![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo iedereen,
Ik ben een studente aan VLEKHO en wij doen een onderzoek naar de redenen waarom mensen van energieleverancier veranderen. Verschillende nieuwsmedia berichtten onlangs dat het percentage switchers nog nooit zo hoog lag, spijtig genoeg blijkt het een hele karwei om deze mensen op te sporen. Daarom een oproep op dit forum. Ben jij onlangs veranderd van leverancier en wil je hierover graag je ei kwijt? Mail dan naar [email protected] en ik stuur je zo snel mogelijk de vragenlijst door! Het invullen neemt maar 5 minuutjes in beslag, maar je helpt er een groep studenten ontzettend hard mee vooruit. Alvast bedankt voor de moeite! Ik hoop op een massale reactie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik wisselde van leveranier op 1/11/2006.
Is dit recent genoeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben maar één keer veranderd na het vaste systeem dat voordien gold. Ben er niet echt happy mee, maar inzake prijs maakt het niet uit. Ondanks alle mooie beloften is de energiemarkt in België niet vrij. De overheid heeft namelijk zelf teveel schrik voor prijsdalingen, die haar inkomsten doen inkrimpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welke dienstverlening mag dat dan wel zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het verbruik hoog houden terwijl je niks verbruikt
![]()
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Nee, ik vraag me dat echt af. Als er een stroomonderbreking is, bel ik naar mijn distributiebeheerder, want daar ligt hem het probleem meestal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het transport is in handen van Elia en Fluxys. De productie zelf is in handen van Electrabel en SPE. Wat een leverancier in weze doet, is elektriciteit kopen van Electrabel en SPE en deze gewoon doorverkopen aan de consument. Dat wordt gewoon op het net gezet en afgetapt. De stroom die u consumeert van Electrabel Groen is exact dezelfde stroom als uw buurman consumeert van Luminus Actief, hoewel ze een andere producent hebben (resp Electrabel en SPE) en uiteraard leverancier. Die is dus niet groener of wordt niet via een speciale kabel rechtstreeks naar u gebracht. Alles gaat dus gewoon een grote pot in en wordt dan verspreid. Het enige wat verschilt in de leveranciers is de prijs en dat zou het enige mogen zijn dat meetelt in uw beslissing. Al de rest is marketing... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Oh en voor ik het vergeet... Als u toch voor Electrabel blijft kiezen, kijk dan eens of uw Electrabel heeft als standaardleverancier of dat u kiest voor een specifiek product. Want de standaardleverancier (lees: degene die de slapende klanten energie levert die niet actief voor een leverancier hebben gekozen) is altijd duurder... Dus ook al bent u bij Electrabel (standaard), dan kiest u best voor een ander product, met name Electrabel Groen of Optibudget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor de tip. Zal ik zo vlug mogelijk eens nazien.
Laatst gewijzigd door Rudy : 2 april 2008 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat weet ik niet want ik ken uw situatie niet. Als u het wil, kan u dat nalezen en narekenen op de website van de VREG (http://www.vreg.be). Het kan makkelijk €300 of meer per jaar bedragen tussen duurste en goedkoopste. Dat is elke maand €25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat blij dat ik van Luminus vanaf zijn geraakt na 5 aangetekende schrijvens en meer dan één jaar met mijn voeten gespeeld te hebben, de wetswinkel heeft uiteidelijk zelf een schrijven gericht naar Luminus,geef mij maar Electrabel
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Sommigen veranderen vlugger van lief dan van leverancier...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker als ik één van de eerste klanten was,en het eerste jaar geen rekeningen kreeg,maar later wel de boetens moest betalen ..........
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Wij stapten tussen nu en 10 jaar geleden vrolijk over van Electrabel naar Nuon, en daarna naar Luminus, telkens omdat het nieuwe aanbod goedkoper was. Momenteel zijn we behoorlijk blij met Luminus terwijl we met Nuon problemen hebben gehad.
Iedereen kan een probleem hebben met een provider en geen problemen met een ander, terwijl het bij haar buurvrouw het tegenovergestelde is. Daarom dat je ons verder niets over -bijvoorbeeld- Nuon hoort zeggen. Voor ons primeert in ieder geval de prijs die we maandelijks moeten ophoesten. Een marteling die we onlangs gelukkig hebben weten te verminderen door verstandig investeren in een verbouwing (zuinigere ketel, isolatie, zuinigere machines, spaarlampen). Luminus levert bij ons zowel elektriciteit als gas. 1 aanspreekpunt of meerdere ? Ik weet goed wie mijn aanspreekpunten zijn bij bepaalde problemen. Kwestie van een lijstje bij te houden met de belangrijke nummers. Groene energie ? Kan me niet bommen. Ik ben een voorstander van kernenergie en ben van mening dat onze providers er niet genoeg van aanbieden.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je berekent daar de prijs van dit moment. Je kan er ook zien, of de prijs een vaste of variabele is, hoe groen de electriciteit is, en hoelang je contract zou lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je telefoneert met een vraag over de faktuur, zijn al hun medewerkers bezig. Maar als je belt om inlichtingen i.v.m. een promotie, moet je nooit wachten. Op een e-mail of aangetekend schrijven reageren ze niet. Toen ik in een brief vernam dat ik een contract voor een jaar was aangegaan, (na een telefonisch contact met mijn minderjarige zoon) ben ik onmiddelijk overgegaan naar ecopower. Groen stroom, goedkoopst voor kleinere verbruikers, en als je hen opbelt of e-mailt, krijg je altijd antwoord. |
|
![]() |
![]() |