![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat mij nog verbaast is dat ze er expliciet moeten erbijzetten "maar leeft goed" in de titel...Ze moeten gaan aankondigen dat mensen goed leven, terwijl ze het zwaarst belast worden. Het hypocrisie viert hoogtij in dit land. Nu, dit artikel heeft mij wel geholpen een beslissing te nemen. Volgend jaar verhuis ik mijn boeltje naar Tjechië. Ok, wie gaat er werken hier op het forum en verdient 50000 bruto per jaar bruto? Laatst gewijzigd door openeye : 12 december 2010 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het brutojaarloon dat op papier staat komt bij mij absoluut niet overeen met wat ik effectief per maand bruto verdien.
Op jaarbasis is dat zo'n 38000 euro. Uiteraard verdien ik het om een pak meer te krijgen. Maar ja, mijn naastenliefde is te groot hé. Ik wil ook niet té goed leven.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanwaar ze die "(maar leeft goed)" halen snap ik toch niet goed ...
Dat van die bedrijfswagen klopt wel denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maandelijks zet ik gemiddeld zo'n €500 opzij. Wat "niet eens zo slecht" is, weet ik uiteraard niet. Het hangt af van mijn leeftijd, ervaring, sector, ... Pas als je dat weet, kun je zeggen of het terecht is of niet. En ik denk dat ik gelukkig mag zijn met die €38000.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me helemaal niet verbazen mocht de gemiddelde Belg vinden dat hij het best wel goed heeft.
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je mag jezelf al bij de beter betaalden rekenen in ons landje.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() De kosten op arbeid voor zowel de werkgever als de werknemer zijn degoutant hier en het uiteindelijke resultaat of opbrengst daarvan is steeds minder en minder waarneembaar voor elke doorsnee burger. Meer nog we mogen ons al een paar decennia afvragen waar dat allemaal naar toe is of gaat.
Ik ben alvast redelijk tevreden met mijn verloning en mijn firma wagen. Onlangs nog eens de berekening voor mezelf gemaakt; tweedehands opel vectra break (full option) met 12 fiscale Pk: 550€ per maand waarin: verzekering, basis onderhoud, rijtaksen en 4 tankbeurten tweedehands Golf (full option) met 10 fiscale Pk: 500€ per maand met zelfde inhoud als hiervoor uiteraard. En dan heb ik het nog niet over die mooie nieuwe splinternieuwe wagen... Tel daar bij nog eens 500€ huur of aflossing aan lening aankoop huis, 50 a 80€ voor de digitale TV en/of internet, 75€ aan elektriciteit, 80€ aan GSM rekening, drank, eten, waterrekeing, brandverzekering, hospitalisatie, .... 500+550+50+75+... = 1175€ aan vaste kost per maand alleen al. Als alleenstaande onmogelijk, zeker als je zonder goed betaald werk valt. Om dan nog maar van de zo gedoodverfde "profiteurs" of werklozen te zwijgen: 1078€ per maand werkloosheidsuitkering... en na een jaar nog 875€... Ach ja als we al voor onszelf al eens wat eerlijker zouden zijn..
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even eerlijk zijn tegenover mezelf. ![]() Veel hangt ook af van je eerste job. Als dat een mooie naam is en je er goed verdiende, ben je gesetteld. Als je als universitair begint aan €1300 netto dan lijkt €1600 netto in je volgende job al een gigantische loonstijging.
![]() |
![]() |