Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2011, 14:18   #1
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard Minister Turtelboom wil mannen als 'straf' uit voetbalstadions bannen

Ik vraag me soms af waar het de jongste tijd met de meeste van onze politici naar toe moet, iedereen heeft zijn/haar recht op wat 'dommigheid' maar liefst geen minister van binnenlandse zaken in functie. Naar aanleiding van de 'kwetsende' spreekkoren tijdens onze voetbalcompetitie, het Kawashima / Fukushima incident van GBA en naar analogie met een straf uitgesproken t.a.v. de voetbalclub Fenerbache (in het o zo democratische en rechtvaardige Turkije), ziet minister Turtelboom het best zitten om de mannelijke supporters van een club als bijvoorbeeld GBA voor een of meerdere wedstijden te bannen en enkel vrouwen en kinderen toe te laten. Dat enkele geitenwollensokken of naïeve wereldverbeteraars deze absurde en vooral discriminerende maatregel genegen zijn, kan ik enigzins nog begrijpen, zulke lieden zijn nu eenmaal grondig gehersenspoeld door onze 'nanny-maatschappij', die als een boze schooljuf op onze vingertjes tikt als we niet in de gewenste pas lopen. Maar van een (hopelijk definitief ontslagnemende) federaal minister had ik echter meer gezond verstand en kennis van zaken verwacht.

Beseft Turtelboom dan niet dat haar voorstel - om volwassen mannen de toegang te ontzeggen tot het stadion - pure discriminatie is en zelfs volstrekt illegaal is ? Hiermee treedt ze zowel de Belgische grondwet met de voeten, als de Europese rechten (Rechten van de Mens), de statuten van de Raad van Europa als het basischarter van de VN ! 'Niemand zal gediscrimineerd worden omwille van zijn ras, afkomst, leeftijd of geslacht.' Mannen de toegang verbieden omwille van hun 'man-zijn' behoort dus volgens mij wel tot discriminatie op basis van het geslacht. Zulke mogelijke sanctie kunnen we dus echt niet tolereren en als het zover komt hier in ons tochtgat aan de Noordzee, hoop ik dat de mannelijke supporters massaal klacht gaan indienen tegen de minister en haar instanties bij het CGKR (doen die ook eens iets nuttig), het gerecht en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Ten gronde begrijp ik ook de plotse commotie niet goed en het opkloppen van de situatie van deze spreekkoren in de populaire media. Dit 'probleem' bestond ook reeds twintig jaar geleden al, toen werd dit echter vooral genegeerd en dit lijkt me dan ook de beste strategie om dit domme gedrag (want dat vind ik het wel degelijk) te doen afremmen. Maar blijkbaar heeft de Pers nieuwe 'sensaties' nodig en daarom wordt het - toegegeven - storende gedrag van een klein deeltje van de voornamelijk mannelijke supporterskernen overdreven belicht en er wordt op de gehele situatie overdreven gereageerd. Ik snap dat het voor voetballers en hele ploegen niet leuk is om in een kwetsende scheldtirade te spelen, maar deze 'professionals' dienen zich erboven te zetten en de uitlatingen zoveel mogelijk te negeren. Dan zullen deze ook ophouden of alleszins grondig verminderen. Die domme minderheid van supporters (hooligans) die zich hiertoe laat verleiden, haalt nu in feite zijn slag thuis, want er is nog nooit zoveel aandacht besteed aan de onzin die zij uitkramen. Bij mij is de grens uiteraard fysiek geweld, bijvoorbeeld het bekogelen van de tegenstanders met voorwerpen, dan moet men uiteraard onmiddellijk ingrijpen.

Ik snap niet wat de minister bezielt om deze mogelijke maatregel te ondersteunen. Is het misplaatst en overjaars feminisme ? Is het druk uit politieke en diplomatieke hoek, bijvoorbeeld via de ambassadeur van Japan die op het Kawashima / Fukushima wel erg overdreven reageerde ? Of is het gewoon onwetendheid van iemand die het wel eens tof vindt om eens een voetbalavond te laten beleven met enkel vrouwen en kinderen (alsof vrouwen elkaar niet kunnen treiteren of beledigen, héhé !) ? Voor mij staat de banning van alle mannen uit stadions gelijk met bijvoorbeeld de toegang te ontzeggen aan alle Marokkanen of alle mensen met een kleurtje. Bij die laatste voorbeelden zou de minister de wereldpers halen en algemene woede en verontwaardiging uitlokken. Mannen iets verbieden - we zijn immers allen male chauvinistic pigs nietwaar - beroert onze persjongens en 'vechters tegen discriminatie' vele minder. Interessante vaststelling.

Samenvattend, dit idiote voorstel met ondersteuning van Turtelboom is een slecht idee omwille van de volgende redenen:
- zulke discriminatie is botweg ongrondwettelijk en strijkt in tegen alle mogelijke humane charters op internationaal gebied.
- een hele grote groep moet het ontgelden voor een paar onnozele leeghoofden. Als ze iemand willen aanpakken, dat ze dan gericht te werk gaan, maar dat kost uiteraard veel meer moeite.
- deze maatregel zal op termijn eerder nog een averechts effect hebben. Het beste is gewoonweg deze verbale spreekkoren te negeren. Vroeger heb ik in de tribunes van een Antwerpse club nog wel wat ergers horen roepen dan 'Les Wallons c'est du ... ' e.d. Geen haan (ook de getroffenen niet) die er toen naar kraaide.

Ik wens Mevr. Turtelboom nog veel succes in haar verdere carrière, maar dan liefst niet meer als minister van binnenlandse zaken.

Laatst gewijzigd door freespirit : 28 september 2011 om 14:24.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 14:50   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men heeft het in Turkije al gedaan.....en blijkbaar met succes.....
Tot in de jaren negentig vorige eeuw was voetbal-hooliganisme een ware plaag,en veroorzaakte aanzienlijke maatschappelijke kosten,jaarlijks tientallen doden en zwaargewonden,ontelbare lichtgewonden,materiele schade in de omgeving van de stadions en bovendien dalende recette-ontvangsten bij de stadions...voetbal in de hoogste klasses was zeker geen evenement meer voor een familie-uitje of om gewoon maar om naar de SPORT te gaan kijken...en al zeker niet bij de risico-matchen......

Het is aanzienlijk verbeterd...

Maar de klok staat 2 decennia verder en we zien een volgende generatie hooligans bezig
(het begon allemaal in de jaren zestig vorige eeuw ook met vuilbekkerij en het eindigde tegen de jaren zeventig al op straat met vuistgevechten)

Een originele manier om dat "in the butt" te stoppen is aangewezen....

(overigens is kelt van mening dat voetbal eigenlijk een vrouwensport is die om mij nog onbekende reden vooral door mannen gespeeld wordt )

wie echt denkt dat hij "stoer" is,wel,het Legioen wil U wel eens testen

Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2011 om 14:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:11   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hang gewoon een sprinkelerinstallatie in zo een stadion met ijswater...

als die achterlijke shit for brains, dan wat voos doen, ... gewoon de kraan open, t zal rap gedaan zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:16   #4
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Men heeft het in Turkije al gedaan.....en blijkbaar met succes.....
Tot in de jaren negentig vorige eeuw was voetbal-hooliganisme een ware plaag,en veroorzaakte aanzienlijke maatschappelijke kosten,jaarlijks tientallen doden en zwaargewonden,ontelbare lichtgewonden,materiele schade in de omgeving van de stadions en bovendien dalende recette-ontvangsten bij de stadions...voetbal in de hoogste klasses was zeker geen evenement meer voor een familie-uitje of om gewoon maar om naar de SPORT te gaan kijken...en al zeker niet bij de risico-matchen......

Het is aanzienlijk verbeterd...

Maar de klok staat 2 decennia verder en we zien een volgende generatie hooligans bezig
(het begon allemaal in de jaren zestig vorige eeuw ook met vuilbekkerij en het eindigde tegen de jaren zeventig al op straat met vuistgevechten)

Een originele manier om dat "in the butt" te stoppen is aangewezen....

(overigens is kelt van mening dat voetbal eigenlijk een vrouwensport is die om mij nog onbekende reden vooral door mannen gespeeld wordt )

wie echt denkt dat hij "stoer" is,wel,het Legioen wil U wel eens testen
U ziet er blijkbaar geen graten in dat de helft van de bevolking gediscrimineerd wordt met deze maatregel, omdat er enkele stommerikken zijn die wat woordjes roepen naar de tegenstever waar ze zelf nauwelijks de betekenis van kennen? Met uw korte ongenuanceerde schets van het verleden gaat u blijkbaar enkel alleen maar af op de Engelse situatie, hier in België zijn zeker geen tientallen doden gevallen door voetbalgeweld. Ik betwijfel of er zelfs eentje in die woelige tijd is gevallen, tenzij u het Heizeldrama wenst mee te rekenen, maar dat was zeker niet enkel het gevolg van hooliganisme. Er werd inderdaad af en toe op de vuist gegaan en eens een café kort en klein geslagen, maar dat was ook zeker niet elke week. Kortom, u dramatiseert en overdrijft. Zelf hou ik absoluut niet van geweld of vechten, je kon vroeger kiezen in en rond de stadions of je de onnozelaar wou uithangen en die opzoeken of je kon er zoals de verstandige mensen en de meerderheid ver van wegblijven en er niet in betrokken raken. Ik ken geen enkele onschuldige supporter die tegen zijn wil in hooliganismegevechten betrokken is geraakt. Behalve de mensen van de oproerpolitie, die moesten het uiteraard ontgelden en die kregen stenen naar hun gezicht gesmeten, heb groot respect voor deze rechtsdienaars (maar zelfs van deze groep is in België niemand gedood of nauwelijks zwaargewond geraakt).

Verder heb ik vanuit Turkije geen lessen te trekken, ik beschouw de voetbalbond daar nu niet bepaald als een toonbeeld van een ethisch verantwoorde en verdraagzame organisatie.

Voetbal een vrouwensport? Ieder zijn mening. Ik kan inderdaad ook genieten van het moderne vrouwenvoetbal op topniveau, maar het blijft toch in hoofdzaak een mannensport.

Maar daarover gaat het eigenlijk in essentie allemaal niet: deze maatregel is regelrechte discriminatie en moet daarom de prullenmand in !
Oud 28 september 2011, 15:26   #5
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U ziet er blijkbaar geen graten in dat de helft van de bevolking gediscrimineerd wordt met deze maatregel, omdat er enkele stommerikken zijn die wat woordjes roepen naar de tegenstever waar ze zelf nauwelijks de betekenis van kennen?
Ja? Ik vraag me altijd af hoe dit soort figuren kunnen bestaan als die andere helft zo moedig is om het niet te tolereren. Zit die hele harde kern dan in een sociaal isolement of zo?

Laatst gewijzigd door Coldwave : 28 september 2011 om 15:27.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:33   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Turtelboom wil dat naar de voetbal gaan iets wordt als een avondje film of theater.
Dat uitgangspunt alleen al lijkt me compleet achterlijk.
Oud 28 september 2011, 15:34   #7
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Ja? Ik vraag me altijd af hoe dit soort figuren kunnen bestaan als die andere helft zo moedig is om het niet te tolereren. Zit die hele harde kern dan in een sociaal isolement of zo?
Het is niet de taak van de serieuze mensen om deze idioten de les te spellen. Helaas en jammer, maar je hebt nu eenmaal overal van die figuren rondlopen, dus ook in de voetbalstadions. Je zet deze enigzins in een isolement door deze zoveel mogelijk te negeren, dan vinden hun acties letterlijk geen weerklank. Nu zijn er die genieten van alle aandacht en de kwetsende spreekkoren zullen erdoor alleen maar verergeren, desnoods puur uit provocatie. Moeten nu echt die 85 % 'brave' mannelijke voetbalsupporters mee het slachtoffer worden omdat die minderheid te dom is voor woorden ? Iets in de aard van, er hebben weer drie Marokkanen een overval in Borgerhout gepleegd, dus laten we alle Marokkanen uit Borgerhout weren, zo zullen er geen overvallen gepleegd door Marokkanen meer zijn. Dit voorbeeld is een goede vergelijking. Ik hoop dat je hierdoor 'de discriminatie' zal onderkennen.
Oud 28 september 2011, 15:36   #8
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Turtelboom wil dat naar de voetbal gaan iets wordt als een avondje film of theater.
Dat uitgangspunt alleen al lijkt me compleet achterlijk.
Je slaat de nagel op de kop ! Als je tegen geen enkel stevig woordje kan, blijf dan thuis, zet de televisie op Vitaya voor de emofilm van de week en drink een kopje biologische kamillethee !
Oud 28 september 2011, 15:50   #9
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je slaat de nagel op de kop ! Als je tegen geen enkel stevig woordje kan, blijf dan thuis, zet de televisie op Vitaya voor de emofilm van de week en drink een kopje biologische kamillethee !
't gaat veel verder lijkt me.
Turtelboom lijkt niet in te zien waar voetbal om draait. Voetbal gaat om zeer sterke emoties. Ik heb nog nooit iemand na een film zien rechtspringen en juichen en z'n stem kapotschreeuwen omdat het einde zo goed was. Of na een leuke scene horen roepen van "jaaaaa, goe gedaan!".
Ik heb nu zelf die emoties niet bij het binnenlands voetbal, maar goed. Turtelboom duidelijk ook niet, alleen snapt ze blijkbaar niet wat anderen daarbij voelen
Oud 28 september 2011, 16:44   #10
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is niet de taak van de serieuze mensen om deze idioten de les te spellen. Helaas en jammer, maar je hebt nu eenmaal overal van die figuren rondlopen, dus ook in de voetbalstadions. Je zet deze enigzins in een isolement door deze zoveel mogelijk te negeren, dan vinden hun acties letterlijk geen weerklank. Nu zijn er die genieten van alle aandacht en de kwetsende spreekkoren zullen erdoor alleen maar verergeren, desnoods puur uit provocatie. Moeten nu echt die 85 % 'brave' mannelijke voetbalsupporters mee het slachtoffer worden omdat die minderheid te dom is voor woorden ? Iets in de aard van, er hebben weer drie Marokkanen een overval in Borgerhout gepleegd, dus laten we alle Marokkanen uit Borgerhout weren, zo zullen er geen overvallen gepleegd door Marokkanen meer zijn. Dit voorbeeld is een goede vergelijking. Ik hoop dat je hierdoor 'de discriminatie' zal onderkennen.
Marokkanen zijn een bevolkingsgroep, geen club die in hun vrije tijd gaan supporteren.

En zolang het stikt van de mensen die een hooligan een toffe peer vinden, hou je veel hooligans. Ik geloof dat verhaal van die kleine minderheid die het voor de rest verpest dan ook niet. Je hebt een voorhoede van aanjagers, en die steunen op de vaste meelopers, maar ook die steunen weer op een grotere groep die het allemaal wel ok vindt. Zonder omhulsel geen kern en dus ook geen harde kern.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 17:59   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minister Turtelboom wil mannen als 'straf' uit voetbalstadions bannen
laten we ineens het voetbal afschaffen
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:01   #12
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Marokkanen zijn een bevolkingsgroep, geen club die in hun vrije tijd gaan supporteren.

En zolang het stikt van de mensen die een hooligan een toffe peer vinden, hou je veel hooligans. Ik geloof dat verhaal van die kleine minderheid die het voor de rest verpest dan ook niet. Je hebt een voorhoede van aanjagers, en die steunen op de vaste meelopers, maar ook die steunen weer op een grotere groep die het allemaal wel ok vindt. Zonder omhulsel geen kern en dus ook geen harde kern.
Hooliganisme, bestaat dat dan nog? Of bedoel je die onnozelaars die al eens een stout liedje durven zingen? Stel je voor, een hoop idioten die Fukushima roepen naar een Japanner die duizenden euro's opstrijkt om daar te staan. Nee, zo'n onrecht, dat kunnen we niet dulden!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:10   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hooliganisme, bestaat dat dan nog? Of bedoel je die onnozelaars die al eens een stout liedje durven zingen? Stel je voor, een hoop idioten die Fukushima roepen naar een Japanner die duizenden euro's opstrijkt om daar te staan. Nee, zo'n onrecht, dat kunnen we niet dulden!
Rond de kerktoren is dat inderdaad geen probleem. Na de match en de derde speeltijd is er terug stilte in het dorp.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:12   #14
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Rond de kerktoren is dat inderdaad geen probleem. Na de match en de derde speeltijd is er terug stilte in het dorp.
Ik ben opgegroeid in de schaduw van de Bosuil. Vroeger: om de twee weken dikke ambras. Tegenwoordig is dat toch veel minder?
Oud 28 september 2011, 18:48   #15
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben opgegroeid in de schaduw van de Bosuil. Vroeger: om de twee weken dikke ambras. Tegenwoordig is dat toch veel minder?
ik denk het niet...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:50   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af waar het de jongste tijd met de meeste van onze politici naar toe moet, iedereen heeft zijn/haar recht op wat 'dommigheid' maar liefst geen minister van binnenlandse zaken in functie. Naar aanleiding van de 'kwetsende' spreekkoren tijdens onze voetbalcompetitie, het Kawashima / Fukushima incident van GBA en naar analogie met een straf uitgesproken t.a.v. de voetbalclub Fenerbache (in het o zo democratische en rechtvaardige Turkije), ziet minister Turtelboom het best zitten om de mannelijke supporters van een club als bijvoorbeeld GBA voor een of meerdere wedstijden te bannen en enkel vrouwen en kinderen toe te laten. Dat enkele geitenwollensokken of naïeve wereldverbeteraars deze absurde en vooral discriminerende maatregel genegen zijn, kan ik enigzins nog begrijpen, zulke lieden zijn nu eenmaal grondig gehersenspoeld door onze 'nanny-maatschappij', die als een boze schooljuf op onze vingertjes tikt als we niet in de gewenste pas lopen. Maar van een (hopelijk definitief ontslagnemende) federaal minister had ik echter meer gezond verstand en kennis van zaken verwacht.

Beseft Turtelboom dan niet dat haar voorstel - om volwassen mannen de toegang te ontzeggen tot het stadion - pure discriminatie is en zelfs volstrekt illegaal is ? Hiermee treedt ze zowel de Belgische grondwet met de voeten, als de Europese rechten (Rechten van de Mens), de statuten van de Raad van Europa als het basischarter van de VN ! 'Niemand zal gediscrimineerd worden omwille van zijn ras, afkomst, leeftijd of geslacht.' Mannen de toegang verbieden omwille van hun 'man-zijn' behoort dus volgens mij wel tot discriminatie op basis van het geslacht. Zulke mogelijke sanctie kunnen we dus echt niet tolereren en als het zover komt hier in ons tochtgat aan de Noordzee, hoop ik dat de mannelijke supporters massaal klacht gaan indienen tegen de minister en haar instanties bij het CGKR (doen die ook eens iets nuttig), het gerecht en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Ten gronde begrijp ik ook de plotse commotie niet goed en het opkloppen van de situatie van deze spreekkoren in de populaire media. Dit 'probleem' bestond ook reeds twintig jaar geleden al, toen werd dit echter vooral genegeerd en dit lijkt me dan ook de beste strategie om dit domme gedrag (want dat vind ik het wel degelijk) te doen afremmen. Maar blijkbaar heeft de Pers nieuwe 'sensaties' nodig en daarom wordt het - toegegeven - storende gedrag van een klein deeltje van de voornamelijk mannelijke supporterskernen overdreven belicht en er wordt op de gehele situatie overdreven gereageerd. Ik snap dat het voor voetballers en hele ploegen niet leuk is om in een kwetsende scheldtirade te spelen, maar deze 'professionals' dienen zich erboven te zetten en de uitlatingen zoveel mogelijk te negeren. Dan zullen deze ook ophouden of alleszins grondig verminderen. Die domme minderheid van supporters (hooligans) die zich hiertoe laat verleiden, haalt nu in feite zijn slag thuis, want er is nog nooit zoveel aandacht besteed aan de onzin die zij uitkramen. Bij mij is de grens uiteraard fysiek geweld, bijvoorbeeld het bekogelen van de tegenstanders met voorwerpen, dan moet men uiteraard onmiddellijk ingrijpen.

Ik snap niet wat de minister bezielt om deze mogelijke maatregel te ondersteunen. Is het misplaatst en overjaars feminisme ? Is het druk uit politieke en diplomatieke hoek, bijvoorbeeld via de ambassadeur van Japan die op het Kawashima / Fukushima wel erg overdreven reageerde ? Of is het gewoon onwetendheid van iemand die het wel eens tof vindt om eens een voetbalavond te laten beleven met enkel vrouwen en kinderen (alsof vrouwen elkaar niet kunnen treiteren of beledigen, héhé !) ? Voor mij staat de banning van alle mannen uit stadions gelijk met bijvoorbeeld de toegang te ontzeggen aan alle Marokkanen of alle mensen met een kleurtje. Bij die laatste voorbeelden zou de minister de wereldpers halen en algemene woede en verontwaardiging uitlokken. Mannen iets verbieden - we zijn immers allen male chauvinistic pigs nietwaar - beroert onze persjongens en 'vechters tegen discriminatie' vele minder. Interessante vaststelling.

Samenvattend, dit idiote voorstel met ondersteuning van Turtelboom is een slecht idee omwille van de volgende redenen:
- zulke discriminatie is botweg ongrondwettelijk en strijkt in tegen alle mogelijke humane charters op internationaal gebied.
- een hele grote groep moet het ontgelden voor een paar onnozele leeghoofden. Als ze iemand willen aanpakken, dat ze dan gericht te werk gaan, maar dat kost uiteraard veel meer moeite.
- deze maatregel zal op termijn eerder nog een averechts effect hebben. Het beste is gewoonweg deze verbale spreekkoren te negeren. Vroeger heb ik in de tribunes van een Antwerpse club nog wel wat ergers horen roepen dan 'Les Wallons c'est du ... ' e.d. Geen haan (ook de getroffenen niet) die er toen naar kraaide.

Ik wens Mevr. Turtelboom nog veel succes in haar verdere carrière, maar dan liefst niet meer als minister van binnenlandse zaken.
het is BEERSCHOT niet gba
Oud 28 september 2011, 18:53   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil er aan herinneren dat in vrijwel alle gemeentes in de EU de begroting wat scheefjes hangt mede wegens overheidsinvesteringen in het voetbal.....(voetbal op een zeker niveau eist gewoonweg waanzinnige investeringen )een "sport" die eigenlijk zelfs een MINDERHEID van de bevolking kan boeien...en al zeker onder AKTIEVE sporters van steeds geringer belang is...

In ruil daarvoor mag de politiek ook eens iets opleggen zeker?

Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2011 om 18:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:57   #18
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik denk het niet...
Ik denk het wel. En ik ben niet alleen:

http://koen89.wordpress.com/2009/06/...in-belgie-bcs/
Oud 28 september 2011, 19:17   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het wel. En ik ben niet alleen:

http://koen89.wordpress.com/2009/06/...in-belgie-bcs/
ik had het over RAFC waar je met de regelmaat van de klok vechtpartijen hebt op de tribunes (thuis)
Oud 28 september 2011, 19:26   #20
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik had het over RAFC waar je met de regelmaat van de klok vechtpartijen hebt op de tribunes (thuis)
Nog steeds niet te vergelijken met de jaren '80 en '90. Toen had je bijna elke wedstrijd niet alleen boel op de tribunes, maar ook nog stevige rellen in de straten rond het stadion. En je moet eens naar je ogen laten kijken, ze doen een beetje raar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be