Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2010, 15:18   #1
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard Israel in strijd met de Torah?

"Volgens het joodse geloof en de Thora wet is het de joden verboden hun eigen staat te hebben terwijl zij het messiaanse tijdperk afwachten. De Schepper gaf ons het Heilig Land duizenden jaren geleden. Wij zondigden echter en Hij nam ons het land af en zond ons in ballingschap. Sedertdien is het onze taak te wachten tot Hij de Messias stuurt. Op dat ogenblik, zal alleen de Schepper, zonder dat ook maar één mens iets zegt of doet, ons samen brengen en ons uit ballingschap halen. Hij zal tevens universele vrede brengen onder alle mensen en allen zullen Hem dienen. Sommige religieuze joden, verward als ze zijn door zionistische propaganda, citeren bijbelse verzen die stellen dat G-d het Heilig Land schonk aan de Kinderen van Israël. Zij zien spijtig genoeg de verzen over het hoofd die stellen dat God dit weer wegnam ten gevolge van onze zonden. Ze negeren ook de profetische voorspellingen die expliciet stellen dat de opheffing van de laatste ballingschap een Goddelijk en niet een menselijk proces zal zijn. De Schepper heeft elke jood bevolen de weg van de vrede te bewandelen en trouw te zijn aan het land waar hij leeft. Ware Thora joden wachten geduldig op de messiaanse redding. Zij hebben niets te maken met gelijk welke soort van pseudo "joodse Staat" en zijn agressoren tegen andere volkeren. Zij koesteren diepe sympathie voor de benarde toestand van de Palestijnen die meest geleden hebben onder de valse leerstellingen en barbaarse daden van het Zionisme. De zionistische staat is geen joodse staat. Alleen de zionisten zijn de enige verantwoordelijken voor hun daden. Authentieke joden hebben zich altijd verzet tegen het bestaan zelf van deze godslasterlijke staat en zullen dat blijven doen."
Bron: Neturei Karta International.

Voor de volledigheid dient gezegd dat seculiere joden (en een meerderheid van in Israël wonende joden is seculier) het bestaansrecht van Israël baseren op niet-religieuze argumenten. Het is ten andere zo dat los van alle interne joods-religieuze meningsverschillen, Israël haar staatsrechtelijk bestaan baseert op VN resolutie 181 van november 1947. Deze VN-resolutie, beter bekend als het 'verdeelplan', verdeelde het toenmalige Britse mandaatgebied in een Israëlisch en Arabisch-Palestijns gedeelte. Het plan werd met een twee derden meerderheid aangenomen, maar werd niet gesteund door Arabische staten.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 28 augustus 2010 om 15:21.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 16:25   #2
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

op zich heb ik geen serieuze problemen met Neturei Karta (alhoewel ik niet vind dat Israel opgeheven moet worden), maar hun bezoek aan de "holocaust conferentie" in Israel deed me toch de wenkbrauwen fronsen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:28   #3
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

oeps moest uiteraard "in Iran" zijn ipv "in Israel"

Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:37   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
oeps moest uiteraard "in Iran" zijn ipv "in Israel"

Uw reactie deed me de wenkbrauwen al fronsen.
Oud 28 augustus 2010, 18:10   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De meeste islamitische landen zijn bestuurd door koningshuizen, maar vanuit islamitisch-religieus standpunt is zoeits verkeerd. In Islam werd leiderschap toegekend aan degene geacht werden de sterkte, meest zuiverste te zijn... Na de profeet, werden de opvolgers hiermee verkozen (of tenminste, de eerste 4 daaropvolgenden die door iedereen zijn erkent).

Een koningshuis dat echter het rijk beheerd als zijnde eigendom is absolute heiligschennis... Dat zou Jordanie, Marokko, Egypte, ... als zijnde afstempelen als godslasterlijke staten.

Er is dus wel wat meer mis in dat deel van de wereld
Oud 28 augustus 2010, 19:27   #6
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
op zich heb ik geen serieuze problemen met Neturei Karta (alhoewel ik niet vind dat Israel opgeheven moet worden), maar hun bezoek aan de "holocaust conferentie" in Israel deed me toch de wenkbrauwen fronsen.
Zijn dat die flipjoden dien handjes schudden met Ahmadinejad?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 23:35   #7
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Neturei karta zijn idd de joden die sympathiseren met Ahmadinejad. Het topic heb ik bij religie en levensovertuiging geplaatst omdat ik het vanuit de religieuze hoek zou willen bespreken. Er is ook een andere (een grotere strekking binnen het orthodoxe jodendom die zich satmar joden noemen) deze zijn niet zo extreem als de neturei karta dat ze met een holocaustontkenner handen schudden maar op religieus vlak zijn ze het wel eens dat de staat israel in strijd is met de Torah (http://www.jewsagainstzionism.com/).
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be