![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Frans Belgie, heeft zijn arrogantie nog steeds niet afgelegd.
Ze hebben 180 jaar de scepter gezwaaid en de Vlamingen weggezet als boertjes. Ze hebben alle grote bedrijven en banken verkocht aan Frankrijk, Ze hebben 50 jaar staatshervormingen hervomingen doorgevoerd met de Vlamingen op de knieen . Sinds 2007 ,met Leterme ,Peters en Bart de Wever, lukt het hun niet meer. Toch blijven ze de vorming van een federale regering nog steeds boycotten. Zullen ze dan nooit beseffen dat het genoeg is geweest? Hebben ze zo weinig hersens of willen ze het niet begrijpen? |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ergens 1943 wisten de nazis ook dat alles verloren was. Toch doorzetten tot alles kapot en gepikt was van de duitse bevolking. Er waren genoeg onderkruipers om hen te steunen. Wat hier aan de gang is, is net hetzelfde.
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk om de taalwetgeving te doen naleven als je zelf je eigen taal minacht. Dit is ook hetzelfde type Vlamingen die vindt dat het land al zo klein is, en dat we daarom maar de Franstaligen ter wille moeten zijn.
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat soort van culturele zelfhaat is dan ook iets typisch voor Vlamingen. Franstaligen daarentegen zijn doorgaans wél trots op hun taal en gaan die ook niet nog eens extra aan waarde doen inboeten door te zeggen dat ze 'Waals' spreken of zo.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No-Fly zone boven Brussel en Wallonië.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Ja de franstalige bourgoisie heeft die zelfminachting over het spreken van een "kleine" taal wel succesvol ingepland bij de de Walen.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() de vlamingen hebben dat anders al 150 jaar gedaan de franstaligen hun eisen ingewilligd
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Walgelijke anti-Vlaamse parvenue's zoals Eyskens en Tobback en Verhofstad. De meest walgelijke Vlamingen die ooit geleefd hebben, en dat wil heel wat zeggen want we hebben ruim meer dan ons deel van de smeerlappen gehad.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 maart 2011 om 18:10. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
> 85% van haar tv in het Engels > 90% van haar radio in het Engels. En dan komen huilen dat de Franstalige 'arrogant' is. Zo is het dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 maart 2011 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil me toch niet echt wijsmaken dat mijn BBC gekijk verantwoordelijk is voor de Franstalige arrogantie?
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Ja zo is het, een tijd geleden kreeg ik een aanbieding ik weet niet meer voor wat, maar het was voor de kids en de kids enz,ik heb laten weten dat ik geen kids heb, wel kinderen, klein- en achterkleinkinderen, ik erg mij ontzettend aan zo'n dingen, en zal er nooit iets van kopen of ingaan op hun aanbiedingen.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wie wordt er aangezet tot het belachelijk maken van zijn eigen taal en cultuur ? Dat is de Vlaming, maar de vraag is wie daarachter zit. Als ik zie dat de VRT in een programma als "De Ronde" 'DE Vlaamsnationalist" voorstelt als een bekrompen, agressief mannetje, dan doet dat een belletje rinkelen. Het zijn dus 'onze' intellectuelen, artiesten en dergelijke die zonder problemen met de Franstaligen meeheulen, en al generaties lang de boodschap inlepelen dat wij Vlamingen heel bescheiden moeten zijn, dat we niet veel voorstellen, enz. En vermits de modale Vlaming dat dagelijks op zijn omroep hoorde, en in zijn kranten las praatte hij die propaganda na, en geloofde die ook. En zo deed hij mee aan de verknechting van zijn eigen volk.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |