![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-verified.html
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dit is natuurlijjk pure scepticistische spin betreffende een piepkliene onnauwkeurigheid.De wanhoop moet groot zijn bij de scepticisten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Euhm nee Grievous, dat is een journalist die schrijft over een zware wetenschappelijke fout.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Interview uit 1997: "ja, de gletchers hier gaan tegen 2030 allemaal weg zijn hoor" feit: gezien de trage versmelting van de gletcher gaat die bijlangge niet weg zijn in 2030. Conclusie: Twas een dikke leugen van het IPCC!
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mate dat er hier een fout is gemaakt, is het een fout van dat organisme dat een overzicht dient te krijgen van de wetenschap, niet van de wetenschap zelf. De bron was geen artikel in een peer-reviewed tijdschrift. Maar bovendien was het blijkbaar een tikfout, 2035 ipv 2350, nee ? Ik heb ook mijn bedenkingen over sommige "communicatietechnieken" van het IPCC, in de zin dat er soms toch een formulering is gebruikt die niet 'droog wetenschappelijk" is, maar ergens een "message" wil overbrengen - aan de andere kant kan je zoiets verwachten van een politiek organisme, he. Daarentegen, louter wetenschappelijk gezien zijn de technische rapporten van de IPCC niet slecht om een overzicht te krijgen van de wetenschap. Maar het is niet "de wetenschap" zelf, en het is ergens jammer dat sommige wetenschappers de "twee hoedjes" op hebben ; aan de andere kant zijn natuurlijk enkel klimaatswetenschappers zelf kapabel om een overzicht kunnen te geven van de wetenschappelijke literatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, en daarmee is bewezen dat er absoluut niets aan de hand is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() oef, nu ik dat weet koop ik hummer en stoot ik massas co2 de lucht in.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mag je, maar ik denk aan mijn portefeuille en doe dat net niet.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zal niemand ontkennen. Maar of het werkelijk leugens zijn vanuit de wetenschap is een heel andere vraag. Want wetenschappers werken in groep en met een sponsor. En wat die naar buiten brengen moet dus eerst binnen de groep een gelijkstelling van bevindingen krijgen en daarna de goedkeuring van de sponsor. Vele verslagen en vaststellingen worden dus niet enkel genegeerd, maar vaak zelfs veranderd op verzoek van de sponsors. Een sponsor heeft namelijk niet graag dat een instelling of een groep mensen die hij betaald, hem in een slecht daglicht stelt. Je kan dus niet spreken over leugens vanuit de wetenschap, want zij spreken enkel het woord van hem wiens brood zij eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit specifieke geval lag er dus geen wetenschappelijke publikatie aan de grond ervan (gezien het een artikel was van een *interview* in een of andere krant of zo), en was er (dus) ook geen verdere analyse in de wetenschap van gegeven. Ik vind dat ook een grove slordigheid van die die dat rapport heeft opgesteld, maar dat zegt niet veel over de wetenschap zelf. Let wel, het is niet omdat iets in een peer-reviewed tijdschrift is opgenomen dat het "waar" is. Maar het behoort dan tot de aanschouwbare wetenschappelijke ideeen. Soms glipt er dikke zever door het peer-reviewed machien, het is een soort "ruisfilter" dat het gros van de dikke zever tegenhoudt. Soms houdt het ook, wat ten onrechte, gedurende een zekere tijd, wat "goeie ideeen" tegen, maar dat duurt nooit lang. En eens een artikel in een peer-reviewed tijdschrift is gepubliceerd, dan kunnen andere wetenschappers er op reageren. Iets dat gedurende lange tijd niet door de peer-review geraakt bij verschillende journals, dat is meestal dikke zever. Natuurlijk vinden die zeveraars het dan nodig om op het mechanisme van peer-review te kappen, maar dat ga je met ELK "zever-filter" hebben, he. Iets dat peer-reviewed is, is niet noodzakelijk van heel goeie kwaliteit, maar de kans is kleiner, EN, vooral, het is nu aan andere wetenschappers om daar eventueel op te reageren. Maar hun reacties zullen door hetzelfde "zeverfilter" moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() en laten we nu eens zien wat het IPCC zelf zegt:
Citaat:
Stelt het ipcc dus dat ze verdwenen zijn tegen 2035? Het WWF-rapport staat hier. Een transparant wetenschappelijke review, met wetenschappelijke bronnen, zoals het hoort dus. De bewering dat de himalaya-gletsjers gesmolten zijn tegen 2035 is geen conclusie in het rapport. Voor India zelf wordt het jaar 2035 wel vermeld Citaat:
Jaja, terugtrekkende gletsjers. Hier een overview: http://web.hwr.arizona.edu/~gleonard...der-Kargel.pdf
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Nee,geen leugen en betreft een pietluttig detail;De wanhoop bij de marginale sceptici is groot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een extreem zware,door niets ondersteunde beschuldiging.Valse beschuldigingen uiten, is een van de geliefde tactieken van de sceptici.
Laatst gewijzigd door grievous : 25 januari 2010 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Geen wonder dat we met ne Frank deboosere zitte ;c
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Een interview van meer dan 10 jaar geleden verkondigen als een emperisch bewezen feit om de wereldleiders onder druk te zetten, en dat niet eens checken bij de realiteit, noem ik echter wel een leugen. Sorry hoor, maar hier is de wanhoop bij de believers echt wel groot om dit af te schilderen als een detail.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
ge moogt altijd eens reageren op mijn eerste bijdrage in deze draad
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus het IPCC geeft NIET de laatste stand van het wetenschappelijk onderzoek weer, maar de politiek gekleurde mening van het WWF. En dan ons skeptici maar beschuldigen dat we om politieke redenen niet akkoord zijn met wat het IPCC allemaal vertelt... Laatst gewijzigd door FerdiEgb : 26 januari 2010 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eens zever. De achteruitgang van de regenwouden is een feit, dat kan iedereen zien, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbaast me weinig. Die onheilsprofeten zijn niet vies van een leugentje meer of minder om hun klimaatgehoax op te dringen.
|
![]() |
![]() |