![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vrouw (82) doodgeslagen voor ogen van haar man
Gangsters slaan toe met gruwelijk geweld http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G6D372JTO Te erg om hele verhaal te posten hier. En hoog tijd dat de DOODSTRAF opnieuw wordt ingevoerd.
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 3 maart 2011 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat zegt de Bijbel over de doodstraf?
Vraag: "Wat zegt de Bijbel over de doodstraf?" Antwoord: De wet uit het Oude Testament gebiedt de doodstraf voor verschillende daden: moord (Exodus 21:12), ontvoering (Exodus 21:16), bestialiteit (Exodus 22:19); overspel (Leviticus 20:10); homosexualiteit (Leviticus 20:13), een valse profeet zijn (Deuteronomium 13:5), prostitutie en verkrachting (Deuteronomium 22:4), en diverse andere misdaden. Maar, God heeft vaak genade getoond wanneer de doodstraf verdiend werd. David pleegde overspel en moord, maar toch eiste God niet dat zijn leven hiervoor genomen zou worden (2 Samuël 11:1-5, 14-17; 2 Samuël 12:13). Uiteindelijk is het zo dat elke zonde die we begaan eigenlijk tot de doodstraf zou leiden (Romeinen 6:23). Gelukkig heeft God Zijn liefde voor ons getoond door ons niet te veroordelen (Romeinen 5:8). Toen de Farizeeën een vrouw naar Jezus brachten die betrapt was op het plegen van overspel en Hem vroegen of ze gestenigd moest worden, antwoordde Jezus: " Wie van u zonder zonde is, moet dan maar als eerste een steen op haar werpen" (Johannes 8:7). Dit moet niet opgevat worden alsof Jezus de doodstraf in alle gevallen zou afwijzen. Jezus bracht slechts de hypocrisie van de Farizeeën aan het licht. De Farizeeën wilden Jezus in een val laten lopen door Hem de Wet van het Oude Testament te laten overtreden...zij gaven er werkelijk niets om als de vrouw gestenigd zou worden (waar was de man die op het overspel met haar was betrapt?). God was degene die de doodstraf invoerde: “Het bloed van degene die het bloed van een mens vergiet, zal door mensen worden vergoten, want de mens is gemaakt naar het beeld van God” (Genesis 9:6). Jezus zou de doodstraf in sommige gevallen steunen. Jezus toonde ook genade toen de doodstraf zou moeten worden uitgevoerd (Johannes 8:1-11). De Apostel Paulus erkende ongetwijfeld de macht van de regering om de doodstraf in gepaste gevallen uit te voeren (Romeinen 13:1-5). We zijn nu dus feitelijk weer terug bij ons beginpunt. Jazeker, God staat de doodstraf toe. Maar tegelijkertijd eist God niet altijd dat de doodstraf wordt uitgevoerd wanneer deze op zijn plaats is. Wat moet een Christen dan over de doodstraf denken? Op de eerste plaats moeten we niet vergeten dat God de doodstraf in Zijn Woord heeft ingesteld; daarom zou het vooringenomen zijn als we zouden denken dat wij een hogere standaard dan Hem zouden kunnen instellen of dat wij zachtmoediger zouden kunnen zijn dan Hij is. God hanteert de hoogste standaarden van alle wezens omdat Hij perfect is. Deze standaard is niet alleen op ons maar ook op Hem Zelf van toepassing. Daarom zijn Zijn liefde en Zijn genade oneindig. Maar we zien ook dat Zijn toorn eveneens oneindig is, en dat al deze zaken perfect in balans worden gehouden. Op de tweede plaats moeten we herkennen dat God de regering de autoriteit heeft gegeven om te bepalen of de doodstraf toegepast moet worden (Genesis 9:6; Romeinen 13:1-7). Het is onbijbels om te beweren dat God in alle gevallen tegen de doodstraf zou zijn. Christenen moeten zich nooit verheugen wanneer de doodstraf wordt toegepast, maar tegelijkertijd moeten Christenen het recht van een regering niet bestrijden om de plegers van de meest kwaadaardige feiten te executeren. http://www.gotquestions.org/nederlands/doodstraf.html Indien doodstraf was blijven bestaan en toegepast in gevallen waar het voor bedoeld was, dan was er een hoop ellende voorkomen. Het was een goed afschrikmiddel tegen dergelijke gansters, terroristen e.d.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het wordt hoog tijd dat men gangsters laat beschikken over een betrouwbare inlichtingendienst/databank, dan gebeuren dit soort spijtige misverstanden niet en worden de juiste mensen doodgeslagen of zelfs in leven gelaten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Gruwelijk!
Geweld wordt minder en minder geschuwd. Een mensenleven is reeds enkele jaren goedkoper geworden.
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Wat voor rol speelt de Bijbel nu in dit verhaal?
Feit is dat de vraag blijft wat te doen met mensen die door hun daden duidelijk hebben bewezen niet te passen in de samenleving en deze samenleving zelfs (ernstig) schade toebrengen. Als de doodstraf en levenslange opsluiting onmenselijk zijn voor de dader, is een vrijlating van die dader dan ook niet onmenselijk voor alle personen die in onze samenleving nog het ongeluk gaan hebben deze daders hun pad te kruisen? Gelieve niet over heropvoeding en rehabilitatie van deze daders te beginnen, zulke mensen kunnen immers nooit nog een normaal leven opbouwen, dat is slechts een illusie die gecreëerd is door therapeuten om de zogezegde overmacht van de cultuur op de natuur te proberen motiveren en zo hun eigen beroep te opwaarderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Schuld van de gangsters vakbond,kunnen niet overweg met de nieuwste hyper super dure technologie die alleen zij kunnen permitteren.
Laatst gewijzigd door fabianen : 3 maart 2011 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet de eerste maal, maak u geen zorgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er toch nog niet 100% mee weg dat dit verhaal wel klopt hoor.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een geënsceneerde moord door opa om met zijn 40 jaar jongere maitresse te kunnen samenwonen ? Of kan uw geest dit soort wreedaardige bestialiteiten eigenlijk niet bevatten en maakt u zichzelf daarom wijs dat het wel verzonnen moet zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder moeite slaan ze boma dood met een engelse sleutel die daar per toeval lag, en met veel moeite krassen ze zijn keel en polsen wat open. Op zoek naar goud, in een arme luis buurt? Welk goud, een paar oorbellen van boma, pepe zijn uurwerk van toen hij in pensioen ging? Tingeling er klopt daar één en ander niet zeg ik u. Trouwens gangsters werken niet op zulke manieren.
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat mens is dood. En aan haar einde gekomen op een vreselijke, brutale manier. Waarom, hoe en wat daar achter steekt is van secundair belang, me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen zien in de komende dagen waarschijnlijk hoe het zat allemaal.
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Yup, denk ik ook.
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 3 maart 2011 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom wordt de bijbel er hier nu bijgehaald? Probeer voor je eigen te denken ipv je op sprookjes te baseren. Soit, dit terzijde.
Ik ben heel blij dat de doodstraf is afgeschaft en laten we dat vooral zo houden. Laatst gewijzigd door berrege : 3 maart 2011 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Waarom?
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 3 maart 2011 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Er zijn meer dan genoeg redenen. De belangrijkste: iemand doden is altijd moord aldus verlaagt de overheid zich tot de misdaad van de moordenaar, het is onherroepelijk (kijk maar naar de VS, waar jaarlijks onschuldigen worden ter dood veroordeeld), de doodstraf helpt niet om criminaliteit terug te dringen, het is duurder en het is gewoon onmenselijk.
En zo kan ik nog heel veel redenen bedenken. Het is trouwens geen toeval dat er een verband bestaat tussen ontwikkelde landen en geen doodstraf en niet-ontwikkelde landen en wel doodstraf. Ik ben blij dat wij in een ontwikkeld land leven. Enkel de VS is een uitzondering, maar daar zijn ze ook gestaag aan het komen tot een afschaffing. Laatst gewijzigd door berrege : 3 maart 2011 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin hangt ervan af hoe hun muts staat natuurlijk.
![]() |