![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() CD&V had zich hard op de borst geklopt met de splitsing van bhv: dat probleem hadden ze eens opgelost zie, en brussel ging pas geld krijgen na de splitsing ervan.
eu, toch niet http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=933KNFA5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens CD&V is die splitsing al doorgevoerd hoor.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() voor 9 mio gaan die schooiers van Vlamingen wel akkoord om Brussel 134 mio toe te schuiven ... geeft een mooi idee over wat Milquet denkt over de onderhandelcapaciteiten van de Nederlandstalige politici ... Laatst gewijzigd door Anna List : 11 januari 2012 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik denk dat ze hierover gelijk heeft. Kijk naar de gerechterlijke splitsing BHV en je kan je afvragen ofdat Milquet voor de 9milj niet meer kan vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tjevenlogica. Verherstraeten : Het is niet dat een uitgave in de begroting is opgenomen, dat het ook gestort wordt. ![]() ![]() Mogen wij concluderen dat: Het is niet dat inkomsten in de begroting zijn ingeschreven, dat ze ook ontvangen worden. Of nog beter: Het is niet dat er een begroting opgesteld en gestemd is, dat zij ook uitgevoerd wordt. Hallo Ollie ! Begrotingen zijn als Europese richtlijnen : inspiratiebronnen. Belgische begrotingen zijn als Belgische compromissen : loze praatjes.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 11 januari 2012 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin stilaan te geloven dat de huidige dames en heren ministers het afgeleerd hebben om ministerke te spelen, tijdens die lange formatieperiode.
Ze bakken er werkelijk niets van. Pertang, de moeilijkste beslissingen zijn redelijk gemakkelijk te doen geloven, mits wat degelijke communicatie. Maar zelfs dat lukt niet. Het lijkt triest, maar dat is het helemaal niet natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() En alweer laten ze zich rollen, die tjeven toch, niet te doen...
Uit mijn vorige berichten kon men al uitmaken dat ik voorspeld had dat eerst de vlaamse toegevingen gebetonneerd zullen worden, zonder dat bhv gesplitst geraakt. Ik begin stillaan te geloven dat ik wel daadwerkelijk een glazen bol bezit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm, eindelijk een 'cleane' draad: de belgicistjes mijden hem als de pest! Wat een opluchting!
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Dit vind ik nu niet echt zo aberrant. Als je er van uitgaat dat dat deze legislatuur wordt gestemd, en daarna die 130 miljoen vrij komt voor Brussel, dan lijkt het mij logisch dat deze ook in de begroting wordt ingeschreven. Anders ben je aan het sjoemelen.
Als zou blijken dat dat tóch uitgegeven wordt zonder semi-quasi-not-really-splitsing zal ik mij moeten excuseren. Ik geef toe dat ik er ook niet 100% gerust in ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De begroting moet alle voorziene uitgaven bevatten als men eerlijk wil spelen. Het kan natuurlijk zijn dat sommige uitgaven niet nodig zijn, maar je moet voorzieningen treffen. Zoals Nyquist zegt, dienen potentieel nodige uitgaven geboekt te worden, en dit is een potentieel nodige uitgave als BHV gestemd wordt. Aan de andere kant is het ook wel juist dat men die uitgave had moeten bevriezen. Niet omdat Rehn dat vroeg, maar uit principe, en dus niet toekennen, met een sleutel op dat die pas kan toegekend worden na stemming BHV. Het lijkt me trouwens typisch een bedrag dat zou kunnen dienen als "begrotingsbuffer". Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het geld is immers al uitgegeven, toch het stuk dat betrekking heeft op mobiliteit.
Brussel investeert verder in openbaar vervoer. Als er een ding is dat ze in Brussel sneller kunnen dan geld oprapen, dan is het geld uitgeven.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
CD&V ging pas akkoord gaan met een grondig herschreven nota EDR... CD&V ging geen tweede keer in een regering stappen zonder meerderheid langs Vlaamse zijde... Liegen en graaien, staatsmannen zijn dat volgens sommigen...
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat noemen ze dan naïviteit. Denken dat we dat geld ooit nog gaan terugzien, terwijl Brussel het allang uitgegeven heeft.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun grote Führer heeft nog geen instructies gegeven over hoe ze errond kunnen lullen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 11 januari 2012 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe ver zijn in deze begroting automatismen ingebouwd ? Hoeveel posten moeten nog een uitvoeringsbesluit of wet krijgen voordat ze definitief zijn ? Wie heeft er een oplijsting uit de begroting 2012 van de posten die verband houden met de splitsing BHV, de financieringswet, etc..? Zoals we kunnen vermoeden dat de voorziening voor Brussel een indicatie is dat men BHV in 2012 wil splitsen zo zal het ontbreken van posten die verband houden met de bevoegdheidsoverdrachten ons vertellen dat deze essentiële beleidsbeslissingen nog niet voor morgen zijn. Ik dacht dat het communautaire compromis een pakket is dat aaneenhangt en dat gelijktijdig uitgevoerd wordt. Dit om te vermijden dat men BHV splitst zonder geld voor Brussel of bvb alleen de kosten van bevoegdheden overdraagt en niet de inkomsten. Hoe moet dit dan over meerdere begrotingen ?
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om BHV kunnen te splitsen moet het in de begroting staan, maar het mag niet wettelijk in de begroting staan als BHV niet gesplitst is. Catch 22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je bent precies niet zo sterk in lezen.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |