![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Raar vraagje voor m'n eerste posting hier, maar kom ...
Hoe zit het nu eigenlijk met de woonplaats en politieke engagamenten? Het valt mij op dat meerdere politici een schijndomicilie hebben om ergens een mandaad op te nemen, allicht is dat wettelijk verplicht. Maar om bv. voorzitter te zijn van een plaatselijke afdeling van een partij? Moet je daarvoor ook je domicilie hebben in die gemeente? Of is dat minder belangrijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik denk dat je dat aan die partij moet vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkel politieke mandaten zijn verbonden met een domicilie. Een voorzitter van een partij of plaatselijke afdeling zijn geen politieke mandaten.
Schepen, gemeenteraadslid of burgemeester = domicilie gemeente Provinciaal raadslid = provincie Vlaams Parlement = provincie in Vlaanderen of Brussels gewest (gemeenschapsparlementariër).
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen verkozen mandatarissen zijn wel verbonden aan hun domicilie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Dat leek me logisch, maar het kon een geschreven / ongeschreven regel zijn.
|
![]() |
![]() |