![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Vanop de site van Het Nieuwsblad :
De rode draad doorheen deze verkiezingscampagne? De meeste Vlaamse politici die al wekenlang met hun Vlaamse leeuw lopen te zwaaien. De CD&V pakte uit met hun big bang-theorie, haar versie van de Vlaams Blok-leuze België Barst. En dan was er nog N-VA'er Geert Bourgois die zich vastdribbelde in zijn straffe uitspraak dat het kartel CD&V/N-VA pas in een regering stapt na de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat maakt Bourgeois niet langer ministerabel is. Of zoals Marie - dochter van - De Clerck het zei: ,,De N-VA is een andere partij dan de CD&V. Als we zien dat het niet lukt, dan stoppen we maandag gewoon met het kartel''. Zo duidelijk was haar papa nooit. Maar wat denken ze in Wallonië van deze polemiek? jawatte : eerst samen naar de kiezer stappen, vanalles en nogwat beloven en als puntje bij paaltje komt het kartel opblazen. Is dat die big bang die de CD&V bedoelde ?
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet lukken?
Alles wijst op een verpletterende overwinning, en je spreekt van niet lukken?
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel houdt de N-VA op met hun separatistische afzeik, ofwel worden ze afgestoten en onder de kiesdrempel geschoffeld. Ik zei het van meet af aan dat dit een marriage de raison was: de N-VA haakt haar zinkende Vlaamse sloepje aan de Belgicistische CD&V boot, en dezen staan dit toe in de hoop met die extra stemmen paars te breken. Als de N-VA zich echter te hard profileert tegen BElgië en zijn vorst, dan compromitteren ze daarmee de CD&V, en hypothekeren ze de kansen van deze partij. Di Rupo is niet opgezet met stennismakers, zoals blijkt uit het Standaard-artikel van vandaag, en dat zal de CD&V geweten hebben. Dus braaf zijn of geen eten, en 'en passant' de schismatiekers van de N-VA tot kalmte manen of zelfs buitensjotten. Eens het zover is, haal ik alle stoere pré-electorale N-VA-hoera-postings eens boven. Belgicisten en BuB-leden hebben ook al eens recht op een pleziertje. 8)
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() CD&V Belgicistisch??? Droom maar mooi verder.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Swat, ik ben zeker dat de achterban, waar ik er veel van kken volledig achter het Vlaams project staan. De ene die de chaos in de hand heeft is verhofstadt! |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als CD&V zijn woord breekt en de N-VA terug afstoot, levert hen dat een ongeziene schade op. De Vlaamsgezinde CD&V'ers zullen dat nooit pikken en massaal opstappen. |
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() en hoelang zit Dewever in de politiek?die zal het ons eens gaan zeggen zeker? wees gerust dat die Marie zegt wat de meeste cdnv-ers denken |
||
![]() |
![]() |
#10 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik kijk liever naar diegenen die het kartel echt vertegenwoordigen, zoals Leterme, Bourgeois, Bogaert, De Crem, De Wever,.... en bij die mannen zit duidelijk alles snor
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Ik stem CD&V maar op de Europese lijst mag Marie naar haar voorkeurstem fluiten. Ga wel het bolletje kleuren van bijna alle andere jongeren achter haar (muv kleindochter Tindemans: zou goed kunnen dat ze bekwaam is maar de familienaam zegt ook waarom ze op de lijst staat) én van Geertje Bourgeois. Omdat ik volledig achter de kartelgedachte sta. Voor het Vlaams parlement een voorkeurstem voor Tom Dehaene.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het kartel blijkt in de lift te zitten, en de tegenstanders (voor Vlaams Blokkers zijn we te soft op het Vlaamse vlak, volgense belgicisten te radicaal) beginnen gefrustreerd te geraken. Zoals de zielige pogingen van Verhofstadt om een breuk te slagen tussen de N-VA en de CD&V, voor diegenen dat dat nog geloven: canvas, 20.45u, dezen avond
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben met Marie vaak op campagne getrokken, ik ken haar al zeer lang. Mij heeft ze gezegd hoe gehaaid interviewers zijn om scheefgetrokken antwoorden uit uw mond te krijgen. Het zijn maar politiekers die al de klappen van de zweep kennen die weten wat ze moeten doen. |
||
![]() |