![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goedendag beste medeforummers. Waar ik vandaag met jullie over wil spreken is het feit dat een bepaalde groep mensen soms enkele jaren constant in het nieuws kan zijn als een probleem en daarna opeens uit het publieke debat verdwijnt. Een tijdje terug werden de Turken nog verfoeid, later de Antilianen, momenteel zijn het vooral de Marokkanen die het moeten ontgelden en sinds kort is de jacht op de Roma heropend terwijl de Polen, Roemenen en Bulgaren ook langzaam in deze categorie komen binnendruppelen. Hoewel ik ga proberen een enigzins serieuze discussie uit te lokken post ik dit expres in K&K. Bij immigratie verwacht ik alleen maar geroep als "maar ze zijn toch crimineel!" Dat geloof ik graag beste mensen. Sterker nog, er zijn vast hele goede statistieken die bewijzen dat individuen uit al deze groepen inderdaad vaker tot criminaliteit vervallen dan brave VB-stemmende blanke mensen. Maar daar zijn genoeg topics over. Waar ik me over verbaas is dat zulke statistieken vaak jarenlang door niemand bekeken worden waarna ze opeens overbelicht worden, de hele politiek over elkaar heen buitelt om deze mensen het licht in de ogen niet te gunnen, forums als deze verstopt raken met topics over hoe crimineel ze wel niet zijn en dan na enkele weken tot decennia (ik weet het, nogal breed gedefinieerd) toch weer uit het zoeklicht verdwijnen. Als dat gebeurd, is dat dan omdat de situatie echt veranderd is? Of zijn we het gezeur dan gewoon zat? Hebben we dan een beter doelwit gevonden, een groep die nog beter af te schilderen is als de schuld achter alles wat er mis is? Met behulp van het brede publiek van k&k hoop ik meer licht te kunnen werpen op dit verschijnsel. Tevens ben ik op zoek naar een voorspelling. Welke etniciteit komt al jaren niet of nauwelijks in het nieuws als zijnde een grote criminelengemeenschap maar komt in de nabije toekomst wel als zodanig overal voorbij zetten? En waarom dan?
Zegt u het maar...
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Soms denk ik dat het voortkomt uit een soort collectieve frustratie voortvloeiend uit de political correctness van de laatste 15 jaar, dat nu opeens een groep die al lang het aura van 'onbetrouwbare dieven' over zich draagt, en die niet ganse steden ingepalmd heeft, waar we dus niet bang hoeven voor te zijn, de volle lading over zich krijgt.
Maar dit is slechts een buikgevoel, niet echt gefundeerd... Waar ik wel van opkijk is dat uitgerekend een Verhofstadt, die in 1999 zelf Roma's onder valse voorwenden naar het politiekantoor lokte om ze vervolgens het land uit te zetten, tien jaar later het aandurft om de Fransen hierover publiekelijk te veroordelen. Maar soit, van hem zijn we wel wat meer gewend.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 23 september 2010 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je van een Hollander niet gekloot bent, is 't teken dat ie het vergeten is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel, als ge door ne West-Vlaming niet gesjareld wordt, hij het meestal zelf ook wel vergeten is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat had ik nog nooit gehoord, alhoewel we (WVL) in 't algemeen er wel over eens zijn dat die rijke boertjes uit 't zuiden iedere roste frank in twee zouden bijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Op de verpakking van die Rilatine staat nochtans: "de aangegeven dosis niet overschrijden".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() ![]() ![]() (Geheel terzijde, moet voor dit topic toch maar eens een allochtone ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Mijn geld staat op Irakezen, ongeacht welke. Stelletje ondankbare honden. Onze jongens gaan hun helpen (alleen de geheime commando's natuurlijk) en hun roven ons land leeg. Zijn nog moslims ook, dus Geert kan er wel wat mee. Statistisch gezien zijn ze drie keer zo verdacht als autochtonen en ondertussen met meer dan 2,5 duizend aanwezig. Bovendien kunnen we tegen Irakezen zowel van de Turken als de soennieten en de shiïten uit andere landen enige bijval verwachten (tegen een deel dan toch), dus dat word gezellig.
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij ligt de mentaliteit van de West-Vlaming het dichtste bij die van de Hollander. Beiden zijn het gedegen marchanten die de dingen vanuit een zakelijk oogpunt bezien.
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Da's ook een aardige gok ja, dat de Chinese onderwereld weer eens naar boven (sic) gehaald word.
![]() |