![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ANB - Agentschap voor Natuur en Bos eist dat de jeugdlokalen verdwijnen uit d e rand van de oostduinhoeken in de Panne.
De gemeente beschuldigt het ANB van... chantage De Panne wil ook d e sportzaal op de Oosthoek uitbreiden. Dat is maar één voorbeeldje van de tergende arrogantie waarmee de gemeenten illegale toestanden op strand en duin bestendigen en zelfs veroorzaken. In de Haan komt op het strand een compleet nieuw bouwcomplex voor de watersporten, inclusief cafetaria, dat de Windhaan vervangt (de Windhaan is een barak die in het seizoen op het strand geplaatst wordt voor de zeilclub). De mistoestanden met de illegaal geplaatste surfclubs in zeebrugge en duinbergen voldoende bekend en bestendigd. Wat voor soort beleid is dat? Etc etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez, je bent aan de zee geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Fja, maar m'n kan zich toch afvragen waarom begrippen als "duurzaamheid en ecologie" dan volop gepropageerd worden in dat kader. Van de natuur aan de Vlaamse kust blijft zo goed als niks meer over, op dat ingezakt baaitje (zwin) naast de Lippens z'n domeinen na. Voor de rest ene grote dijk vol marginalen die niet weten waar gekropen van de verveling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ah nee Henrieken, Gérard en Laurette avec Julie et Kevin van La Louvière zijn daar veel beter vertegenwoordigd dan de Vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het strand moest gemeenschappelijk onbebouwbaar natuurbezit gemaakt worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen heeft Belgie de op één na minimaalste strandwaterkwaliteit van de EU(Roemenie zit momenteel nog achter)....
"minimaal" wilde totnogtoe zeggen dat het gemiddeld net voldeed aan de Europese normen...die in 2012 serieus zullen verstrengen.... Als ik het goed begrijp is er geen echte hoop dat we kunnen verbeteren,zelfs niet als de waterlopen die uitmonden aan onze kust vrij goed gezuiverd zullen zijn (hetgeen met de Ijzer en de Schelde zal lukken zoals het er naar uitziet) Het probleem is (volgens de Vlaamse Maatschappij van Waterzuivering),dat we langs onze korte kusttrook te weinig natuurlijke overgangen hebben tussen de zee en het land er achter.... Afvloei (die veelal NIET via rivieren en waterzuiveringsstations gaat)ondergaat dus geen natuurlijke zuivering...... Kortzichtigheid in het belang van het toerisme,een kortzichtigheid ook die van onze kust het grootste bejaardentehuis ter wereld gemaakt heeft,zal binnen enkele jaren de toeristische sektor nog verder beperken......als het nieuws over het "vuile Belgische Water" zich verspreid binnen de EU Overigens,de huidige kusttoeristen blijven al jarenlang niet langer dan een paar dagen aan onze kust,want,geef toe,na enkele UREN heb je het daar eigenlijk al gezien... ![]() . Laatst gewijzigd door kelt : 28 juni 2009 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2009 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ai ze gaan het daar ook volbouwen
http://www.hln.be/hln/nl/928/Kanaal-...-Cadzand.dhtml Cadzand is/was nog een plaats waar je meestal de horizon op zee nog kon zien , binnekort niet meer dus |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maurice Lippens is dus de grote motor achter de verder betonnering van de Atlantic Wall. Dat is genoteerd voor directe actie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de zeespiegel stijgt, kunnen we die afschuwelijke blokken slopen en er de dijken mee ophogen. Het broeikaseffect en de kusthoogbouw, twee vreselijke dingen, maar het ene maakt het andere wat minder erg.
En ik die dacht dat het eindelijk voorgoed gedaan was met dat gesjoemel? Dertig jaar geleden stond ik er al van te kijken dat bouwen toch nog kon in de duinen van De Panne. Gelukkig hebben we in Vlaanderen nog een paar middenbermen op de autosnelweg, maar ook dat wordt ooit nog volgebouwd. Tenzij de zee tot Maastricht komt klotsen in eindeloze deining.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 juli 2009 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat uiteindelijk "de markt" die situatie zal rechttrekken...
Zonet nog op de radio gehoord dat de boekingen voor het huren van appartementjes aan de kust op zich goed waren,maar dat het steeds later en voor steeds kortere periodes gebeurt..(onze kust is dus echt niet meer een plaats waar je weken blijft,en bovendien iets waar je slechts in laatste instantie aan denkt ...) Een groot deel van de gebouwen aan onze AtlantikWall zijn een paar decennia oud,naderen hun afschrijving....En onder dergelijke markt-omstandigheden zie ik daar echt geen grote renovatie- en zelfs geen herbouw-werken meer aan gebeuren....Ook een zich herstellende demografie is op lange termijn geen uitkomst.Ik kan me niet voorstellen dat de mensen in de nabijhe toekomst nog zullen WILLEN in dergelijke duiventillen hun vakantie houden... Nu bedenk ik me juist,er is een struktureel tekort aan opvangplaatsen voor asielzoekers en aan gevangenissen ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2009 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |