Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 15:17   #1
bernard
Vreemdeling

Standaard

Uw partij heeft voorgesteld de vaste benoemingen in het onderwijs af te schaffen.
Ondanks dat iedereen maar dan ook iedereen (vakbonden,partijen,organizaties) negatief was over Uw voorstel
Volharde U in de boosheid
Ik ben zeker dat uit naam van alle onderwijzers, ambtenaren, mensen die een zeker statuut voor ogen hebben Uw voorstel meer dan afgekeurd is
In plaats van onzekerheid in het leven van mensen te brengen
Zou U beter opkomen voor mensen die geen statuut hebben
Dit is nog erger dan de neo-liberalen
We hebben allen nood aan een vast statuut
Uw voorstel is een kaakslag in het gezicht van alle werkende mensen
bernard is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:26   #2
Els Van Weert
Vreemdeling

Standaard

Ik begrijp uw bezorgdheid maar ik denk dat ze gebaseerd is op foute of slechts gedeeltelijke informatie. We hebben nooit gezegd dat er niets in de plaats moest komen, een nieuw statuut dat meer mogelijkheden biedt maar tegelijk ook voor de nodige bescherming zorgt. De vaste benoeming zoals we ze vandaag kennen is nog maar voor 75% van de mensen in het onderwijs weggelegd. 1 op 4 is niet benoemd. Sommigen wachten al jaren.In ons systeem is er meer objectiviteit en meer rechtszekerheid. Ik nodig u uit ons volledige congrestekst over onderwijs er op na te lezen op www.meerspirit.be en u zal kunnen vaststellen dat wij een hele grote waardering en zorg hebben voor ons onderwijs, leraars, leerlingen en ouders, iedereen die betrokken is bij de opvoeding van onze kinderen.
Els Van Weert is offline  
Oud 9 juni 2004, 17:05   #3
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Ik vind dit voorstel dan niet zo slecht, mijn zus heeft jaren, ter vervanging van een vastbenoemde die langdurig ziek was, in het internaat van Wemmel gestaan, die kwam terug en mijn zus die na die 6 jaar nog steeds geen vast statuut had, kon ophoepelen en die man herviel terug na 6 maanden. Mits er een wachtlijst is, is zij niet terug in aanmerking gekomen voor de plaats die ze daarvoor prima had ingevuld. Nu kan ze haar uren vol maken door dagelijks van de ene school naar de andere te sjezen.

Ik ben er zeker van dat we allemaal regenten kennen die op verschillende scholen, soms zelfs maar voor 2 uurtjes, hun full-time moeten realiseren. Elk jaar weer, is het dan nog maar de vraag óf ze mogen terugkomen en óf ze weer aan voldoende uren komen. En dan heb je nog die tijd gehad waar ze in januari alsnog werden afgedankt als bleek dat er net 1 leerling te weinig was om hun uren te rechtvaardigen.
Dit is een absolute miskleun in het huidige onderwijssysteem.
Zo benijdenswaardig is die job al lang niet meer hoor.
Oud 9 juni 2004, 17:35   #4
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

De vaste benoeming compenseert een loonvoordeel van maar liefst 8%. Uit welke sok ga je dat geld halen wanneer je de vaste benoeming afschaft?
zorroaster is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:16   #5
bernard
Vreemdeling

Standaard

Het antwoord van Els voldoet niet
Het is niet omdat 1 op 4 niet benoemd is
dat U de vaste benoeming moet afschaffen
Dat is een kromme redenering
De mensen willen zekerheid
En geen andere systemen
De vaste benoeming moet blijven, de niet-benoemde
moeten benoemd worden
bernard is offline  
Oud 11 juni 2004, 11:26   #6
christei
Vreemdeling

Standaard

Sorry Mevrouw Van Weert, ik geloof geen snars van wat u zegt.

Toen alle leerkrachten in hun hemd werden gezet door de Heer De Gucht, ( weet je nog: "het wordt tijd dat de leerkrachten leren werken!!!!!!!, ze moeten niet klagen over loonverhoging, het kijk- en luistergeld is toch afgeschaft!!!!!) zat u met uw partij mee in de regering. Ik heb je toen niks horen zeggen ter verdediging van diezelfde leerkrachten. Om nu, een paar weken voor de verkiezingen, te zeggen dat u het goed voor hebt met het onderwijs, i don't buy it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
christei is offline  
Oud 12 juni 2004, 10:45   #7
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Els Van Weert
Ik nodig u uit ons volledige congrestekst over onderwijs er op na te lezen op www.meerspirit.be en u zal kunnen vaststellen dat wij een hele grote waardering en zorg hebben voor ons onderwijs, leraars, leerlingen en ouders, iedereen die betrokken is bij de opvoeding van onze kinderen.
Uw zorg kennen we. De zorg voor zichzelf of zoals Steve gratis Stunt zegt "de mensen" en "ik" bedoelt.
De schijnheiligheid druipt er af.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 20 februari 2005, 14:12   #8
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard Ik vrees voor het volgende

Meer en meer wordt werken bij openbare diensten een interimzaak.
Het onderwijs is dus geen uitzondering.

Men kijkt veel te veel naar de privé.

Waarom niet een systeem van arbeidscontract van onbepaalde duur invoeren ?
Of bepaalde duur voor een jaar of 2,3 ?
pca is offline  
Oud 20 februari 2005, 14:44   #9
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Uw zorg kennen we. De zorg voor zichzelf of zoals Steve gratis Stunt zegt "de mensen" en "ik" bedoelt.
De schijnheiligheid druipt er af.
Dat heb je goed gezegd,ik las van de week in het LN dat ze gaat verhuizen naar Lier om daar op te komen voor de komende gemeenteraad,en volgens hen was ze al bezig met de postjes te verdelen!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be