Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2011, 05:52   #1
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard Belgische revolutie

Waarde landgenoten,

Het doet mij pijn. Niet meer trots te kunnen zijn op mijn afkomst. Uitgelachen te worden tot in Tokio. Zoals je al las, wij gaan hier weg.
Ik begrijp enkele dingen niet.

Men loopt te koop met onze sociale zekerheid, toch zijn we "verplicht" een hospitalitatie te nemen omdat onze ziekenhuisverblijven zo duur zijn.
Nog maar te zwijgen van medische ingrijpen waar de eindafrekening (na tussenkomst van de ziekenkas) toch nog drie nullen kan bedragen.

Straffer nog, we moeten zelf sparen voor ons pensioen, want de pensioenkast is "leeg". We mogen gelijk langer werken, en toch zelf een stuk van ons pensioen bijeensparen bovenop hetgeen waarvoor we al automatisch belast werden. Hoe krijg je het voor elkaar!

Wat ik zo verdacht vond, toen we Van De Lanotte op TV hoorde zeggen dat ons kast leeg was, kwam dit samenvloeiend met de OCMW fraude.
Je geen malse fraude, paar honderdduizend miljoen EURO'S. Dat was U allicht al vergeten omdat we er niets meer van horen.
Is er überhaupt een onderzoek gestart? Hoever staat dat jaren later? Waar zijn die miljoenen nu naartoe?

Wel fijn, een land waarin hard werken bestraft wordt en de kersverse Belg beloont wordt terwijl diens ouders géén rotte euro bijdroegen. Is dit waarvoor onze voorouders zich zo in het zweet hebben gezet?

Ben ik terecht kwaad ? Is het overal zo?
Ik kan er echt niet meer met om, al onze welvaart verdwijnt en de armoede dringt elk dorp binnen. Wat heeft U ons aangedaan onbekwame politici!!!

Laatst gewijzigd door Alienation : 21 juni 2011 om 05:54.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 09:53   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De schatkist is al minstens 50 jaar leeg en de schulden zijn even hoog als de inkomsten.
Onze grootouders zeiden het toen al; de schatkist is een kist waar geen bodem inzit. Al wat je er in steekt valt er los door.
Het enige dat je hier moet zien te vullen is je zwarte sok onder de matras.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:32   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Maar dan moet je wel zorgen dat er geen gat in uw zwarte sok zit.
Wat is uw sok nog waard over 20 jaar ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:46   #4
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De schatkist is al minstens 50 jaar leeg en de schulden zijn even hoog als de inkomsten.
Onze grootouders zeiden het toen al; de schatkist is een kist waar geen bodem inzit. Al wat je er in steekt valt er los door.
Het enige dat je hier moet zien te vullen is je zwarte sok onder de matras.
De Belgische schatkist is voorzien van een "rood gat". In tegenstelling tot een zwart gat, waarvan men aanneemt dat de aanwezige graviteit aldaar, een weg naar een parrallel universum zou kunnen zijn, is een "rood gat" een bewezen weg naar de zakken van de sossen en hun vriendjes.

Die krijgen het zelfs klaar om te dansen op de lijken van hun eigen creaties. Sossen zetten aan het beheer van het "zilverfonds" wat gewoon een lege doos is, en dus alleen maar geld KOST, tot meerdere eer en glorie van enkele sossenvriendjes.

Je moet het maar kunnen he. En dan nog als kleine partij aan de grootste willen gaan uitkleggen wat ze eigenlijk te doen en te laten hebben... Al goed dat de NVA de wijsheid elders gaat zoeken dan daar.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:50   #5
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Waarde landgenoten,

Wat ik zo verdacht vond, toen we Van De Lanotte op TV hoorde zeggen dat ons kast leeg was, kwam dit samenvloeiend met de OCMW fraude.
Je geen malse fraude, paar honderdduizend miljoen EURO'S.
Dat is inderdaad veel geld, als we weten dat 1000 miljoen euro gelijk is aan 1 miljard dan is een paar honderduizend miljoen euro in ieder geval al minstens 200 miljard euro.

In dezelfde categorie: http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:08   #6
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar dan moet je wel zorgen dat er geen gat in uw zwarte sok zit.
Wat is uw sok nog waard over 20 jaar ?
Er is wel degelijk een gat in die sok, dat noemt men inflatie.
Oud 21 juni 2011, 15:28   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarde landgenoten,

Het doet mij pijn. Niet meer trots te kunnen zijn op mijn afkomst. Uitgelachen te worden tot in Tokio. Zoals je al las, wij gaan hier weg.
Ik begrijp enkele dingen niet.

Men loopt te koop met onze sociale zekerheid, toch zijn we "verplicht" een hospitalitatie te nemen omdat onze ziekenhuisverblijven zo duur zijn.
Nog maar te zwijgen van medische ingrijpen waar de eindafrekening (na tussenkomst van de ziekenkas) toch nog drie nullen kan bedragen.

Straffer nog, we moeten zelf sparen voor ons pensioen, want de pensioenkast is "leeg". We mogen gelijk langer werken, en toch zelf een stuk van ons pensioen bijeensparen bovenop hetgeen waarvoor we al automatisch belast werden. Hoe krijg je het voor elkaar!

Je geen malse fraude, paar honderdduizend miljoen EURO'S. Dat was U allicht al vergeten omdat we er niets meer van horen.
Is er überhaupt een onderzoek gestart? Hoever staat dat jaren later? Waar zijn die miljoenen nu naartoe?

Wel fijn, een land waarin hard werken bestraft wordt en de kersverse Belg beloont wordt terwijl diens ouders géén rotte euro bijdroegen. Is dit waarvoor onze voorouders zich zo in het zweet hebben gezet?

Ben ik terecht kwaad ? Is het overal zo?
Ik kan er echt niet meer met om, al onze welvaart verdwijnt en de armoede dringt elk dorp binnen. Wat heeft U ons aangedaan onbekwame politici!!!
En dan gaan we maar lopen, dat lost alles op.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 15:44   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Momenteel is het begrotingsdeficit in Nederland groter dan in België (het voordeel van het niet-hebben van een regering?) & dit ondanks het feit dat ze daar een gasvoorraad kunnen oppompen & dus minder "energie" moeten invoeren ...

Het huidig minderheidskabinet wil de sociale uitgaven en de culturele uitgaven inclusief de uitgaven voor onderwijs hevig korten (steeds meer nederlandse hogeschoolstudenten en universitairen vinden intussen hun weg naar Vlaanderen en Bruxelles).

Het systeem dat men behalve een wettelijk minimumpensioen dit moet aanvullen met een privé pensioen bestaat in Nederland al decennia. In België opteerde men steeds voor een uitsluitend wettelijk pensioen dat sterk een "herverdelend" karakter heeft. Het systeem met pensioenkassen die in feite afhanekelijk zijn van de beurskoersen is slechts aantrekkelijk in periodes met hoogconjunctuur (voor het ogenblik moet men in Nederland vanwege sommige pensioenfondsen de pensioenen verlagen).

Dat de gezondheidszorg, de lagere en middelbare scholen in Vlaanderen "beter" zouden zijn dan in Nederland wil ik eigenlijk niet gezegd hebben .. die informatie krijgt men ongevraagd van de nederlanders zelf in de grenssteden zoals Roosendaal, Bergen op Zoom, Tilburg...

De staatsschuld is inderdaad in België nog steeds hoger dan in Nederland, maar is hier niet zo hoog dan bv. in de USA en Japan .. toch nog altijd de 2 grootste economieën in de wereld.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:20   #9
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En dan gaan we maar lopen, dat lost alles op.
Tuurlijk dat dat alles oplos. Verhuizen uit een probleemwijk loste al veel op.
Wat geeft dat als we van land zouden veranderen?

Ik ben al op zoek naar werk in Nederland, maar gemakkelijk is dat niet.
Oud 21 juni 2011, 18:29   #10
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En in nederland is alles zoveel beter? De coffeeshops niet meegerekend uiteraard.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:35   #11
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En in nederland is alles zoveel beter? De coffeeshops niet meegerekend uiteraard.
6% belastingen, ja heel fijn
Coffeeshops? U vergeet Burger King nog!

Neen, serieus. Het is gewoon beter in Nederland en dat heb ik niet besloten na enkele bezoekjes. Nederland is nog echt Nederland. België wordt wat?
Beter op tijd de biezen gepakt te hebben denk ik zo.
Oud 21 juni 2011, 19:19   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Momenteel is het begrotingsdeficit in Nederland groter dan in België (het voordeel van het niet-hebben van een regering?) & dit ondanks het feit dat ze daar een gasvoorraad kunnen oppompen & dus minder "energie" moeten invoeren ...

Het huidig minderheidskabinet wil de sociale uitgaven en de culturele uitgaven inclusief de uitgaven voor onderwijs hevig korten (steeds meer nederlandse hogeschoolstudenten en universitairen vinden intussen hun weg naar Vlaanderen en Bruxelles).

Het systeem dat men behalve een wettelijk minimumpensioen dit moet aanvullen met een privé pensioen bestaat in Nederland al decennia. In België opteerde men steeds voor een uitsluitend wettelijk pensioen dat sterk een "herverdelend" karakter heeft. Het systeem met pensioenkassen die in feite afhanekelijk zijn van de beurskoersen is slechts aantrekkelijk in periodes met hoogconjunctuur (voor het ogenblik moet men in Nederland vanwege sommige pensioenfondsen de pensioenen verlagen).

Dat de gezondheidszorg, de lagere en middelbare scholen in Vlaanderen "beter" zouden zijn dan in Nederland wil ik eigenlijk niet gezegd hebben .. die informatie krijgt men ongevraagd van de nederlanders zelf in de grenssteden zoals Roosendaal, Bergen op Zoom, Tilburg...

De staatsschuld is inderdaad in België nog steeds hoger dan in Nederland, maar is hier niet zo hoog dan bv. in de USA en Japan .. toch nog altijd de 2 grootste economieën in de wereld.
Als je 97 of 98% van het geheel niet hoog vind dan zit je toch met een mentaal probleem.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 20:04   #13
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoezo is dat niet makkelijk?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 22:52   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er is wel degelijk een gat in die sok, dat noemt men inflatie.
Inflatie : legale diefstal.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 05:42   #15
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hoezo is dat niet makkelijk?
Wij wensen daar te huren in den beginnen. En met einduitkomst ons huidig huis te verkopen met winst. Wat momenteel lang nog niet mogelijk is.

Verhuizen naar buitenland is stapje per stapje. Ik moet veel km's doen dan in het begin en ik moet daarvoor een nieuwe auto hebben. Huidige heeft teveel km's.
Oud 22 juni 2011, 06:40   #16
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Inflatie : legale diefstal.
Ik heb iets anders geleerd in de les economie, maar kunt ge dat eens uitleggen?

Wie is bij inflatie de dief en wie te bestolene?
Oud 22 juni 2011, 06:41   #17
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet.
Misschien moet ge u eens afvragen waarom de grootste groep immigranten in België de Nederlanders zijn?
Oud 22 juni 2011, 06:53   #18
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb iets anders geleerd in de les economie, maar kunt ge dat eens uitleggen?

Wie is bij inflatie de dief en wie te bestolene?
Inflatie is een onrechtstreekse belasting waarvan de overheid en andere mensen met schulden profiteren. Het is inderdaad zo dat we inflatie nodig hebben om onze staatsschuld betaalbaar te houden .

"inflation is taxation without representation"

De VS heeft trouwens een staatsschuld van 96.3% wat iets lager is dan België, en Japan zal ergens rond de 230% zitten dacht ik. Wat de staatsschuld bij België problematischer maakt dan bij andere landen is het feit dat we door onze reeds hoge belastingen nog maar zeer weinig bijkomende fiscale capaciteit hebben voor in noodgevallen. De VS bv. heeft het veel makkelijker om zich zelf extra inkomsten te verwerven aangezien er daar nog ruimte is om de belastingen te verhogen. (ik zeg niet dat er daar politieke wil voor bestaat)
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:29   #19
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik weet het niet.
Misschien moet ge u eens afvragen waarom de grootste groep immigranten in België de Nederlanders zijn?
Omdat de huizen daar duurder zijn. Dus welk voordeel draagt dat bij zich mee? Niet zomaar iedereen kan in Nederland wonen. Zeer voordelig
Oud 22 juni 2011, 16:01   #20
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Gisterenavond heeft m'n hoop in de mensheid een serieuze deuk gekregen, hoe te zien was dat de Griekse bevolking door haar eigen verkozen regering uitverkocht werd aan Europa. Ze weten daar nu dat hun kinderen de rest van hun leven in armoede zullen moeten doorbrengen en nog bestormen ze dat parlement niet, mak half doodgeslagen door verstomming waarschijnlijk net als hier ook zal gebeuren alleen niet zo rechtstreeks, dus onze politici moeten zelfs niet eens een betoging vrezen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be