Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2011, 08:01   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Wie nemen er allemaal afstand van Breivik?

Vermits volgens de politiek correcte media nu ongeveer elke islamcriticus medeplichtig dan wel als bewonderaar van Breivik wordt neergepleurd, is elke bekende islamcriticus nu verplicht om stuk per stuk hun afschuw voor deze massamoord uit te spreken.

Gisteren hadden we Valkeniers op schandelijke VRT (zo mochten ze toch nog eens op TV komen dacht rooi Martien)
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...veau/1.1075963
----------------------------------------

Wilders schreef dan weer:
Citaat:
Zieke geest
Direct na de aanslagen twitterde Wilders al: 'Vreselijke aanslag in Oslo, zoveel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest. PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk'.

Cohen wees er dinsdag op dat de Noorse aanslagpleger Breivik zich op een vergelijkbaar gedachtegoed baseert als de PVV en dat Wilders het daarom niet bij de vaststelling kon laten dat de gruweldaden in Noorwegen zijn uitgevoerd door een idioot.

Verklaring
Wilders liet dinsdag weten dat hij afstand neemt van Anders Behring Breivik, de aanslagpleger.

'Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging,' aldus Wilders. 'Het vervult me met walging dat de dader naar de PVV en mij verwijst in zijn manifest.'
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-aanslagen.htm
------------------------------------------------------

Elizabeth Sabadisch Wolff (die beschuldigd wordt van ... iets?
Citaat:
wegens het geven van feitelijke informatie over de islam. Haar "misdaad" was seminars te geven waarin ze de Islamitische doctrine beschreef, citeerde uit de Koran en haar gehoor uit de doeken deed wat zij als de gevaren van de islam beschouwt.
Net als de heer Wilders, is Elisabeth verdacht van 'hate speech' vanwege hetgeen ze gezegd heeft. Maar in tegenstelling tot de heer Wilders, is Elisabeth slechts een gewone burger, en de moeder van een klein kind
Het persbericht van Elizabeth naar aanleiding van beschuldigingen van medeplichtigheid aan de Noorse terreurdaad. Vertaald uit het Duits.
Citaat:
I condemn in the strongest possible terms the terror attacks that took place in Oslo and on Utøya island on July 23, 2011. There are no excuses for this wicked atrocity, nor can it be relativized. I extend my sympathies to the Norwegian people and especially to the relatives and friends of the dead. I mourn with the survivors.

I very much regret that this psychopathic killer believed he had to make reference to my beliefs in his 1,500-page manifesto. I can hardly defend myself against such wrongful exploitation, but those who know me and hear what I say in my public appearances know very well that I reject any form of violence.

However, if well-founded criticism is blamed for those attacks, aren’t the critics of Olof Palme to blame for his murder?

Did Mahatma Gandhi’s critics kill him, or did the killer himself bear individual responsibility?

Were the critics of the Austro-Hungarian monarchy to blame for the murder of the crown prince, and consequently responsible for the outbreak of World War I?

I am a woman of words, and I have nothing to do with violence, which I categorically reject.
In addition, I reject all worldviews that justify the use of violence. In this rejection, I do not care whether the ideology commands its power with the help of guns or swords.
http://english.savefreespeech.org/?p=394#more-394
-------------------
Onze welbekende Pat Condell die de wereld regelmatig vergast op een to the point islamcritische videospeech heeft zich - uiteraard - ook al laten horen.

http://www.youtube.com/watch?v=MVbUz...layer_embedded

--------------------

Ondertussen wordt er ook onderzoek gedaan naar The Brussels Journal, waar de Noorse blogger Fjordman al jaren zeer gewaardeede bijdragen leverde.
Fjordman zelf heeft zich ook al gedistantieerd van de massamoordenaar en heeft verklaard dat hij het niet was, vermits hij ten tijde van de massamoord (gelukkig) zat te chatten met een man of 10.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjordman
No, I have never met Anders Behring Breivik in my life. He doesn’t even know what I look like.

No, I had absolutely nothing whatsoever to do with the massacres that took place on Friday in central Oslo and at Utøya. I was nowhere near the scene. I was planning to go and watch a movie at a local cinema with a family member when I got a message that a massive explosion had rocked central Oslo. From that moment on, I was liveblogging along with nearly a dozen different people at Gates of Vienna until after the assumed shooter had been caught at Utøya.

How did I react to the events I witnessed this afternoon? With absolute horror and disgust, just like everybody else did. I admit that I thought at first we were dealing with an Islamic Jihadist attack, which seemed to be confirmed by the claims of some Islamic organizations that they were behind it. But the shootings at Utøya did not seem to follow the usual Jihadist pattern, and as the evening went by it slowly became clear that we were dealing with something else, and possibly something even more horrifying. Whoever committed those unspeakable atrocities is a monster and deserves just as little pity as he gave to his innocent, unarmed victims.

How do I feel about knowing that the assumed perpetrator of these atrocities has quoted me in his much-talked about book? Absolutely terrible. What else can I say? I must stress that I have not yet read his very long book or manifest and I have neither the time nor the stomach to do so at the present time. I can only refer to the bits and pieces of it quoted in various news articles and what others keep telling me. He has apparently quoted a great many texts from a variety of public sources, one of them being me. His total lack of respect for human life is not, however, something he can have picked up from me, or from any of the other Islam-critical writers I know such as Robert Spencer or Bat Ye’or. Indeed, the lack of respect for human life is often one of the great shortcomings of Islamic culture that we have consistently pointed out
Lees verder op : http://gatesofvienna.blogspot.com/20...trocities.html

--------------------------

Van wie ik echter nog steeds niks heb gehoord is..... Barack Obama.
Nochtans werd die ook geciteerd door de massamoordenaar. Barack zou zich tenminste duidelijk mogen uitspreken tégen de daden van deze massamoordenaar.

Citaat:
Anders Breivik bewondert Barack Obama
.
Een citaat van de Noorse massamoordenaar Anders Breivik:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breivik
Ik ben het helemaal eens dat Obama een briljante retoricus en communicator is, één van de beste die wij de laatste 30 jaar hebben gezien.
Anders Breivik deelt die mening met een groot deel van de Nederlandse journalisten (die schijnbaar niet beseffen dat Barack Obama slechts een begaafde autocue/teleprompter-lezer is). Niemand die het echter in zijn hoofd haalt Obama voor Breiviks misdaden verantwoordelijk te houden. En terecht uiteraard, maar er wordt de laatste dagen echter wel massaal karaktermoord gepleegd op vreedzame islamcritici als Geert Wilders en Robert Spencer.
http://luxetlibertasnederland.blogsp...ack-obama.html

Ook Poetin mocht genieten van de bewondering van de massamoordenaar... iemand daar al een afwijzing van gehoord? Of staat die ook buiten alle verdenking?

--------------
Even ter info van de Staatsveiligheid: als islamcriticus neem ik uiteraard ook volledige afstand van de afschuwelijke daden van Anders Breivik. Ik heb nooit opgeroepen tot enige vorm van geweld en sta zeker niet achter deze vreselijke massaslachting.

en nu wacht ik op een bepaalde posterin die weer terug met die vliegtuigdropping in de sahara op de proppen zal komen. nogmaals: dat ging over droppen mèt parachute en voldoende voedsel en drank om tot de eerstvolgende oase te geraken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 juli 2011 om 08:07.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 10:17   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie nemen er allemaal afstand van Breivik?
Iedereen

daarom is het eigenlijk overbodig
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 10:28   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is politiek nodig. Links-rood richt zijn (tijdelijke) wapens op iedereen die islam-kritisch is. En probeert daarmee politieke successen af te dwingen.

Het geheel begint trekjes van de Inquisitie te vertonen waarmee mensen werden gedwongen datgene te belijden dat feitelijk tegen hun wil was.
Voor de Islam: idem dito - het dwingen van personen hun geloof aan te nemen als er van een gemengd huwelijk sprake is.
Oud 28 juli 2011, 11:20   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

"White man speaks with forked tongue." - Indiaans gezegde
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:28   #5
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat er aanhang is voor zo'n gestoorde kerel.
Het feit dat met probeert 'aanhangers' te vinden, zegt veel over de hedendaagse politiek.
Een goedkope zet op de hoofden van de slachtoffers.
Pervers, gewoon.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:29   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

http://nos.nl/audio/259488-harry-van...noorwegen.html

De SP vindt dat Wilders niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor de individuele daden van Breivik.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:32   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Er was net een dubbele bomaanslag in Irak, moet iedereen zich hier ook van distantiëren? 't Is maar om zekerheid te hebben hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:43   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er was net een dubbele bomaanslag in Irak, moet iedereen zich hier ook van distantiëren? 't Is maar om zekerheid te hebben hé...
oorlogshandelingen
Oud 28 juli 2011, 11:47   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
oorlogshandelingen
Zo noemt Breivik z'n daden ook...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:54   #10
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Elke vorm van geweld is verwerpelijk.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 13:06   #11
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat er aanhang is voor zo'n gestoorde kerel.
Het feit dat met probeert 'aanhangers' te vinden, zegt veel over de hedendaagse politiek.
Een goedkope zet op de hoofden van de slachtoffers.
Pervers, gewoon.
Dus Inquisitie - jacht op ketters - en ze politiek dwingen tot formele bekentenissen die hier niet ter zake doen.
De moord op 80 kinderen is al rampzalig erg genoeg - het proberen politieke winst te halen uit een dergelijk misdrijf is bijna net zo erg als het misdrijf zelf.
Het is een vorm van politieke heling.
Oud 28 juli 2011, 14:39   #12
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Wat is eigenlijk de opzet van de commentaar op dit draadje? Aan de Staatsveiligheid bewijzen hoe P.C je wel niet bent en hoe onschuldig je normen/waardenbesef is?

"Maar meester Sûreté, ik heb niks gedaan! Ik ben toch braaf en mijn gedachten zijn rein. Ik ben zo onschuldig als een snaak van het Wiener knapenkoor... licht mij door, vanachter en van voor!"
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 14:40   #13
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dus Inquisitie - jacht op ketters - en ze politiek dwingen tot formele bekentenissen die hier niet ter zake doen.
De moord op 80 kinderen is al rampzalig erg genoeg - het proberen politieke winst te halen uit een dergelijk misdrijf is bijna net zo erg als het misdrijf zelf.
Het is een vorm van politieke heling.
110% Lijkenpikkerij waar 99% van de grote massa mollenblind voor is.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 15:00   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo noemt Breivik z'n daden ook...
ja en?

Jij ook?
Oud 28 juli 2011, 15:28   #15
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
http://nos.nl/audio/259488-harry-van...noorwegen.html

De SP vindt dat Wilders niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor de individuele daden van Breivik.
Het viel me inderdaad op dat de SP zich onthield van deze vorm van inquisitie.
Maar voor die partij heb ik dan ook wel sympathie.
Oud 31 juli 2011, 07:18   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Nog eentje:

Citaat:
Lars von Trier betreurt Deense invloed op Noorse terrorist
zaterdag 30 juli 2011, 16u30
Bron: Belga

De Deense filmregisseur Lars von Trier vindt het erg dat zijn film 'Dogville' een mogelijke inspiratiebron is geweest voor de Noorse massamoordenaar Anders Behring Breivik. In een gesprek met de Deense krant Politiken haalt de Dogma-cineast voorts uit naar extreemrechts in Denemarken, dat volgens hem gedeeltelijk voor het bloedbad in Oslo en Utoya verantwoordelijk is.
Breivik had op zijn Facebookpagina von Triers lievelingsfilm 'Dogville' (waarin een door een gemeenschap misbruikte vrouw - Nicole Kidman - wraak neemt door hen allemaal te vermoorden) op de derde plaats van zijn lijstje beste films gezet, en dat zit de Deense cineast hoog. 'De slotscène van de film heeft pijnlijke gelijkenissen met (de schietpartij op) Utoya', aldus von Trier. 'Mocht blijken dat 'Dogville' effectief een inspiratiebron is geweest voor Breivik, dan heb ik inderdaad spijt dat ik de film heb gemaakt.' Ook al blijft von Trier er bij dat hij met die film educatieve bedoelingen had.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110730_067

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 juli 2011 om 07:22.
Oud 31 juli 2011, 07:21   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Wat is eigenlijk de opzet van de commentaar op dit draadje? Aan de Staatsveiligheid bewijzen hoe P.C je wel niet bent en hoe onschuldig je normen/waardenbesef is?

"Maar meester Sûreté, ik heb niks gedaan! Ik ben toch braaf en mijn gedachten zijn rein. Ik ben zo onschuldig als een snaak van het Wiener knapenkoor... licht mij door, vanachter en van voor!"
Ik? PC? me niet beledigen aub.

Ik open dit draadje om de ridiculiteit aan te tonen van de huidige linkse inquisitie. Als Breivik WC papier uit de Carrefour had gebruikt (dat met die dierenriemtekens) dan had links de fabrikant ook mee verantwoordelijk gesteld voor de massaslachting.
Blijkbaar vinden de poco luitjes het o zo leuk om weer eens met drek te kunnen gooien omdat die halvegare kwiet ergens 1000 pagina's gecopieerd heeft, waarbij de schrijvers van die teksten per definitie medeschuldig worden verklaard door links.
Is Lars von Trier nu ook rechts bevonden?

Breivik was ook grote fan van koningshuizen.... ik wacht op de excuses van Bert en Paola, om niet te vergeten die van Flup en Tilleke
Oud 31 juli 2011, 07:41   #18
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik? PC? me niet beledigen aub.

Ik open dit draadje om de ridiculiteit aan te tonen van de huidige linkse inquisitie. Als Breivik WC papier uit de Carrefour had gebruikt (dat met die dierenriemtekens) dan had links de fabrikant ook mee verantwoordelijk gesteld voor de massaslachting.
Blijkbaar vinden de poco luitjes het o zo leuk om weer eens met drek te kunnen gooien omdat die halvegare kwiet ergens 1000 pagina's gecopieerd heeft, waarbij de schrijvers van die teksten per definitie medeschuldig worden verklaard door links.
Is Lars von Trier nu ook rechts bevonden?

Breivik was ook grote fan van koningshuizen.... ik wacht op de excuses van Bert en Paola, om niet te vergeten die van Flup en Tilleke
In het manifest spreekt hij zich inderdaad nogal positief uit over koningshuizen?

Derhalve vraag ik mij af vanwaar de pers het haalt dat Breivik zou bekend hebben dat hij ook een aanslag plande op het Noorse koningshuis.

Men (de pers) spreekt enerzijds over "een" procureur en anderzijds over een "anonieme bron" binnen de politie ivm het verspreiden van dit bericht.

Nogal contradictorisch vind ik dat allemaal.

In de plaats van de openbare aanklager, die pleit voor volledig gesloten deuren ivm het onderzoek, zou ik nogal ziedend zijn dat dit in de pers verschenen is.

En stel dat hij dat inderdaad zou hebben toegegeven, welke nieuwswaarde heeft dit dan, buiten de angst nog meer te installeren bij de Noorse gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Infowarrior : 31 juli 2011 om 07:43.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:25   #19
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

KOENRAAD ELST: http://www.brusselsjournal.com/node/4789

Citaat:
Mijn Standpunt Over De Islam
From the desk of Koenraad Elst on Sat, 2011-07-30 20:32

Gezien de leugens die Le Soir, De Morgen, de BUB en andere pijlers van het Systeem momenteel over mijn islamstandpunt verspreiden, hier even een rechtzetting. Omdat er in het rijk der medialeugens weinig nieuws onder de zon is, hoef ik slechts letterlijk en ongewijzigd deze rechtzetting te hernemen die ik tien jaar geleden reeds gepubliceerd heb (in Nucleus, november 2001).

Ik heb altijd het standpunt ingenomen dat als volgt samengevat werd in de aankondiging van een gelijkaardige lezing van mij voor het communistische Masereelfonds (Anderlecht, 23 mei 1989):
"Koen Elst legt uit in welke mate Khomeiny's veroordeling [van Salman Rushdie] representatief is voor het islamitisch denken en waarom Khomeiny's veroordeling niet mag aangegrepen worden voor een hetze tegen de hier aanwezige Islamitische migranten".
Op uiteenlopende forums, van de Agalev-studenten tot het Davidsfonds en de Liberale VUB-studenten, heb ik sindsdien consistent hetzelfde standpunt tegenover het islamprobleem ingenomen, zoals hier in TeKoS 68 (1992), p.86:
"Dat de islam aangroeit en dus in een positie komt om hier of daar de macht over te nemen en zich uit te leven, is praktisch onomkeerbaar. De enige uitweg bestaat erin, de islam zelf onderuit te halen. Dat kan alleen als de moslims zelf hun geloof in de islam verliezen. Momenteel zijn er dus al talloze moslims die niet in bepaalde (en met name de meest onverdraagzame) islam-doctrines geloven: dat is het essentiële 'onderscheid tussen moslim en islam'. (...) er is een nieuwe vertrouwenscrisis nodig, zoals die tijdens en kort na de koloniale periode bestaan heeft, toen de islam een zaak van het verleden leek. (...) De intellectuele en vervolgens de politieke elites in de islamwereld moeten gaan inzien dat er op gebied van geestelijke cultuur iets beters bestaat dan deze dogma's (...) Eindelijk is het mogelijk om aan volksopvoeding op planetaire schaal te doen, en te laten weten dat het exclusivisme van de profetische openbaring achterhaald is door meer universeel inpasbare vormen van cultuur en spiritualiteit."
Mijn boodschap is gewoon deze: de islam is een vergissing, een die overigens tot heel wat bloedbaden en onderdrukking geleid heeft, maar die ook in gekuiste en verzoete versie alleszins een vergissing blijft. De eenvoudige oplossing voor de problemen die de islam stelt, zowel aan andersdenkenden in de moslimwereld als aan de autochtonen in het Westen, bestaat erin, dat de moslims zich uit hun mentale gevangenis bevrijden.

Lucas Catherine (Vuile Arabieren, EPO 1992, p.81) stelt zich voor dat Filip Dewinter weinig opgetogen kan geweest zijn bij het horen van mijn stelling dat "niet de moslims het probleem zijn, maar de islam". Mijn visie op de islam is immers niet gevormd in enige confrontatie met vreemdelingen die toevallig ook moslim waren, maar in contacten met slachtoffers van de islam in Zuid-Azië (Kasjmir, Bangladesj) en met geboren moslims die zich resoluut van hun thuisreligie afgekeerd hebben.
Oud 31 juli 2011, 11:40   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie nemen er allemaal afstand van Breivik?
Ik
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be