Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2011, 11:29   #1
giserke
Banneling

Standaard Worden gouverneurs in de VS warlords?

Is de VS aan het uiteenspatten in verschillende staten geleid door dictatoriale warlords?

In verschillende staten liggen wetsvoorstellen op tafel, die de gouverneur het recht heeft volledige verkozen gemeentebesturen aan de kant te zetten en zelf de leiding te nemen.
Zogezegd een "anti crisis maatregel".
We moeten er geen tekening bij maken dat het de bedoeling is vooral Democraten te elimineren.
Zo werden eerder al alle sociale gesprekspartners buiten geshot.
Daarnaast worden talrijke monster wetten gemaakt die de macht van de gouverneur verstevigen.
De vraag is, hoe zal Obama zijn gouverneurs in het gareel kunnen houden, als zij steeds meer macht hebben? Zal de VS de deelstaten nog kunnen samen houden?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 13:05   #2
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

USA barst : )
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:24   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

USA - het land dat vrijwel geen vrienden meer heeft. Een Hitlerstaat in wording, zo het al niet een is.
En achter dat tuig van de richel holt de hele EU.
Oud 16 maart 2011, 01:33   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

kan er een bron gegeven worden? Lijkt me nogal ongrondwettelijk.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 01:38   #5
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arabische Vlaming Bekijk bericht
Amerika is een samenraapsel van vanalle volkeren bijeen van dieven die door te roven "hun" lap grond hebben opgebouwd. Primitieve stammen kiezen dan democratisch hun warlords.
Ik kom graag naar Belgie maar na 2 weken heb ik het toch wel gezien en mis ik mijn primitieve stam en de rooftochten.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 09:10   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
kan er een bron gegeven worden? Lijkt me nogal ongrondwettelijk.
http://www.radio1.be/programmas/nieu...egime-michigan

In Wisconcin en ohio is het ook van dat.
Oud 16 maart 2011, 09:42   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik kom graag naar Belgie maar na 2 weken heb ik het toch wel gezien en mis ik mijn primitieve stam en de rooftochten.
Ben je nog hier geweest?
Oud 16 maart 2011, 17:44   #8
Jozef Ostyn

Standaard

Volgens de Grondwet waarborgt de Federale overheid de republikeinse regeringsvorm in elke deelstaat. Ik ben er eigenlijk nogal gerust in.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 19:30   #9
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Amerika heeft al een keer een burgeroorlog gehad. Het kan dus zo maar weer gebeuren. Het z�*l ook weer gebeuren. Laat Amerika nog maar even doorgaan op deze voet van bittere ellende, met elke dag wel weer een nieuw schandaal, en dan is de maat vol.
Want, in tegenstelling tot het het lamme volgvee in de EU, is men in de VS tot de tanden bewapend. Men is de man op straat. Munitie is plenty voorhanden en hier heeft de overheid geen enkel machtsoverwicht.
Oud 16 maart 2011, 19:43   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Amerika heeft al een keer een burgeroorlog gehad. Het kan dus zo maar weer gebeuren. Het z�*l ook weer gebeuren.
ben zeker van niet ! btw misschien heeft de helft van de alle landen op deze wereld al een burgeroorlog(en) gehad of is er nog een bezig...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:23   #11
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

De Verenigde Staten is in principe een federatie van staten die op vrijwillige basis ervoor kiezen met elkaar samen te werken. States' rights zijn dan ook gewaarborgd en men staat wantrouwig tegenover de federale overheid. Ik zeg wel in principe, want de Amerikaanse Burgeroorlog heeft overtuigend aangetoond dat het recht van staten op secessie uitsluitend theoretisch is.
Ik zie dat land dan ook nog niet meteen uiteenvallen. Dat de bedoeling zou zijn om Democraten buitenspel te zetten lijkt me al helemaal van de pot gerukt. Anti-Amerikanisme tot daar aan toe, maar men zou zich beter eens wat informeren over het land waar men zo graag op schijt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:49   #12
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ben zeker van niet ! btw misschien heeft de helft van de alle landen op deze wereld al een burgeroorlog(en) gehad of is er nog een bezig...
Ben jij er eigenlijk al eens geweest?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 01:20   #13
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Logica

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Amerika heeft al een keer een burgeroorlog gehad. Het kan dus zo maar weer gebeuren. Het z�*l ook weer gebeuren. Laat Amerika nog maar even doorgaan op deze voet van bittere ellende, met elke dag wel weer een nieuw schandaal, en dan is de maat vol.
Europa heeft na 1870 en de Frans-Duitse oorlog nog 2 wereldoorlogen gehad. In tegenstelling tot de VS met 600.000 slachtoffers in de strijd tegen en voor de slavernij, vielen in Europa slechts 35.000.000 slachtoffers. Het kan dus zo maar weer gebeuren. Het z�*l ook weer gebeuren. Laat Europa nog maar even doorgaan op deze voet van bittere ellende, met elke dag wel weer een nieuw schandaal, en dan is de maat vol.
Oud 17 maart 2011, 08:47   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens de Grondwet waarborgt de Federale overheid de republikeinse regeringsvorm in elke deelstaat. Ik ben er eigenlijk nogal gerust in.
Ik helemaal niet.
Oud 17 maart 2011, 14:50   #15
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ben jij er eigenlijk al eens geweest?
wat heeft dat nu voor belang?!
Oud 17 maart 2011, 17:30   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wat heeft dat nu voor belang?!
Als je je over een land, een regio of een stad een oordeel wil vormen, kan het helpen als je ter plaatse bent geweest. Er zijn dingen die je niet in boeken of het internet vindt omdat ze afhangen van de mensen die je leert kennen.

Jij bent er nog niet geweest, ik vaak. Daardoor heb ik zeer veel mensen leren kennen die hardop praten over een burgeroorlog, revolutie, opstanden. Zaken die je in verband met de VS niet direct zou verwachten maar die er erg leven. Zowel ter linker- als ter rechterzijde.

Ik heb voor Klara een reeks reportages gemaakt over de VS, onder de titel 'The Upcoming Undercover Civil War in the US'. Als het je interesseert, kan je ze bij gelegenheid eens beluisteren. Laat maar weten, dan geef ik je een link.

(ze zijn ook op CD te bestellen)

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 maart 2011 om 17:30.
Oud 17 maart 2011, 18:44   #17
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als je je over een land, een regio of een stad een oordeel wil vormen, kan het helpen als je ter plaatse bent geweest. Er zijn dingen die je niet in boeken of het internet vindt omdat ze afhangen van de mensen die je leert kennen.

Jij bent er nog niet geweest, ik vaak. Daardoor heb ik zeer veel mensen leren kennen die hardop praten over een burgeroorlog, revolutie, opstanden. Zaken die je in verband met de VS niet direct zou verwachten maar die er erg leven. Zowel ter linker- als ter rechterzijde.

Ik heb voor Klara een reeks reportages gemaakt over de VS, onder de titel 'The Upcoming Undercover Civil War in the US'. Als het je interesseert, kan je ze bij gelegenheid eens beluisteren. Laat maar weten, dan geef ik je een link.

Ik ken de Verenigde Staten vrij goed. Als u dat soort fabeltjes maakt betekent dat gewoon dat u van de VS niets begrijpt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:34   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in mijn vriendenkring zijn er dan wel een pak die er ook meermaals naartoe gaan en geweest zijn de laatste jaren en niet als toerist... trouwens jouw oordeel is toch ook al gevormd of niet soms als jij naar de VS gaat zal je je begeven in je eigen kringetje daar...

Citaat:
tja datzelfde klinkje revolutionairen wel natuurlijk
ik blijf erbij ik zou niet weten om welke reden de amerikanen een burgeroorlog zouden voeren tegen elkaar

Citaat:

neen dank je gekleurde fantasieën zijn er genoeg op internet te vinden...
mijn interesse ligt bij echt gebeurde feiten zoals de burgeroorlog tss noord en zuid en de amerikaanse revolutie
Oud 17 maart 2011, 21:04   #19
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik blijf erbij ik zou niet weten om welke reden de amerikanen een burgeroorlog zouden voeren tegen elkaar
Zoiets?
http://blogcritics.org/politics/arti...ar-in-america/

of zoiets?
http://oath-keepers.blogspot.com/200...orders-we.html
http://www.nizkor.org/hweb/orgs/amer...comitatus.html
http://www.nebraskastudies.org/1000/...1001_0115.html
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 22:16   #20
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ken de Verenigde Staten vrij goed.
De Verenigde Staten 'goed kennen' getuigt van een onvoorstelbare pretentie. De Verenigde Staten zijn namelijk geen land maar een continent. Dat k�*n je niet 'vrij goed kennen' tenzij je er permanent mee bezig bent.

Jij kent niets van de VS, tenzij dat kleine stukje dat je pretendeert te kennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
in mijn vriendenkring zijn er dan wel een pak die er ook meermaals naartoe gaan
Ja, zo ken ik er ook wel een paar: de broer van de tante van mijn neef haar zuster was eens in Amerika en weet je wat die zei? ... J'ai vue New York

Citaat:
Dat is de kern van uw stelling: u zou het niet weten. Juist ja. Maar er zijn - zo heb ik op dit forum gemerkt - wel meer dingen die u niet zou weten maar desalniettemin waar zijn. U kletst uit uw nek, dat is het probleem.

Ik geef u (geheel gratis) twee denkpistes: de rechterzijde die meent dat de Federale overheid in Washington de macht usurpeert en ingaat tegen de grondwet. Die vind je bijvoorbeeld bij de Minuteman en andere milities. Het zijn zij die de Oklahomabuilding hebben opgeblazen en die zich paramilitair organiseren, ondermeer (tegen de Federale overheid in) aan de Mexicaanse grens. Een aantal onder hen wenst zich onafhankelijk te verklaren van de VS. Hun aantal groeit.

De Afro-Amrikanen die een eigen zwarte staat wensen in de VS en opteren voor afscheiding. Ze hebben nogal wat aanhang in alle grote steden in de VS en willen veeleer een (raciale) Afrikaanse staat vormen (op Amerikaans grondgebied) dan deel uitmaken van de VS.

De Indianen die zich verenigen in Nations en onafhankelijke staten wensen te vormen tegen de Amerikaanse grondwet in.

De Hispanics die de hetze tegen Mexico (waar ze vandaan komen) beu zijn en een veel grotere affiniteit hebben met het Zuiden dan met de VS.

De radicale linkerzijde die een burgeroorlog ziet en desgevallend ook wenst te voeren als een voldoende groot deel van de arbeidersklasse zich aansluit.

Ik pretendeer niet dat het allemaal z�*l gebeuren maar ik weet genoeg om te weten dat het mogelijk is.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 maart 2011 om 22:18.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be