![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tobback, gekend voor zijn kritiek op het Brussels beleid, laat zich nog eens gaan. Een eigen kijk op Brussel, met terechte kritiek op zowel Vlamingen als Franstaligen. Is hij al in verkiezingsmodus?
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-Brussel.dhtml met een duidelijke en terechte kritiek op de N-VA: Citaat:
nog een interessant stukje eruit: Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men moet weten dat deze oude vos alles uit de kast haalt om de NVA pijn te doen.
Man man man...wat was ik (en met mij honderdduizenden anderen) blij dat we de onderhandellingen in de handen van de NVA konden leggen ipv de tjeven....pfffff... En het is nu net dit feit dat enorm frustrerend moet zijn voor Louis. De NVA zorgt er voorlopig voor dat de doodbloedende sossen in Vlaanderen geen zaakjes meer kunnen doen met de Walen...
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA is bereid om Brussel te laten vallen, en Tobback reageert daarop, net zoals hij een huidig lid van zijn partij erdoor haalt. maar vooral, hij zegt duidelijk dat Brussel op zich geen extra geld nodig heeft. Ik veronderstel dat Gennez dit niet graag gaat lezen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laatst zijn er berichten gekomen dat de N-VA bereid is te praten over een erkenning van Brussel als volwaardig Gewest.
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Een condominium... Buiten een paar riviertjes en meertjes, bestaat dat nog?
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nagel op de kop ! "Als" de rijke elite...die rijke elite z�*l niet ophouden te profiteren. D�*t zijn de echte profiteurs van dit apeland. Die andere "profiteurs" die hier dikwijls ten berde worden gebracht zijn maar "pie-nuts". Laatst gewijzigd door Boduo : 11 februari 2011 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tobback ... Tobback ... ?
Is dat niet dienen typ die altijd op Brussel zit te kakken, puur uit jaloezie en frustratie? ![]()
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en daarmee heb je gans zijn betoog weerlegd?
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik had eens goesting om op de man te spelen.
![]()
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Condomi...8staatsvorm%29
Als je ziet hoe vaak het voorkomt en hoe beperkt het gebied is (een klein eilandje, een meer, en districtje van 80.000,...) vraag ik mij af of het geschikt is voor een stad van 1 miljoen inwoners. |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Voor mij mogen ze gerust Brussel laten vallen. MET Brussel komen we er nooit uit!!!
Laat Brussel inderdaad een zelfstandig gewest worden met eigen verantwoordelijkheid voor inkomsten en uitgaven; geen financiering meer vanuit Vlaanderen en geen hoofdstad meer van Vlaanderen!! Dit alles echter ZONDER een cm² van de Vlaamse rand: die blijft Vlaams en dit zonder faciliteiten voor de franstaligen. Brussel is niet Vlaams , al jaren niet meer en integendeel grotendeels Vlaamshatend!! Als we in ruil Vlaanderen de bevoegdheden kunnen geven die het nodig heeft om zijn welvaart te behouden, is dat zeker een overweging waard. Met Brussel, gaat Vlaanderen de dieperik in , want de franstaligen gaan nooit toegeven. Dus Brussel zelfstandig, ën verregaande bevoegdheden voor de gewesten om eigen maatregelen te kunnen treffen!! |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
maar Brussel is wel meer dan enkel die elite of wil je die 1,1 miljoen mensen blijven overlaten aan die rijke elite ... |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, de cultuurimperialisten ... oh excuseer ... franstaligen willen toch ook praten over de splitsing van BHV en het wegwerken van de discriminatie van de nederlandstaligen ( door een nieuwe discriminatie in te bouwen ). En ondertussen trachten ze de tegenpartij de schuld te geven voor eventuele mislukte onderhandelingen. Er zijn twee grote manieren om daar mee om te gaan : - Njet zeggen en de tafel verlaten ( bijvoorbeeld : ons breekpunt om in een regering te stappen is de splitsing van België ) - Praten en compromissen sluiten ( verraad van de Vlaamse zaak volgens de terminologie van sommigen ) Eerste methode heeft het VB geprobeerd. Resultaat : niet veel vrees ik. Tweede methode ... heeft de problemen nog erger gemaakt door halfslachtige compromissen in het voordeel van de franstaligen en laat ons al jaren ( o.a. economisch ) bloeden. De Wever probeert gewoon een derde weg te vinden. Niet aan de kant geschoven worden als "te radicaal" want "maar allez wij willen toch praten ?" net zoals de franstaligen doen. En tegelijk toch geen compromis sluiten. Misschien vergis ik me, de tijd zal het uitmaken, maar ik denk dat wij niet de fout mogen maken om dit rondje blufpoker van De Wever meteen af te doen als "oh nee hij wil door de knieën gaan". De Wever verdient een beetje meer krediet dan dat. Hij had bij wijze van spreken al op 14 juni premier kunnen geweest zijn met alle inkomensgerelateerde voordelen dat dit hem bood. Hij moest gewoon toegeven op zijn programma en het overheidsmanna zou hem 4 jaar lang tegemoet gewaaid zijn. Dan was hij binnen geweest. Hij deed dit niet. Chapeau. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |