![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Mijn ouders zijn net terug van 1 week Tunesië, Monastir.
ze zijn ook al geweest in 2001 en het verschil met toen en nu is ENORM! De arabieren zijn enorm vijandig, elke fooi is te klein, ze zijn aggressief. Kortom, niet naartoe gaan! Er was ene op de luchthaven die de koffer van mijn vader pakte enn gewoon op een karretje zette, en ze gaven 2euro fooi, en die zwette stond daar met een lang bakkes dat het nie schoon was! 2 euro was blijkbaar te weinig! Ook de televisie daar. Niets dan ANTI-WESTERSE reclame tegen EUROPA & USA. Dus mensen, geloof niet wat ze bij de touroperators zeggen. Die willen gewoon hun geld, maar denk aan UW veiligheid. De arabische wereld is zich stilaan aan het voobereiden op een aanval op de westerse wereld. Het zijn ZIJ of WIJ! Een moslim blijft nu eenmaal een moslim. Mijn moeder is daar ook uitgescholden geweest voor hoer ea zaken. Ik vertrek morgen naar Egypte. Ben benieuwd.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gevolgtrekking kunt maken... Bovendien staat uw posting vol van onjuistheden en vooroordelen Tunesie is niet arabisch maar noord-afrikaans, "zwette". En over de scheldwoorden tov uw moeder : kan ik niet over oordelen, ik ken haar niet. 8) ALs uw ouders met dezelfde ingesteldheid (als waarmee jij hier post) naar ginder gegaan zijn, is het meer dan waarschijnlijk dat ze sommige zaken zelf uitgelokt hebben. Een self-fulfilling prophecy heet zoiets dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wil best geloven dat er heel veel anti-westerse haat is in dat soort landen. Dat heeft Amerika zelf uitgelokt door de wijze waarop ze Irak verovert hebben, het feit dat ze geen WMD's hebben gevonden en de 'incidenten' die gaandeweg de bezetting naar buiten zijn gekomen.
De westerlingen dringen hun normen en waarden op, en dat stuit op weerstand. De arrogante en asociale wijze waarop Amerika haar bezetting in heeft gericht is koren op de molen van het moslim fundamentalisme. Maar toch denk ik dat het slechts haat is, dat er maar een kleine groep islamieten daadwerkelijk berijdt is zichzelf op te offeren om te westerlingen te bestrijden. De meeste islamieten ploeteren gewoon om hun dagelijks brood bijelkaar te krijgen. De VN moet het zo snel mogelijk overnemen in Irak, om te laten zien dat niet alle westerlingen bekrompen zijn, geen rekening willen houden met de locale cultuur, vrouwen slaan, onschuldigen oppakken en zonder proces maanden opsluiten terwijl de familie niets te horen krijgt, razia's uitvoeren, etc. Amerika voorziet Arabische regime's van propaganda-voer. En in Amerika zelf is de berichtgeving ook heel eenzijdig, democratie is dan ook geen garantie voor beschaving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() de haat jegens het westen zit er daar al 1000 jaar in.
de VS doet die haat enkel weer wat oplaaien. bovendien hebben de VS het iraakse volk een grote dienst bewezen door het te bevrijden van Saddam hoessein. want saddam, dat was nu niet bepaald een aardige jongen of wel? en toch geven ze nu amerika de schuld van... tja van alles wat slecht is zeker? waarom zulke ondankbaarheid? deze mensen missen vaak de ratio om logisch te denken. zij volgen eerder hun natuurlijke driften, hun instincten. zij zijn alweer vergeten hoe erg het was onder saddam en zien de amerikanen nu ineens weer als bezetters. en hoe erg, westerse bezetters. en dat terwijl allah zo groot is... foei! weg met de amerikanen. je ziet het ook aan de onbeheerste reacties van dat volk op bepaalde gebeurtenissen. of het nu woeste irakezen zijn die al zingend en joelend met lijken van amerikanen door de straten hossen of vrouwen die hysterisch krijsen bij het verlies van niet eens een familielid, het zijn steeds de driften, de onderbuikgevoelens die primeren op de ratio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Verder dreigt er een burgeroorlog, en licht de economie al tijden op zijn gat, waardoor veel mensen overleden zijn door de armoedige omstandigheden. De islamitische pers heeft dus alle reden om te twijfelen aan de drijfveren van de aanvallers van hun moslimbroeders. Het brengen van democratie is een goede zaak, dat beaam ik, maar de manier waarop lokt, terecht, agressie en haat uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neem u maar wat stylo's mee voor de duane.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Irak is trouwens een redelijk beschaafd land met een hoogopgeleidde bevolking, ik vind niet dat je die gelijk kunt stellen met het beeld dat je kennelijk hebt van islamieten. Het is ook een armoede probleem, de voedingsbodem voor terrorisme licht gedeeltelijk in de grote economische verschillen tussen het westen en de islamitische wereld. Onderwijsprogramma's en economische ondersteuning zou dan ook een goede methode zijn om het terrorisme op lange termijn de wind uit de zeilen te halen. Citaat:
![]() Zoals ik al zei, de irakezen hebben alle reden om woedend te zijn op de Amerikanen. Maar na de volgende verkiezingen hoop ik toch dat ze de Amerikanen vragen om te blijven (en dan met een VN-mandaat, en in samenwerking met arabische legers), want het is erg belangrijk voor de stabiliteit in die regio (en de olieprijzen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maand nog naar Egypte met haar school collega's , een wat ze vertelde is dat de europese mensen een meerderheid vormen van de aanwezige touristen een de regering haar best doet voor de veiligheid van die mensen dat wil zeggen , dat ook wat er gebeurde in egypte van aanslagen heeft niks verranderd aan de aanwezigheid van touristen !!! p.s. als je zo bang bent kom dan naar agadir dan zullen we je een warme onthaal doen!!! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat we gehoor moeten geven aan het ongenoegen van de irakezen. de amerikanen moeten het land verlaten en de irakezen aan hun lot overlaten. uiteraard geen halve euro economische steun voor dat land, want een trots volk ziet dat immers als een belediging. het trotse volk der irakezen zal ongetwijfeld zichzelf wel kunnen redden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik had deze reis al 3 maanden geleden geboekt. En mijn ouders zijn net het tegenovergestelde van mij. helemaal niet racistisch (of realistisch zoals ik da noem) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() tiens, een heel pak Midden-Oosten experts hier zie ik.
Egypte en Tunesië? wat is er mis met Tenerife en Benidorm? ![]() Afgeven op "die zwetten" maar wel ginds de grote Jan uithangen in een resort met vol pension en oh ja, obligaat afdingen op tapijten ![]() waarschuwingen zijn bedoeld voor expats in (Saudische olie-industrie) niet voor Belgen op jaarlijkse vakantie met een gecharterd vliegtuig. Ok, Algerije blijft op sommige plaatsen riskant, Irak is enkel interessant om er grof geld te gaan verdienen, maar de rest? Meer schrik hebben voor diarree dan voor aanslagen. toch nog een prettige reis...
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
das zever! ben vorig jaar naar Hurghada geweest en ik heb welgeteld een half uur moeten wachten. Heb niks moeten invullen, gewoon mijn reispas laten afstempelen en een visum invullen met naam/adres/land en das al. voor de rest waren/zijn dat daar ook wel vriendelijke mensen, ze proberen u gewoon te rippen op elk moment dat het gaat. Heb sommige zaken betaald met visa (bv verlenging van kamer voor een halve dag ==> gevolg ==> ze hebben 100euro aangerekend, maar op mijn ticket stond maar 20euro. Ik met mijn bewijzen naar visa en bleek dat ik gelijk had en dat die Egyptenaren van dat 5* hotel (Golden Five Hotel) een VALSE rekening hadden doorgestuurd naar VISA. Ik was zo slim om alles bij te houden wat IK getekend heb en die mannen konnen naar hun centen fluiten! Dus PAS goed op! want in zo'n landen proberen ze zoveel mogelijk te profiteren van onze zogezegde "RIJKDOM". Voor de rest is het spijtig dat het een moslimland is. Imagine how beautifull egypte zou zijn zonder moslims. Dan zouden de BLONDE vrouwen daar vrij kunnen rondlopen, ALLEEN. Wat nu niet echt aan te raden is.... EN DAT IS EEN FEIT!!! (heb het zelf meegemaakt vorig jaar met mijn vriendin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's gene zever maat.
Die douanier wou stylo's hebben (ben er ook geweest zenne). Uiteraard heeft hij er geen gekregen miljaardedju! eh... blond liefke? ![]() 'k heb nog ne foto waar zo'n troepke Egyptenaren rond mijn vrouw hangen en haar aan't aan't begluren zijn. 'k had 'baksjies' (of hoe schrijft ge dat ook) moeten vragen ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit is wat je bereikt met jullie racisme en vijandige houding. Zij vallen ons lastig, jullie vallen hen lastig. Het is ONS. En neen, dat moet ge niet tot in het extreme trekken zoals al die linkse groene pipo's, of zoals de sossen. Ge moet hen niet gaan bevoordelen of alle vlakken. Leef er gewoon mee samen, en dat is het. Gij oogst wat ge gezaaid hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |