![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Kan u me enkele redenen geven waarom ik écht van partij zou veranderen en SPA-Spirit stemmen........
dertien juni is nabij en er heeft mij momenteel nog niemand van uw partij kunnen overtuigen..... moet ik dan voor de oppositie CD&V blijven stemmen ???????????? overtuig me ! ![]()
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Da's natuurlijk wel een erg brede vraag die je stelt. Mag ik je een paar sleutelwoorden geven? Sociaal, progressief, intercultureel, groen. Inspraak en participatie ook. Vrede en internationale solidariteit tot slot. Op www.meerspirit.be vind je ons volledige programma, van a tot z.
Waarom net nu op sp.a-spirit stemmen? Omdat we op 13 juni in een wel erg rechts en conservatief Vlaanderen dreigen terecht te komen. Stel bvb. dat Vlaams Blok en CD&V-N-VA samen 50% van de stemmen halen: in wat voor een Vlaanderen leven we dan? De retoriek die het Blok en het conservatief kartel hanteren bevalt me niet: ze koesteren beide een zuur project, vol negativisme. Vlaanderen lijkt wel de slechtste plek om leven. Wallonië de vijand die op de knieën moet worden gedwongen. Welnu, da's niet onze visie. Wel integendeel. En ook niet onze stijl van aan politiek doen. Waarom niet VLD? Ik vrees dat VLD de afgelopen maanden uitvoerig genoeg zelf heeft aangetoond waar hun probleem zit. Ik voel me niet geroepen om hier nog wat extra zout in de wonde te strooien. Waarom niet voor Groen! stemmen tenslotte? Da's wat moeilijker, omdat sp.a-spirit en Groen! puur inhoudelijk vele raakvlakken hebben. Net daarom waren wij vragende partij om de progressieve handen in elkaar te slaan. Om samen meer weerkwerk te kunnen bieden tegen de rechtse en conservatieve krachten in dit land. Het heeft niet mogen zijn: Groen! focust liever op het eigen project in plaats van samen te werken. Dat is hun goed recht ook. Alleen: stemmen voor sp.a-spirit is eenvoudigweg nuttiger dan stemmen op Groen! Omdat stemmen op sp.a-spirit garant staat voor zetels en dus progressieve mandatarissen in het Vlaams en Europees parlement. En daar gaat het tenslotte om: onze groene bekommernissen vertalen in een groen beleid. Daartoe biedt een stem op sp.a-spirit een betere garantie dan Groen! Heb je er wat aan? Bekijk echt ons programma eens. Want ik zou me er zoveel beter bij voelen dat je een stem uitbrengt vóór ons, in plaats van tégen andere partijen te stemmen. Want ook dat is (sp.a-)spirit: een uitgesproken positief project. Met verzuring alleen creëer je immers geen betere samenleving. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De Morgen heeft al laten weten dat het Spirit-programma onbetaalbaar is! Jij kan zo "progressief" zijn als je wil, met fabels en lucht ben je enkel een leugenaar. Bovendien is links bijlange niet meer progressief. Links staat nu voor laks. Zoals Patrick Dewael zei over zijn jongste dochtertje dat de stemtest had gedaan: "Ze kwam uit bij Spirit. Op die leeftijd is dat te begrijpen."
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Di Rupo als sterke man heeft de zwakke Verhofstadt in zijn greep: Guy kan eerste minister blijven op voorwaarde dat hij Di Rupo helpt zijn kiezers constant plezier te doen. Verhofstadt zal dus constant mogen 'betalen'. En hij zal dus betalen, maar niet uit eigen zak. Hij zal Vlaanderen laten betalen. Wallonie heeft een schitterende toekomst: gratis leven, betaald door Vlaanderen, en de gelden verzameld door 'Gratis Stevaert' en Verhofstadt. En white spirit met Bert de Bleiter en Els de Valse doen daar aan mee. |
|
![]() |