niet hij moet nog 6 maanden wachten op zijn arbeidskaart. Dus nu moet hij in een kamertje in antwerpen wachten op het recht van te mogen gaan werken. Wat was het leven van illigaal toch mooi. Zo mooi wonen tussen al dat groen in de kempen. Wat is het leven van een arme belg met slechts een leefloontje hard. Ik heb goed gelachen toen hem dat vertelde. Ik zei hem alle Belgen gelijk voor de wet. De illigalen die krijgen wat meer.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 8 september 2010 om 13:06.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:14   #10
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Waar gebeurd. In den Belziek :

Een illigaal mag na jaren Belg worden. Al die jaren zat hem in 1 van enkele studios in een villawijk in Grobbendonk. Dik betaald door het ocmw. Hij droomde om Belg te worden. Het leven is hier goed. Vele Belgen kunnen die studios niet betalen omdat ze in een villawijk liggen.
Deze Nieuwe Belg krijgt zijn paspoort en bijkomstig het leefloon. spijtig voor hem kan hij niet blijven wonen in die studio. Dat is veel te duur van huur voor een leefloner. Diep bedroeft zoekt hij werk. Helaas dat kan niet hij moet nog 6 maanden wachten op zijn arbeidskaart. Dus nu moet hij in een kamertje in antwerpen wachten op het recht van te mogen gaan werken. Wat was het leven van illigaal toch mooi. Zo mooi wonen tussen al dat groen in de kempen. Wat is het leven van een arme belg met slechts een leefloontje hard. Ik heb goed gelachen toen hem dat vertelde. Ik zei hem alle Belgen gelijk voor de wet. De illigalen die krijgen wat meer.
Ongetwijfeld achter zijn gat, want om hem in zijn gezicht uit te lachen ben jij een veel te grote angsthaas. Waanzinnig grappig verhaal is dit trouwens, kan ik je inhuren om mijn familiefeesten te komen opleuken? En opdat je het zou begrijpen:

Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:09   #11
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Brazilianen zijn welkom. Nog nooit gehoord van braziliaanse overvallers hier. of braziliaanse hangjongeren. Of dealers. Of fundamentalisten.
En ik weet van een goede bron dat die gasten werken! weliswaar in het zwart, maar ze werken tenminste voor de kost.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:12   #12
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Brazilianen zijn welkom. Nog nooit gehoord van braziliaanse overvallers hier. of braziliaanse hangjongeren. Of dealers. Of fundamentalisten.
En ik weet van een goede bron dat die gasten werken! weliswaar in het zwart, maar ze werken tenminste voor de kost.
Dan dragen ze niets bij en zijn ze wat mij betreft ook niet welkom. Dat geldt trouwens evenzeer voor inheemse zwartwerkers.
Oud 8 september 2010, 14:18   #13
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ongetwijfeld achter zijn gat, want om hem in zijn gezicht uit te lachen ben jij een veel te grote angsthaas. Waanzinnig grappig verhaal is dit trouwens, kan ik je inhuren om mijn familiefeesten te komen opleuken? En opdat je het zou begrijpen:

Zegt een persoon die met zijn benen in de lucht ligt voor de islam. En er dan iets vies achter zoekt. Wat een angsthaasje.

Uiteraard hem ik hem in het gelaat uitgelachen. Kom aan wie gelooft dat gebleit van die nieuwe belgen nog. Ik ga je waarschuwen. Paranoia pilletjes kunnen je helpen. Maar volgens mij heb je ook nood aan diepere begeleiding. Je bent zo iemand die je alles kan wijsmaken. Weet je al dat bananasplit rondtoert in vlaanderen. Ik denk dat je veel kans maakt om het (angst)haasje te zijn.
Dat je iemand zoekt voor je familiefeestjes lijkt me niet verwonderlijk. Daar komt niet zo veel volk naar toe zeker. Al die alcoholvrije spullen. De scheiding ts mannen en vrouwen.
Veel sterkte nog.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 8 september 2010 om 14:30.
Oud 8 september 2010, 14:30   #14
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zegt een persoon die met zijn benen in de lucht ligt voor de islam. En er dan iets vies achter zoekt. Wat een angsthaasje.

Uiteraard hem ik hem in het gelaat uitgelachen. Kom aan wie gelooft dat gebleit van die nieuwe belgen nog. Ik ga je waarschuwen. Paranoia pilletjes kunnen je helpen. Maar volgens mij heb je ook nood aan psychologische begeleiding. Je bent zo iemand die je alles kan wijsmaken. Weet je al dat bananasplit rondtoert in vlaanderen. Ik denk dat je veel kans maakt om het (angst)haasje te zijn.

Veel sterkte nog.
Inadequaat. Zelfs een deftige en/of originele belediging formuleren blijkt te moeilijk. Wat jammer toch. Ik zal je anders even helpen: als iemand je een angsthaas noemt, dan scoor je niet door hem twee keer een angsthaas terug te noemen.

Evenmin zou ik de aandacht vestigen op het feit dat je mij en mijn vriendin voorheen hebt beledigd. Niemand gelooft dat je "met je beentjes in de lucht bedoelde", want dan zou je dat gewoon geschreven hebben en niet "met de beentjes ***". Ik begrijp je onmacht wel, hoor, maar een beetje redelijkheid ligt vast binnen je mogelijkheden.

Verder maakt niemand mij wat wijs en jij al helemaal niet, met je halfslachtige, overduidelijk verzonnen verhaaltjes.

EDIT: ik zie dat je de nood voelde om er nog wat meer stompzinnigheid aan toe te voegen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen
Dat je iemand zoekt voor je familiefeestjes lijkt me niet verwonderlijk. Daar komt niet zo veel volk naar toe zeker. Al die alcoholvrije spullen. De scheiding ts mannen en vrouwen.
Alcohol bij de vleet op mijn feestjes, hoor. Ook veel vrouwen. Maar we hebben altijd graag een nar om ons wat te entertainen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 september 2010 om 14:32.
Oud 8 september 2010, 14:43   #15
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inadequaat. Zelfs een deftige en/of originele belediging formuleren blijkt te moeilijk. Wat jammer toch. Ik zal je anders even helpen: als iemand je een angsthaas noemt, dan scoor je niet door hem twee keer een angsthaas terug te noemen.

Evenmin zou ik de aandacht vestigen op het feit dat je mij en mijn vriendin voorheen hebt beledigd. Niemand gelooft dat je "met je beentjes in de lucht bedoelde", want dan zou je dat gewoon geschreven hebben en niet "met de beentjes ***". Ik begrijp je onmacht wel, hoor, maar een beetje redelijkheid ligt vast binnen je mogelijkheden.

Verder maakt niemand mij wat wijs en jij al helemaal niet, met je halfslachtige, overduidelijk verzonnen verhaaltjes.
Ik heb uw vriendin niet uitgescholden. Dat is typisch voor salonsossen en moslimdudes. Jij maakt helemaal geen indruk op me. Je bent zo iemand die je liefst vermijd op feestjes. Je neemt veel te veel dingen serieus. Dan besef je dat je te ver bent gegaan. Dan probeer je vlug de scherven op te rapen door persoonlijk te worden. Ik hoef geen verhaaltjes te verzinnen. Je voelt je onmachtig omdat die domme nieuwe Belgen hun zielige verhaaltjes rondstrooien. Je wil me oh zo graag de mond snoeren. Dat lukt niet. Dan voel je zulke grote onmacht dat je zelf verhaaltjes verzint. Zo maak je van een realistische redelijke man een angsthaas. Geen enkel ouder stelt zijn kind bloot aan constante moslimdreigingen. Dat weet je maar al te goed. Dan voel je woede en onmacht je salonsossen ideetjes worden de grond ingeboord door mij. Tenslotte kan je niet anders dan leugens rondbazuinen over deze integere persoon. Alles maar dan ook alles om de islam te beschermen. Mijn persoonlijke ervaringen met de islam passen niet in het salonsossen plaatje. Je haat en onmacht druipt eraf. Dus al uw zielige pogingen om mij als leugenaar te omschrijven vallen in het niet bij de harde lelijke realiteit van de salonsos en zijn multicul idee. Ga een ander blaaskes wijsmaken. Uw scheldpartijen maken geen enkele indruk. Je toont je onmacht. Jammer dude ik blijf de realiteit schrijven.

Bijzonder jammer voor je. Maar ik heb reeds eerder dit geschreven. Dus al uw geblaat en leugens vallen in het niets met dit.
Het toont aan dat jij rancuneus bent en je ongelijk niet kan toegeven.

Citaat:
Benen in de lucht : totale overgave !

Zoals ik al zei er bestaan medicijnen voor paranoia. Iniedergeval als uw vriendin zich aangesproken voelt doordat jij een verkeerde interpretatie gaf. Bied ik mijn verontschuldigen aan. Aan haar !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 8 september 2010 om 14:45.
Oud 8 september 2010, 14:44   #16
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik heb uw vriendin niet uitgescholden. Dat is typisch voor salonsossen en moslimdudes. Jij maakt helemaal geen indruk op me. Je bent zo iemand die je liefst vermijd op feestjes. Je neemt veel te veel dingen serieus. Dan besef je dat je te ver bent gegaan. Dan probeer je vlug de scherven op te rapen door persoonlijk te worden. Ik hoef geen verhaaltjes te verzinnen. Je voelt je onmachtig omdat die domme nieuwe Belgen hun zielige verhaaltjes rondstrooien. Je wil me oh zo graag de mond snoeren. Dat lukt niet. Dan voel je zulke grote onmacht dat je zelf verhaaltjes verzint. Zo maak je van een realistische redelijke man een angsthaas. Geen enkel ouder stelt zijn kind bloot aan constante moslimdreigingen. Dat weet je maar al te goed. Dan voel je woede en onmacht je salonsossen ideetjes worden de grond ingeboord door mij. Tenslotte kan je niet anders dan leugens rondbazuinen over deze integere persoon. Alles maar dan ook alles om de islam te beschermen. Mijn persoonlijke ervaringen met de islam passen niet in het salonsossen plaatje. Je haat en onmacht druipt eraf. Dus al uw zielige pogingen om mij als leugenaar te omschrijven vallen in het niet bij de harde lelijke realiteit van de salonsos en zijn multicul idee. Ga een ander blaaskes wijsmaken. Uw scheldpartijen maken geen enkele indruk. Je toont je onmacht. Jammer dude ik blijf de realiteit schrijven.
*lachband*
Oud 8 september 2010, 14:46   #17
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
*lachband*

Jij hebt duidelijk nog geen jonge kindjes. Jij denkt echt met de ouders te kunnen meepraten.

Zielige aaaah band.

Rancuneus verhef jij tot een gave.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 8 september 2010 om 14:49.
Oud 8 september 2010, 14:47   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer gaat het gros van de echt Belgische bevolking die partijen en politiekers die dat allemaal mogelijk hebben gemaakt en zelfs in de hand werken ernstig naar het verdomhoekje sturen tijdens de verkiezingen. En daarna die multiculstal wat opkuisen vooraleer er een economische en maatschappelijke ramp van komt?
Of denken sommigen dat dat nog decennia zo verder kan?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:49   #19
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer gaat het gros van de echt Belgische bevolking die partijen en politiekers die dat allemaal mogelijk hebben gemaakt en zelfs in de hand werken ernstig naar het verdomhoekje sturen tijdens de verkiezingen. En daarna die multiculstal wat opkuisen vooraleer er een economische en maatschappelijke ramp van komt?
Salonsossen en hun multicul ideetjes zijn rancuneus tot in de kist. Je verwacht van hen toch geen akties? Ze offeren nog liever hun kinderen op.
Oud 8 september 2010, 14:49   #20
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat er in de maanden voor de verkiezingen zoveel zand in de ogen van de domme (lees: goedgelovige) kiezer gestrooid wordt en dat ie door zijn door media bestuurd brein geen relationele beslissing kan nemen.
Onze oma vond ik het goed verwoorden: "ja, ik heb van die mens pralines gekregen op de markt, dus da kan geen slechte mens zijn e, op den diene ga ik stemmen"

Laatst gewijzigd door plakker : 8 september 2010 om 14:50.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be