![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe lang moet je bevoorraad zijn als de supermarkten niet aangevuld kunnen worden?
Wat moet je in voorraad hebben? Wat mag je zeker niet vergeten?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moonshine
Een shitload aan conserveblikken en glazen bokalen voeding Soeppoeder, bouillon Melkpoeder Bloem, meel in alle variaties, haver, muesli, gedroogd fruit, noten Pasta Rijst Tomatensaus Water + destilleerketel Houtskool, hout, gas Wc papier, vochtige doekjes Wasproduct, verzachter Zeep, shampoo, tandpasta, diverse set borstels Plastiek zakken Alcohol, verband, amoxicilline, penicilline, zalven tegen allerlei kwalen, vitamine supplementen
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan nooit kwaad een eigen voorraad aan te leggen van één en ander.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Op basis van "the road" van Comac MCcarthy :
Een grote kelder, een goed hangslot, een Barbecue. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan dat simpel oplossen, alles zelf dehydrateren/vriesdrogen.
(kan alleen met modern elektrisch materiaal of perfecte weersomstandigheden, die alles behalve perfect zijn voor de mens zelf) Koop vers in, bereid 1 pansmaaltijden en vriesdroog dat. Nadien vacuümverpakken, klaar. Voor een fractie van de kost maakt u uw eigen MKE's. WC papier , misschien als ruilmateriaal, maar zolang u zeep kan maken, is dat echt geen noodzaak. Goede katoenen vodden/(hand)doeken gaan veel langer mee. En uw vel kan tegen veel. Alcohol kan je zelf stoken, mits energie en genoeg bruikbare koolhydraten. Maar zelfs droge menselijke botten leveren netto verbrandingsenergie indien op de juiste manier verbrand. Maar als je een voorraad desinfectiespul wil, dan is Javel (bleekwater, natriumhypochloriet) uw vriend. 2 druppels javel per liter water, laat dat een uurtje rusten, een paar keer overgieten tussen 2 propere flessen om de smaak wat te verbeteren, klaar. Let wel, dit zorgt ervoor dat het water niet genoeg leven meer bevat, maar doet niets aan andere verontreinigingen. Het grote voordeel van javel hier is dat het geen andere toepassing kent, in tegenstelling tot ethanol.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelf een webshop beginnen in prep-spullen.
En de adressen bijhouden van wie wat koopt.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig zijn er ook al wel wat supermarkten op zondag open gelukkig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Preppen is zo basic mogelijk survival zonder hulpbronnen te overbruggen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen elektriciteit nodig voor diepvriezers of koelkasten. Alleen tijdens de bereiding is modern materiaal nodig, of een goeie hoge, droge bergtop.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral omdat dit niet gaat zonder aangepaste apparatuur en het nogal veel tijd in beslag neemt. Het resultaat zou wel flink bedorven eten kunnen zijn. In survival time kan je dat echt missen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2022 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anderhalve liter vers water. Dat hoeft echt niet duur te zijn.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist je dat 1 melkkoe een 300 kg aan vlees levert?
500 euro en volle vriezer.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee echt doomsday scenario.
Weet ge wat de waarde van een lap vlees en boter was in wo2 waar ze den boel net overnamen? Ik wil kunnen zeggen: steekt die voedselbonnen in olle gat.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Water stockeren is wel wat anders. Ik dacht aan een gans rek van die SIP bidons. Die alcohol koop ik gewoon kant en klaar. Brouwen is mijn ding niet, ![]() Olie staat ook nog niet op mijn lijstje. Snoepjes voor de moraal, chips, koeken Kvind dat wel goed dat ge eten kunt kopen tegenwoordig dat zelfs lang na vervaldatum nog goed is. Zeker droge bazaar.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de 'preppers' kunnen nu de zondag VM van 9 tot 12 gaan hun javel kopen in de Jumbo of de Albert Hein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En condomen.
Je wil toch niet dat je dochter thuis komt met een pakske.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan je beter 2de hands doen, en liefst met een beestje dat zo ver mogelijk van je af staat genetisch, vandaar mijn voorkeur voor schaaldieren. En het zorgt ook voor een beter geweten voor hen die daar last van hebben.
![]() |