Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 14:30   #1
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Een lid van onze Vlaamse "perfecte" partij is precies een beetje door het lint gegaan...

Artikel uit de standaard :

Citaat:
SINT-NIKLAAS - Bij een schietpartij vannacht aan een café in Sint-Gillis-Waas is een man om het leven gekomen. Drie anderen raakten ernstig gewond. Dat heeft het parket van Dendermonde donderdagmiddag bevestigd. De dader is opgepakt; het zou gaan om een gemeenteraadslid van het Vlaams Blok.

De verdachte zou vermoedelijk na een ruzie uit het café Pit-Stop zijn buitengezet of weggegaan -de preciese omstandigheden zijn nog onduidelijk- daarna zijn teruggekomen en op straat voor het café vier mensen lukraak hebben neergeschoten.

Eén van hen liet daarbij het leven: een 35-jarige man uit Stekene en broer van de cafébaas. De andere drie slachtoffers liggen in het ziekenhuis.

De dader is opgepakt, maar heeft voorlopig nog niet bekend. Donderdagnamiddag zal hij worden voorgeleid voor de onderzoeksrechter en wellicht worden aangehouden. Het gaat volgens de informatie van het parket om een Vlaams Blok-gemeenteraadslid van Sint-Gillis-Waas.
Allee goe bezig mannen, vorige maand was er ook al een VB-lid opgepakt voor drugshandel. Jaja, "Kriminaliteit harde aanpak!"
Enfin, tzal wel weer de fout zijn van de vreemdelingen zeker.
headinajar is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:32   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Een lid van onze Vlaamse "perfecte" partij is precies een beetje door het lint gegaan...
Lid zijn van de partij betekent niet dat men plotseling zelf onfeilbaar wordt en het hoogste morele gedrag toont. Of is dat bij andere partijen misschien een wetmatigheid?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:35   #3
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zie wie was betrokken op de moord bij Cools
Oud 20 mei 2004, 18:28   #4
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

In Dilsen Stokkem is er een Vlaams Blok gemeenteraadslid opgepakt voor drugsdealen!

Het zijn toch zo'n lieverdjes!
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 mei 2004, 18:32   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En beiden hebben al de consequenties van hun misdaden te pakken, zelfs al zijn ze nog onschuldig voor de wet tot ze veroordeeld zijn.
Ze zijn al ontslagen bij het VB.

Misschien kunnen ze nu een Cools syndroompje uitvoeren op de buitenknikkeraars.
Oud 20 mei 2004, 18:54   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Misschien kunnen ze nu een Cools syndroompje uitvoeren op de buitenknikkeraars.
Wat houdt u tegen?
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 mei 2004, 19:06   #7
Luddo
Minister

Standaard

Die schutter is ne stommekloot! Weten ze bij het Vlaams Blok nu nog niet dat zij zich beter kunnen toeleggen op het gebruik van Visakaarten, de verhandeling van obussen en groene frigoboxen op kosten van de gemeenschap? Dan hoeven ze niemand uit de partij te zetten. 't Is altijd wat met die mannen!
Laat dat moorden maar aan de PS over! Die hebben daar meer ervaring in.
Oud 20 mei 2004, 21:23   #8
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
In Dilsen Stokkem is er een Vlaams Blok gemeenteraadslid opgepakt voor drugsdealen!

Het zijn toch zo'n lieverdjes!
Strafste van de zaak dat ze die gast nog steeds niet buitengeschot hebben....
neruda is offline  
Oud 21 mei 2004, 08:00   #9
headinajar
Banneling

Standaard

Onze Blokkertjes zijn plots heel stillekes geworden precies... Hoe zou da komen?
headinajar is offline  
Oud 21 mei 2004, 08:20   #10
headinajar
Banneling

Standaard

Uitgebreider artikel uit het nieuwsblad :

Citaat:
Uitzinnig van woede schoot woensdagnacht even over één uur een dolle schutter de lader van zijn revolver leeg op het stampvolle café Pit-Stop in Sint-Pauwels. De broer van de cafébaas kreeg een kogel in de buik en stierf. Twee andere cafébezoekers raakten zwaargewond. De dader is Wim Felix (24) uit De Klinge, gemeenteraadslid voor het Vlaams Blok in Sint-Gillis-Waas. Aanleiding zou een banale caféruzie zijn geweest.

In café Pit-Stop in Sint-Pauwels, een deelgemeente van het Oost-Vlaamse Sint-Gillis-Waas, vond woensdagavond een karaokefeest plaats. Even over elven zaten zo'n tachtig mensen in het café.

Rond middernacht zette cafébaas Carl Martens enkele lastige klanten uit De Klinge aan de deur. Daarbij Vlaams Blok-raadslid Wim Felix. Hij had ruzie gemaakt met enkele stamgasten. Felix liet het daar niet bij. Hij dreigde ermee thuis z'n wapen te gaan halen en iedereen neer te schieten.

,,We zijn die stoere taal hier gewoon en schonken daar verder geen aandacht aan'', vertellen enkele jongeren. ,,Wim Felix is dan met iemand op een motor weggereden en het karaokefeestje ging gewoon voort. Het was best gezellig.''

Even over enen was Wim Felix terug. Hij stond gewapend met een revolver op het terras voor het café en opende meteen het vuur. De dader schoot z'n lader leeg.

,,Hij heeft zeker tien keer geschoten'', vertellen klanten. ,,Er brak paniek uit. Iemand riep dat iedereen moest gaan liggen. We lagen allemaal op elkaar op de vloer. Na de schietpartij zagen we dat drie mensen waren getroffen.''

Ogen kwijt

Eddy Martens (35) uit Stekene, broer van cafébaas Carl, lag hevig bloedend op het trottoir voor de deur. Hij had een kogel in de buik gekregen. Een medisch urgentieteam trachtte de man nog te reanimeren. Maar de kogel trof ook de hartslagader en alle hulp kwam te laat. Tragisch detail: vandaag zou Eddy Martens jarig zijn.

Tim Sack (22) uit Sint-Pauwels werd getroffen in de borst. De kogel doorboorde zijn long. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Een derde klant, Jean-Matthieu Pieters (17) uit Sint-Niklaas, kreeg een kogel in het hoofd. Hij is beide ogen kwijt. Wim Felix schoot ook drie kogels door het raam van het café. Sandra Cornu uit Sint-Gillis-Waas kreeg enkele scherven in het been.

Verborgen in steeg

Onmiddellijk na de schietpartij konden enkele klanten de dader overmeesteren. Wim Felix had zich verscholen in een steeg aan de andere kant van het dorpsplein. ,,We zijn hem met zo'n twintig klanten gevolgd. Ook cafébaas Carl was erbij. Ik zag dat Wim Felix opnieuw z'n revolver op ons richtte en we zijn in de struiken gedoken'', vertelt een getuige. ,,Hij wou schieten op Carl maar had geen kogels meer. Toen is hij weggelopen. Hij wou langs een woonwijk ontsnappen. Maar we konden hem grijpen en in bedwang houden.''

Gistermiddag werd Wim Felix aangehouden. Hij is beschuldigd van moord en moordpoging. De dader herinnert zich zelfs niet meer waarover de ruzie ging.
headinajar is offline  
Oud 21 mei 2004, 08:43   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Naast drugdealers en pedofielen, nu ook al moordenaars in de Vlaams Blok-rangen... En dat wil ons, normale mensen, dan de les komen spellen over criminaliteit. 't Is hallucinant...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:08   #12
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze Blokkertjes zijn plots heel stillekes geworden precies... Hoe zou da komen?
Hier ben ik dan... Ik had mij natuurlijk verwacht aan jullie gezeik!
Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Een dolle schutter zaait dood en verderf. De man is opgepakt en zal voor de rechter verschijnen. Dat hij VB-mandataris was doet toch niks terzake... Of worden zulke misdaden alleen gepleegd door Vlaams Blokkers? Is er bij andere partijen nooit een vuiltje aan de lucht?
De betrokken procureur heeft trouwens al verklaard dat 's mans politieke kleur niks te maken heeft met het incident.
Dus wat wilt ge nu eigenlijk zeggen, makker?
Attiladehun is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:15   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

't Is toch weeral een blokker... Allemaal criminelen, die blokkers...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:19   #14
Attiladehun
Banneling

Standaard

Dus ik ben volgens jou een crimineel?
Attiladehun is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:21   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Yep.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:36   #16
Attiladehun
Banneling

Standaard

Kunt gij ineens geen Vlaams meer? Wat is dat 'yep'? Het antwoord op mijn vraag is ofwel 'ja' of 'neen'.
Attiladehun is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:38   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Kunt gij ineens geen Vlaams meer? Wat is dat 'yep'? Het antwoord op mijn vraag is ofwel 'ja' of 'neen'.
Is dat de beste repliek die je kon bedenken? Weet je niet wat "yep" betekent? Da's dan spijtig...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:46   #18
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ist ja schon gut, Herr Lullumacher...
Attiladehun is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:50   #19
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hier ben ik dan... Ik had mij natuurlijk verwacht aan jullie gezeik!
Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Een dolle schutter zaait dood en verderf. De man is opgepakt en zal voor de rechter verschijnen.
En zou jij hetzelfde zeggen moest het een allochtoon geweest zonder de hele zaak te veranderen in een argument voor uw kruistocht tegen de Islam of whatever?

Is het Vlaams Blok ook niet toevallig de partij die criminaliteit wil aanpakken en compleet neen zegt tegen drugs. Hoe komt het dan eigenlijk dat iemand die bijna openlijk drugs verhandeld en gebruikt en waar blijkbaar een serieuze hoek af is, het tot gemeenteraadslid kan schoppen?
headinajar is offline  
Oud 21 mei 2004, 10:04   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ist ja schon gut, Herr Lullumacher...
kunt gij ineens geen Vlaams meer?

Citaat:
Raf is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be