![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() 07 december 2010, een datum voor links om nooit te vergeten.
Een datum, waar ze werkelijk hun draagvlak in de maatschappij kunnen relateren aan de werkelijkheid. Wereldwijd werd een oproep gedaan voor een bankrun, grootste middellen werden ingeschakeld. Van het verfoeide sport, tot culturele ambassadeurs. Bijkomend, internationaal werd opgeopen om het initiatief te volgen. We zijn er bijna, Ik vermoed, terug compleete afgang van links, schaamrood op de wangen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze bankrunactie heeft helemaal niks met 'links' te maken. Integendeel, eigenlijk komt het idee overwaaien uit rechtse libertaire kringen in de VS (die voor een keer eens iets goed hebben bedacht). Deze bankrunactie wordt gesteund door mensen van zeer verschillende ideologische achtergrond.
Dat je dit linkt aan "links" en daaruit dan nog conclusies trekt over het draagvlak van links wijst er op dat je absoluut geen flauw benul hebt van waar het om gaat en maar wat in het ijle lult. Wat me niet verbaast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou van beide partijen hierboven wel eens linken willen zien die 't een en 't ander (dus of dat nu komt van links of van rechts) aantonen.
Waarom zoek ik zelf niet een klein beetje ? Omdat ik het initiatief om de banken te kloten zonder dat het me iets opbrengt, integendeel, onnozel vind. Ik kloot de banken liever door een zeer stevig wettelijk toezicht te eisen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En die wettelijke toezicht wordt gedaan door mensen die in de raad van bestuur van de te controleren banken zitten. Perfecte controle inderdaad.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Alle banken moeten genationaliseerd worden. Ged�*�*n met speculatie !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus wat is dan het voordeel van een nationalisatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Is speculeren dan steeds winstgevend?
Mag ik je nu € 500 geven en zeggen: "Ga maar speculeren, Inno! Pas een beetje op voor de beurshaaien en dan zie'k je binnen een week terug." Ga jij dan steeds centen overhouden? Elke week opnieuw? Als je dat denkt hard te kunnen maken, stuur dan maar een pm ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als het het gokje waard is, waarom moet het dan genationaliseerd worden?
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die bankrun is uiteraard idioot, als het systeem overkop gaat, kan het wel fijn zijn om de overbetaalde bankiers tot wanhoop te drijven, het grootste slachtoffer wordt toch weer de kleine spaarder hoor.
Zoals gezegd: veel strakkere overheidscontrole op de banken, loonmaxima voor de managers, én een einde aan de verstrengeling van politiek en bankwezen (en bedrijfsleven in 't algemeen). En ja: ik weet goed genoeg dat dit er niet zal komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn partij zo'n eind opzij duwen. En mijn groen streepje zo miskennen !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Vlaanderen moet zich onmiddellijk terugtrekken uit IMF, WTO en €U. ZOdat het een eigen monetair en financieel beleid kan uitvoeren, los van de bemoeienissen van deze dictaturen. * Een nieuwe Vlaamse openbare staatsbank die de lokale economie stimuleert * Harde aanpak van de huidige lichting managers van het bankwezen * op termijn de volledige democratisering en ontmanteling van het huidige bankwezen * Een eigen munt in de Benelux die is gebaseerd op reële welvaart in plaats van op een willekeurig aantal gedrukte papierkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
komaan zeg, dat eerste punt: we kunnen niet in een splendid isolation gaan leven, zeker een zo op handel gericht economie als de Belgische niet. Tenzij natuurlijk je Noord-Korea wil achterna gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het stockholm-syndroom zit er goed ingestampt bij jou eh. Dezelfde kromme redenering kan je ook toepassen op de communautaire kwesties: we gaan onszelf toch niet isoleren door ons af te scheuren van de Belgische koepel zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Dat behoeft op zich geen isolatie in te houden, maar afscheuring van zowat alle economische samenwerkingsverbanden is niet intelligent, zelfs Gerolf Annemans is de mening toegedaan dat we in de EU moeten blijven [Praetorian-modus]wat bewijst dat hij en zijn partij marionetten van het grootkapitaal zijn[/Praetorian-modus]
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 december 2010 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dan heeft Praetorian overschot van gelijk. In de EU en het IMF blijven is tegengesteld aan onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |