![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() KOOP GEEN KAT IN EEN ZAK'De discussie wordt ten onrechte verengd tot een keuze voor een viaduct, een ingezonken of een geboorde tunnel', vindt Freya Piryns. 'Als we moeten kiezen voor een viaduct of een tunnel, kiezen we voor een tunnel. Dat is duidelijk. De gezondheid en het leefmilieu dienen te primeren en als daarvoor een meerkost dient betaald te worden, dan zij het zo. Maar of dat ook echt zo is, zal nog moeten blijken. Eén ding is zeker : de gezondheidsschade door meer fijn stof en lawaai is voor ons ook een reële kost en die willen we vermijden'.
Maar in feite is de brug/tunnel-discussie niet de kern van de zaak. 'Voor Groen! is de enige echte keuze : voor of tegen het BAM-tracé', stelt Mieke Vogels. 'Voor een tracé vlakbij de stad (het BAM-tracé), dus een drukke en veel bredere ringweg dwars doorheen de stad of ontsluitingen verder weg van de stad (zoals voorgesteld in het Meccano-alternatief - met ook voldoende garanties voor de leefbaarheid van de rand)'. Tijdens de volksraadpleging vorig najaar werd het BAM-tracé door een representatieve meerderheid van Antwerpenaars verworpen. Voor Groen! blijft dit het democratisch uitgangspunt van alle verdere besluitvorming. 'Voor Groen! is het onbegrijpelijk dat enkele weken voordat de Vlaamse Regering een eindbeslissing wil nemen over haar masterplan 2020, de plannen voor het hele traject van het BAM-tracé nog altijd niet openbaar zijn', zegt Freya Piryns. 'Terwijl veel Antwerpenaars vrezen voor een forse verbreding van de ring. En het is even onbegrijpelijk dat de plannen voor de zgn. Lange Wapper light niet publiek zijn. We steunen de vraag van de actiecomités naar openbaarheid. Dit is de eerste en meest dringende kwestie. Zonder volledige openheid is een goede beslissing niet mogelijk'. 'Burgemeester Janssens moet dringend open kaart spelen, besluit Mieke Vogels, dat is hij verplicht aan de Antwerpenaars. Anders kopen we straks een kat in een zak. En zullen de Antwerpenaars daarvoor de komende jaren letterlijk en figuurlijk een heel zware tol betalen'. Freya Piryns - Federaal parlement: Senaat Mieke Vogels - Vlaams parlementslid - Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
|
![]() Citaat:
En gezien die tunnel pas in 2021 klaar zou zijn, betekent dat nog enkele jaren een verkeersinfarct rond Antwerpen met alle gezonheidsgevolgen vandien (files, ongevallen, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
|
![]() we kunnen ook gewoon misschien minder de auto als basiselement van onze mobiliteit beschouwen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
|
![]() Citaat:
Zolang arbeid niet gedecentraliseerd wordt en dus niet iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde plek moet, zijn al die tussenoplossingen maar lapmiddelen. Laatst gewijzigd door schietboog : 6 september 2010 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.772
|
![]() Paard en kar daar misschien?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
Geregistreerd: 4 juni 2006
Berichten: 565
|
![]() zet die groenen allemaal op sterk water, die brug had er allang moeten liggen
|
![]() |
![]() |