![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussies in deze draad en m.n. over de islam zijn verworden tot een spelletje over en weer schelden, waarbij eigenlijk niet meer gekeken wordt naar wat gezegd wordt, en waarbij slechts de naam van een forummer van het "andere kamp" al voldoende om briesend te chargeren.
Ik laat even in het midden wie hier verantwoordelijk voor is - dat is per slot van rekening totaal irrelevant - maar feit is dat er a priori denkconstructies worden opgezet die dan tegen elke aanval van buiten worden beschut met allerlei ad hoc hypotheses en dat er heel zelden over concrete zaken worden gediscussieerd. Daarom legde ik twee forummers het volgende concrete feit voor: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een belangrijk principe dat ik hier als moslim wil inbrengen is het volgende: we moeten elkaar allemaal erkennen als mens, ongeacht of we nu Jood, moslim, atheïst, of katholiek zijn. Wij drukken dit in religieuze termen uit - "zonen en dochters van Adam", "schepsels van dezelfde God" - maar men kan deze waarheid ook in abstract ethische termen uitdrukken. Zij die, gelovig of ongelovig, deze solidariteit en dit wederzijds begrip willen doorbreken, moeten we ten allen prijze bestrijden. Eens we dit doen, moeten we elk mensenleven evenwaardig behandelen, of deze persoon nu Jood, moslim of atheïst is. Laat ons even dit geval extrapoleren: stel dat een Irakees leger in Washington Amerikaanse burgers zou uitmoorden en verkrachten. Zou dan niet overal de kreet "Wij zijn Amerikanen" weerklinken? Hoe komt het dat we de Amerikanen wél als medemensen zien, en de Irakezen niet? Maar stel dat we echt het bovenstaande geval veroordelen. Dan blijft de vraag voor Liberalist & Marie: waarom dan inzoomen op moslims en alle wereldproblemen afschuiven op de moslims? Voedt dat precies niet de mentaliteit van deze Amerikaanse soldaten die denken dat ze deze Irakezen mochten folteren, verkrachten en vermoorden omdat zij Untermenschen zijn? Uiteraard maken ook de moslims vele fouten en moeten ook zij hun zelfkritiek voeren. Toch is er geen enkel geval bekend van moslims die op dezelfde schaal misdaden hebben gepleegd als het Amerikaanse leger vandaag. Is het dan niet meer dan tijd om een genuanceerder beeld te schetsen van de onderlinge relaties? Als ik het goed begrijp, zijn Liberalist_NL & Marie ongerust over dogmatische gelovigen enerzijds en de productie van een onderklasse in onze steden anderzijds. Welnu, wij zijn daar ook bezorgd over. Star dogmatisme is al evenzeer een bedreiging voor elke spiritualiteit als kapitalisme en consumerisme. De productie van een onderklasse is een handig maneuver om verdeeldheid te zaaien en collectief verzet te bemoeilijken. Maar ook daar blijft de vraag: wat te doen? De discussie moet gaan over de vraag hoe we terug het sociale verband kunnen herstellen, zodat atheïsten, bouddhisten, Taoisten, moslims, christenen, ... weer samen de échte uitdagingen kunnen aangaan: het ecosysteem, de waterproblematiek, de strijd tegen armoede, enz...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Mag dat wel een topic starten over forumleden? Je speelt hier wel op de man/vrouw. Bbbrrr linkse dwaallichten brrrrr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denk jij van de moorden en verkrachtingen jegens Irakese burgers door Amerikaanse soldaten?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel wel wel, mijne beste vriend heeft zich bekeert! Is dit niet ironisch met Nietzsche als avatar, de profeet van 'God is dood'. Had eigenlijk niets anders verwacht, soort zoekt soort.
![]() |
![]() |
#5 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu wordt er heel vaak gezegd dat dat eigenlijk de schuld is van het Westen, dat we ze niet genoeg kansen geven, dat terroristen eigenlijk een westerse uitvinding zijn... maar zelfs als dat zou kloppen, maakt het voor de ontvangers van het geweld nog niet begrijpelijker. In de Westerse wereld is voor de gewone man de enige rechtvaardiging voor geweld, de zelfverdediging; al de rest is smoesjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals je zei, we moeten elkaar weer in de eerste plaats als mens zien. Dit kan echter enkel als gelovigen stoppen hun religie in andermans gezicht te wrijven. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Amerikaanse leger liet het folteren jarenlang toe in Irak"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-in-Irak.dhtml Kallikles, Ik snap wat ge bedoelt. Het is gewoon een verbastering van de maatschappij. Vele zijn heel arrogant naartoe andere mensen als zij weten van welke cultuur ze komen, vergetend dat er in ieder van ons een individu huist. Het is heel moeilijk discussie te voeren terwijl iedereen heel veralgemenend tegen mekaar bezig is. We kijken niet meer naar twee kanten. En vooral niet meer in eigen boezem. Ik ben trots westerling te zijn, maar vind het toch jammer dat alles aan zulke complexe regeltjes is vastgebonden. Dat België in Afghanistan zit vind ik een heel jammer feit. Onrechtstreeks betrekt BE haar burgers mee in de oorlog. Waar gaan we naartoe? Moet het persé eindigen in een wereldconflict of kunnen de burgers eens eindelijk harder roepen? En de verantwoordelijkheid niet meer afschuiven op een handvol mensen (politici) maar zelf verantwoordelijkheid nemen.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste betogingen die ik heb meegedaan zijn de betogingen tegen de oorlog in Irak. Amerika mag dan dan mss een cultuur hebben waarin ik me beter kan inleven dan die in Irak, dat betekent geenszins dat ik Amerikanen méér als medemens zou zien dan Irakezen, laat staan dat ik die laatste niet als medemens zou beschouwen.
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() voorafgaandelijke nota 1: ik simplifieer, om direct tot de kern van het probleem over te gaan. nota 2: ik spreek over ideologien en groepen, niet over individuen.
Sorry, maar het is een utopie om te geloven dat "het" allemaal kan beteren. Allles wijst er gewoon op dat we afstevenen op een grote confrontatie en wereldcrisis, een derde - en fatale- wereldoorlog zeg maar. Het is een kwestie van jaren, van ecennia. Niet van "if" but "when". En die confrontatie is niet de confrontatie islam tegen het westen, zoals men op dit provinciaal forum graag wil geloven, maar het judaisme / zionisme tegen de gentiles. Want dat laatste is wat zich op wereldschaal afspeelt. Alles, maar dan ook werkelijk alles, de grootste spanningen op wereldvlak, de grootste bedreiging van wereldvrede, vindt haar oorsprong in die tegenstelling en kan tot die ene grote tegenstelling herleid worden. Inclusief het gezeik van new world order en associated samenzweringstheorien, allemaal herleidbaar tot die ene tegenstelling, als men de details grondig bestudeert. Dat valt echter niet uit te leggen op 5 minuten. In elk geval, islamofobie is maar een detail in die tegenstelling, weliswaar een belangrijk detail. Islamofobie - en ik spreek als niet moslim- is een feit in de westerse wereld, en een gegeven op zich,maar het wordt wel heel subtiel doch grondig en heel handig aangewakkerd door de echte powers in control (nl die met geld en brains), zijnde de zionisten. Vandaar dat ik met geen enkele individuele jood een probleem heb, wel des te meer met het judaisme, de talmoed, het zionisme. En veel meer dan met ''de islam'', ook al zitten daar behoorlijk wat klootzakken. Islamofobie zoals we dat hier op het forum zien is begrijpelijk, maar totaal naast de kwestie, al zal men dat hier, op dit forum, nooit willen inzien, tenzij het "twee voor twaalf" is. Islam en de nation of islam zijn de enigen die nog weerwerk bieden tegen het judaisme en "associated ideology". Dat weerwerk van moslims verdient en kriigt mijn bewondering en begrip, als niet moslim. Wij westerlingen, zijn al lang uitgerangeerd (kijk naar de links in mijn onderschrift) door de macht en invloed van het judaisme. Hollywood, de media, de VS, allemaal helemaal ingepalmd door de ziekelijke talmoed cultuur met het geld en dus de power. Vandaar Kallikles, ik zie uw goede bedoelingen wel, maar ik ben de laatste jaren fel geradicaliseerd, en volkomen "happy" met die gedachte. Ik ben de zionistische/judaistische (leugenachtige en destructieve) invloed in het westen meer dan kotsbeu en ik wil alleen al om die reden de moslims steunen. Er is maar 1 oplossing om een wereldschaal confrontatie te vermijden: westerlingen dienen dringend hun eigen identiteit te erkennen, en dan respect te geven andere volkeren, andere ideologien, nl de islam en moslims. Dit is mijn eigen conclusie na jaren en jaren zoektocht naar "waarheid" eerlijkheid, leefbaarheid...
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 23 oktober 2010 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: Heb jij een baan, of waar haal jij anders de tijd vandaan om zoveel energie in antisemitische literatuur te steken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Antwoord: Zeik toch zo niet met holle stereotiepen kerel. De waarheid moeten aanhoren shockeert. Geef eens degelijk antwoord ten gronde. Maar dat gaat niet, dat begrijp ik. Er is gewoon geen degelijk antwoord mogelijk. Als je niets meer moet bewijzen, vallen alle leugens weg. Een studentje met heel beperkte levenservaring zoals jij kan dat niet verstaan. Ik vergeef het u. Apropos, ik moet geen baan hebben. ik ben al lang binnen. ik moet geen arsen meer likken zoals jij ; ik ben al lang binnen. Leef je liberale leugen maar jochie. Het is het grootste bedrog. Mijn (internationale) beroeps- en levenservaring als "infiltrant": zionisten en "money men": de grootste klootzakken, psychopaten en huichelaars ooit. Een gevaar voor wereldstabiliteit. Kwestie van decenia en opnieuw liggen ze aan de basis van een groots wereldconflict.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Allé Kallikles heeft een maatje gevonden. Hoe meer gekken hoe meer vreugd.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker een complot van de magnitude die u beschrijft, is onmogelijk uit te voeren en zeker niet geheim te houden. Daarnaast heeft u het over een groep mensen (cfr. Joden) die slechts in twee gedeelten van de wereld actief zijn: de VS en Europa, en die kleine strook in de Levant. U gaat mij niet wijsmaken dat die miljard Chinezen zich gaan laten beteugelen door een handjevol Joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lol, natuurlijk niet, de fervente judaisten zullen zoals steeds wel weer hun invloed op sluikse wijze uitoefenen, naar goede gewoonte. Als je een enorme minderheid bent, moet je het wel op sluikse wijze doen, als zijnde in het "groter algemeen belang". En dat doen jullie maar al te goed. Elke revolutie, elke ideologie, joden zijn erin betrokken. Zie beneden waarom. De notie complot is dus totaal misplaatst. Judaisme en meer bepaald de talmoed is sowieso een complete, fucked up ideologie die ons voorbereidt op de komst van de messias en de uitverkorenheid van het joodse volk. Religieuze jood of niet, dat is gewoon deel van de joodse cultuur en identiteit. Globalisme, de wereld moet voorbereid worden op de komst van de Koning, en alles en iedereen moet onderworpen worden aan de heerschappij, maar joden krijgen een plaatsje op de eerste rij. ![]() Dat zijn niet mijn woorden he pippo. Richt u tot de talmoed sympathisanten.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 23 oktober 2010 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas als dat gebeurt, zal ik naar u beginnen luisteren. Maar zolang dat niet gebeurt - en ik raad dat ik nog eerder sterf voordat dat gebeurt - neem ik u en uw extreme ideeën over anderen verre van serieus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Jodendom en de Islam vergelijken is niet erg zinvol. Het Jodendom is een religie die slechts bedoeld is voor Joden. De Islam is bedoeld voor iedereen (of ze het nu willen of niet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kunt ge ook inhoudelijk repliceren? Toch verschrikkelijk he, dat ik er een andere visie op nahou dan mainstream boerevlaanderen.... Ik moet wel echt gek zijn....
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen kan zich bekeren tot de islam, dat is een feit. Maar het staat u nog steeds vrij zelf te bepalen wat je met uw leven wilt doen. Niemand verplicht u om u te onderwerpen aan deze religie. Wat de joden betreft, u kunt zich ook tot deze religie bekeren hoor. Bij mijn weten stuurt de Rabbijn je 3 maal terug naar huis maar achteraf kan het zijn dat ze jouw bekering aanvaarden.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |