![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Blok is TEGEN het HOMO-HUWELIJK heeft blokster Marijke Dillen nog eens duidelijk laten horen op de vrt.
Enkele dagen geleden werd in terzake door Marie-Rose het tegendeel verkondigd. Marie-Rose was daar namens het Blok om de verschillen tussen de partijen te bespreken. Tijdens het debat gebruikte Marie-Rose dan ook de “wij-vorm” waardoor ze liet uitschijnen dat dit de partij-standpunten waren van het Blok. Zij ging wel akkoord met het homo-huwelijk. Patricia Ceysens probeerde nog Marie-Rose erop attent te maken dat het blok in het parlement TEGEN het homo-huwelijk had gestemd , maar dat was tevergeefse moeite. Tuurlijk kan men er niets op tegen hebben dat Marie-Rose haar eigen standpunten, los van de partij, heeft en verdedigt. Doch wanneer zij spreekt namens de partij , moet zij de partijstandpunten van het Blok respecteren en hanteren. Stel je voor dat personen, die een homohuwelijk zijn aangegaan, stemmen op Marie-Rose, wat uiteindelijk ook stemmen zijn voor het Blok, en het Blok komt daarna aan de macht, dan bestaat er veel kans dat het homohuwelijk wordt afgeschaft. Deze kiezers voor Marie-Rose zullen dan bedrogen uitkomen. Marie-Rose zal nog dikwijls moeten vaststellen dat het programma van het Blok, helemaal niet hetzelfde is als dat van N-VA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik vind dat Mevrouw Morel als onafhankelijke niet zou mogen optreden als 'spreekbuis van het Vlaams Blok'.
Doet ze dit wel, dan moet ze inderdaad het Vlaams Blok programma verkondigen en niet haar eigen ideeën. Ik vraag me trouwens af of ze een lidkaart heeft van het Vlaams Blok of niet. Ze reageerde in ieder geval niet op de insinuaties van Ceysens...
<font color="Red">21 April 2004 Geen aanslag op de vrije meningsuiting</font> Letterlijk uit het arrest: "De Wet van 30 juli 1981 staat niet in de weg dat door een groep of vereniging schokkende, verontrustende of zelfs kwetsende ideeën worden geuit. (…) Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het blok dacht met kandidaten als Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen zich meer aanvaardbaar te maken voor de andere partijen. Maar ... - Jurgen moest reeds eerder schoorvoetend toegeven dat hij niet akkoord ging met het Blokstandpunt aangaande het verbod op de Islam. Bracke was van oordeel dat Jurgen duidelijk aan de kiezers moest laten weten met welke standpunten van het Blok hij het niet eens was. Jurgen wilde niet aan zulke opsomming beginnen, maar wilde antwoorden op de vragen. - Marie-Rose Morel begon haar eigen standpunten te verwarren met die van het Blok en wel zodanig dat het Blok nadien uit eerlijke schaamte heeft moeten toegeven dat Morel verkeerd was. Het Blok is wel degelijk TEGEN het HOMOHUWELIJK aldus Marijke Dillen. Wannneer Marie-Rose op die manier het Blok meer aanvaardbaar wilde maken voor andere partijen, is zij duidelijk niet in haar opzet geslaagd. Het Blok moet zelf in actie schieten om zich als een mogelijke betrouwbare coalitiepartner te profileren. Maar wat doet het Blok? Het blijft zich profileren als anti-vreemdelingenpartij. De kliklijn voor illegalen was daar o.a. een bewijs van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Zeg dat het niet waar is dat het Vlaams Blok de enige partij is waar mensen recht hebben om hun eigen mening te mogen zeggen he... zelfs op TV..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() groot gelijk tegendradigaard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Tegenpianogaard ziet af en toe rare dingen en dan reageer ik daar op en bekijk het van de ander kant.
Want het valt dus blijkbaar op dat Verstrepen en Morel eigen standpunten durven en mogen zeggen zonder dat ze openlijk daarop aangesproken worden door de Vlaams Blok partijleiding. Dus bij het Vlaams Blok maken ze daar klaarblijkelijk geen probleem van. Als het de mensen opvalt dat Morel en Verstrepen mogen en durven afwijken van de officiele lijn dan komt dat volgens mij omdat bij de andere partijen er klaarblijkelijk wel eenvormigheid is tussen alle kandidaten. Vandaar Piano mijn opmerking. en moest ge daar nog een geel bolleke kunnen achterdenken dan zoude misschien nog snappen dat ik aan het zwanzen was. shit ik had mijzelf nochtans voorgenomen om niet te zeggen wanneer ik serieus ben of niet. Maar voor sommige mensen durf ik al eens een uitzondering maken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, ze zal mischien niet op het zelfde knopke duwen als de andere VLaams Blok LEDEN! Kwestie van eigen mening zeker? Maar dat kennen ze natuurlijk bij Nv-A niet. De mening van de congresgangers worden daar toch niet getolereerd. Geen Kartel!!!!!! en intussen maar praten door de zakkenvullers voor een postje via een kartel! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() [quote="fernand"]
Citaat:
Ik wist niet dat er op een congres gestemd is geweest over een kartel met CD&V of niet en ik was nochtans zowel in Gent als in Hasselt aanwezig. Blijkbaar weet het Blok het beter? Aangezien ze in Hasselt een spion hadden binnengesmokkeld, die helaas ontdekt werd voor het begin van het congres? Als lid van de meest autoritair geleide Vlaamse partij bent u trouwens érg slecht geplaatst om andere partijen lesjes te gaan geven in interne democratie, Fernandje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als Marie-Rose haar eigen standpunt verdedigt moet ze dit heel duidelijk te kennen geven en niet blijven spreken in de “wij-vorm” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een mooie draai om het toch maar in het voordeel van het VB te laten uitdraaien :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="zorroaster"]
Citaat:
Maar het is zoals MR Morel vertelde op TV, de Blokkers worden als Baardelijke duives AFGESCHILDERT, maar als U de mensen leert kennen is het niet zo. En U moet duidelijk meedoen aan deeze hetse. Wanneer het congres van Nv_a besliste om Geen KARTEL aan te gaan met de CD&V, waren ze reeds bezig met de congresgangers te bedotten. Over een autoritair geeide parij gesproken. Men verade de congresgangers terwijl ze erbij waren. Dus ik Uw plaats zou ik niet zo hoog van de toren blazen! Van Cleemput was op het debat van het Vlaams Blok in St-Nklaas. Hij is herkent, en men heeft die mens gerust gelaten! Daar moeten julie iets van leren! ![]() Geen spionnen bij onze vergaderingen, iedereen mag binnen, als hij geen keet begint te schoppen. En deze mensen worden GEEN spion genoemt. IEDEEN mag weten bij ons wat er besproken wordt. Ieders mening mag daar gezegt worden, en zal beantwoord worden. Bij Julie niet, ge gooit de mensen buiten welke een gevaar zouden kunnen opleveren. Mooie democraten zijn julie. Maar dat wisten we al. We hadde het zoals nu, graag van uzelf horen verklaren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Marijke Dillen vergat er wel bij te zeggen dat Marie-Rose in het debat de standpunten van het Blok moest weergeven, niet haar eigen standpunt. En allemaal goed en wel, maar dit maakt het voor de potentiële kiezers voor onafhankelijke als Marie-Rose wel erg moeilijk en verwarrend. Stel je even voor: Hij/zij, voorstander van het homo-huwelijk, stemt voor Marie-Rose. Deze stem komt ook het Blok ten goede. Beeld je even in dat het Blok zou deel uitmaken van het beleid, en het homohuwelijk afschaft. Dan is die kiezer bedrogen. Of Hij/zij, volgeling van de Islam, stemt voor Jurgen Verstrepen die heeft verklaard zich niet te kanten tegen de Islam. Deze stem komt ook het Blok ten goede. Beeld je even in dat het Blok zou deel uitmaken van het beleid en de Islam verbiedt. Dan is die kiezer bedrogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() [quote="fernand"]
Citaat:
U bent blijkbaar wel op dat congres geweest, want op de twee laatste was ik aanwezig en ging het daar helemaal niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="fernand"]
Citaat:
Vindt u dat de vergelijken met een partijloze ex-Blokker op een debatje in Sint-Niklaas? Dat zegt veel over uw kritisch vermogen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |