![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk lukt in Iran wat ook in Egypte is bereikt. Maar ik hou mijn hart vast, want Achmedinejad en zijn Tulbans hebben niet zo lang geleden bewezen hoe hard ze tegen onschuldige vrijheidsbetogers optreden.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hierbij weze wel opgemerkt dat de VS zich best verre van dat soort protesten houden, ze kunnen die alleen maar discrediteren. Overigens is de stelling van Ahmedinejad een vervalsing van de geschiedenis. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de Iranezen het zelf doen en niemand van buitenaf zich komt moeien wens ik ze veel succes. Het zou mooi zijn moest er op termijn in heel de Arabische wereld een democratisch, seculier, sociaal machtsblok gevormd worden dat eindelijk het anglo-amerikaans imperium doodwurgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan dan volgens mij toch met véél moeten zijn, anders gaan ze vrees ik plots met wat minder zijn :/
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooral de arabische landen hebben een zeer eigenaardige opvatting over "de staat".
Hun kennismaking met de westerse politieke cultuur ten tijde van de invallen van de "franken" is hier niet vreemd aan : ze pogen zich in de eerste plaats tegen deze staatsorganisatie te verzetten. anderzijds hebben ze ook ca. 500 jaar onder "turkse bezetting" geleefd, ook met die "organisatie" hebben ze geen affiniteit.. De overige Moslim-wereld is fundamenteel anders Perzisch met een lange traditie, Maleisisch, Pakistaans enz.. Fundamenteel zijn de arabieren anti-gezag (dat wereldlijk en dus zondig is), maar pro religie in die zin dat men onderworpen is aan de wil van God (Allah) en zodoende het zondige gezag maar moet aanvaarden als iets vanuit "de ondoorgrondelijkheid van de goddelijke wil"). Indien de Egyptische volksopstand slaagt en een eigen arabische identiteit in democratische zin toont met respect en vrijheid voor niet-moslim minderheden is volgens mij een klein wonder gebeurd.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook graag hebben dat ze de democratische weg opgingen, maar dan voor hun eigen bestwil en levenskwaliteit. Maar ik vrees ervoor, het ligt namelijk niet in de mentaliteit van de Islam, en hoe u het draait of keert, het zijn allemaal moslimlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende stap moet de vernietiging van het petrodollarsysteem zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn motief is de democratie voor de vrijheid en voorspoed van de mensen, niet om een of andere machtsblok een hakje te zetten. BTW: als u hoopt op de aankomende hegemonie van China om meer vrijheid en voorspoed te brengen in de wereld, dan vrees ik dat u zich snel gaat bedenken en misschien zelfs gaat hopen op een verlenging van de Amerikaanse. Want die heeft ons hier in Europa geen windeieren gelegd. Laatst gewijzigd door Antoon : 14 februari 2011 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Welke democratie? Plutocratie is een juister woord, zeker wat betreft jou boegbeeld van ''democratie'', nl de VSA. Welke vrijheid? Wij zijn absoluut niet vrij. Dat is een illusie. Wij leven onder het juk van de pax americana, en dus van diegenen die daar werkelijk de lakens uitdelen. .
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Het vernietigen van de ene machtsstructuur doet de nieuwe oprijzen.
Wat we nodig hebben is een 1) administratie die het systeem draaiende houdt; De staat als zodanig moet worden geannuleerd en omgezet worden in een administatieve eenheid. 2) Het vergunningenstelsel c.q. alle monopoliestelsels dienen de staat te worden ontnomen. Alle overheidsinstanties die geld maken op basis van de vergunningenstelsels dienen te worden geannuleerd en hun rechtskracht ongeldig worden verklaard. Bezit in het algemeen, waaronder grondbezit dient in een algemeen register te worden ondergebracht. Staatseigendom dient te worden genationaliseerd en ten algemene bate worden aangewend. Het betalingsverkeer dient te worden herzien en de banken het monopolie ontnomen. Kortom de ontmanteling van de staat zal op zich geen gevolgen hebben behalve in positieve zin. Een van de belangrijkste struikelblokken in de samenleving is het vergunningenstelsel dat de overheid als kapstok monopolie hanteert. Voor politieke- en ingrijpende beslissingen verwijs ik naar het referendumsysteem van de Zwitsers. Het oude China kende een soortgelijk systeem en heeft het tientallen eeuwen uitgehouden. Maar het belangrijkste is het annuleren van het hele vergunningenstelsel.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je tegen een revolutie in Iran?
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij is fan van het regime daar... stenigingen,hangpartijen en protesten die bloedig worden neergeslagen zolang iran maar anti VS zijn is't goed voor hem...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() oela, voor die poster alleen denk ik dat er verschillenden voor de rest van hun leven in een iraanse gevangenis gaan mogen zitten... of erger...
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb zo 't gevoel dat dat daar helemaal fout gaat gaan :/
![]() |
#19 |
|
![]() Het Iraanse politieke systeem sluit het dichtst aan tegen mijn persoonlijk gedachtengoed.
Integenstelling tot de betogingen tegen het prozionistische regime in Egypte, wordt dit regime wel gedragen door een meerderheid bij de Iraanse bevolking. Uiteraard is er een minderheid van verwesterde jongeren in de steden, maar die wegen niet op tegen de macht van de Bashi-militie, die ook voor een groot deel uit jonge mensen bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door openeye : 16 februari 2011 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |