![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Vandaag werd in de Commissie Sport gedebatteerd over de Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor het WK voetbal in 2018-2022. Aanleiding waren ondermeer de vragen die gesteld worden over de fiscale afspraken die via het bidbook met de FIFA worden gemaakt. Gemeenschapssenator Bart Tommelein (Open Vld) benadrukte in de Vlaamse Commissie dat alle partijen zich in het Beneluxparlement, waar Tommelein voorzitter van is, achter de kandidatuur van het WK hebben geplaatst. Hij hoopt dat dit nog steeds het geval is.
Tommelein: “Het WK voetbal is een enorme uitdaging voor België en Nederland, maar vooral een enorme kans om onze landen positief op de kaart te zetten. Ik ben het er mee eens dat een aantal bepalingen omtrent de fiscaliteit verduidelijking vragen, daartoe komt de Senaatscommissie financiën volgende week vrijdag bijeen. Maar deze discussie moet vanuit een positieve benadering van het WK gebeuren, niet in een sfeer van wantrouwen.” Tommelein werd hierin gesteund door minister Muyters. De gemeenschapssenator drong er bij de minister wel op aan dat de Vlaamse Regering binnen haar bevoegdheden een eventueel WK zo goed mogelijk moet voorbereiden. Tommelein: “Ik hoop dat de voorbereidingen van een eventuele organisatie vlot en effectief verlopen. Dan denk ik aan het leveren van de nodige bouwvergunningen voor de stadions, het voorzien van budgetten voor noodzakelijke wegenwerken en een beleid waarin sport wordt gepromoot. Op die manier zou de Vlaamse Regering een enorme positieve bijdrage kunnen leveren. Laten we nu vooral met zijn allen aan de WK-kar trekken.” VOOR MEER INFORMATIE Bart Tommelein Bron: politics.be