Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Roland Duchâtelet (Vivant) - 1 tot 7 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Roland Duchâtelet (Vivant) - 1 tot 7 maart "Deze Vlaamse risicobelegger richtte enkele jaren terug een nieuwe politieke partij op. Dit jaar lijken zijn inspanning beloond te worden met een kartel samen met de Vlaamse liberalen. Zijn stokpaardje blijft uiteraard de economische hervorming die h

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 12:08   #1
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Johan Vandelanotte, vermaard cijfergoochelaar, stelde onlangs zijn balans voor van het Zilverfonds, en Verhofstadt zag dat het goed was.

Nochtans meen ik me te herinneren dat u, als VLD-kartelpartner, bij de vorige verkiezingen in 2003, ongeveer de meest fervente tegenstander was van ditzelfde Zilverfonds. Woorden als "volksverlakkerij" waren toen niet uit de lucht.

Mijn vraag is nu: wat is uw standpunt nu? Is dit voor u een breekijzer? Zou u via de VLD willen/mogen/kunnen eisen dat de SPA stopt met op die manier zand in de ogen van de belastingbetaler te strooien?
Oud 11 juni 2004, 09:46   #2
Roland Duchâtelet
Burger

Standaard

Ik was ook verbaasd dat Vande Lanotte zo kort voor de verkiezingen het lef had met het Zilvefonds te willen "scoren".

In ieder geval is de "uitleg" rond het Zilverfonds nu reeds een pak realistischer geworden. Budgettaire discipline is OK als uitleg.

Dat het ronduit een "spaarpot" is wordt niet meer gezegd, of heb ik toch niet meer gehoord.

Maar het wordt nog steeds te rooskleurig voorgesteld. De verkoop van eigendommen om een schuld te verminderen helpt helemaal niet om de pensioenen betaalbaar te maken, tenzij de rente op de overheidsschuld hoger zou zijn dan de opbrengst van de investeringsportefeuille van Belgacom of Credibe.
Maar dat betwijfel ik ten zeerste, want waarom zouden financiële instellingen dan die activa willen kopen van de overheid. Die gaan toch niet met verlies werken...
Oud 11 juni 2004, 10:05   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ook niet vergeten dat het Belgacom-pensioenfonds eigenlijk geld is dat al voorzien is om uit te geven !
Van dat nu voorlopig bij het zilverfonds te steken is op zich nog niet zo erg, maar van het hele bedrag gewoon als inkomsten te beschouwen, dat is eigenlijk niet netjes.
Trek dat uit te geven geld van het pensioenfonds eraf en we zitten helemaal niet meer op schema !

Men had dat zilverfonds beter aangewend om de staatsschuld te verlichten.
Oud 11 juni 2004, 11:10   #4
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Bent u het dan eens met onderstaande commentaar?

http://kamer.cdenv.be/persberichten/...ilverfonds.htm

En wat vindt u van het feit dat dat "fonds" gespijsd wordt met louter eenmalige inkomsten? Dus nogmaals de vraag: in hoeverre bent u bereid Vandelanotte daarin tegen te werken?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be