![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Help.
![]() Ik heb iemand nodig die veel van pc's kent en die me aldus veel tijd kan besparen. Vol enthousiasme was ik heel mijn levensverhaal - toch min of meer - op een word documentje aan het intypen. Dagelijks gaf ik er een beschrijving van dingen die relevant waren, waardoor ik het onmogelijk opnieuw terug ga kunnen reconstrueren. Omdat voor iemand enkel de samenvatting waarin alles op een rij opgesomd stond relevant was, heb ik alles behalve de samenvatting "eventjes" gewist om dan op "print" te drukken. Met die tekst heb ik de benen genomen en toen ik later terugkwam en mijn word documentje wou afsluiten, me bedenkend dat ik zeker niet op "opslaan" mocht klikken bij het afsluiten. De vraag of mijn "nieuwe versie" al dan niet wou bijhouden kwam er nooit. Dus ik handmatig, of mijn pc automatisch (toch makkelijk om het altijd op de pc te kunnen steken), had het al gedaan. ![]() ![]() ![]() Dus als iemand weet of en hoe ik die oude uitgebreide versie terug op kan snorren, in windows onhandelbaar vista ... het zou me veel tijd en het mogelijk verloren gaan van relevante informatie besparen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2011 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Open de help functie van windows, en zoek op hoe je moet zoeken nr documenten.
In 'advanced' zal je dan wel ergens de mogelijkheid zien om te zoeken op basis van inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Mogelijk kan dit helpen
http://windows.microsoft.com/en-US/w...file-or-folder 1.Open Search by pressing Windows logo key +F. 2.Type a word or part of a word in the Search box. As you type, files from a variety of locations on your computer will appear that match your text. 3.Now do any of the following in the Search pane: •Click one of the available filter buttons to show only certain kinds of files, such as E‑mail, Documents, Pictures, or Music. •Click the Advanced Search button to show additional filters. To build a more advanced search, enter information in any of the list boxes, and then click the Search button. •Click an item in the Location list to choose a different set of locations for your search. The default search is Indexed Locations, but you can choose to search an entire hard disk or any other location. Laatst gewijzigd door Knipp : 16 november 2011 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop er dus op dat mijn pc ergens op een geheime locatie de vorige versies van een bestand opslaat ipv een bestand volledig te overschrijven zoals nu het geval lijkt. Als ik gewoon het bestand met zijn huidige naam terug open krijg ik dus het "nieuwe" = het document waarbij enkel de samenvatting overblijft.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Troost je, je komt zoiets maar 1 keer tegen normaal gezien. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dat zoeken via windows zoekfunctie of windows verkenner heb ik al geprobeerd. Zoeken op inhoud bleek geen mogelijkheid? Op naam, datum, ... leverde tot nu toe niets op.
Genereerde allicht ook te veel bestanden. Nu komt de mop: Ik heb via opties inderdaad dat van opslaan, autoherstel en die locatie gevonden. Ik ben daar gaan neuzen in de windows verkenner. Er zijn eerdere versies te vinden, maar zeer korte. Max. 1 pagina. Allen van één dag. Dus het eerste stuk heb ik terug, maar het was eigenlijk nog vooral het laatste stuk dat belangrijk was gezien dat een dag tot dag beschrijving was. Van de min. 7 pagina's die daartussen zaten: geen spoor. Prullenbak is ook leeg. Ben ik het nu kwijt? Of kan dit nog ergens anders zijn opgeslaan (en zo ja waarom). Het gekke is dat ik iedere dag aan dat bestandje werkte dus ook ... Nergens is daar iets van terug te vinden. Al die vorige versies lijken verdwenen, terwijl dat er toch zeker een twintigtal moeten zijn geweest. ![]() Maar er staan er dus slechts drie, een met één alinea, één met de eerste pagina half, en één met de volledige eerste pagina ongeveer. :-/ :-/
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En komt de inhoud niet zo'n beetje overeen met je posts hier?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
zoeken---->typen .doc of *.doc Alle documenten die nog op de pc staan komen tevoorschijn.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 16 november 2011 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben je het inderdaad kwijt. Ik krijg elke week wel zo'n geval, dit is zo goed als zeker een lost cause. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk het ... Op zo'n 'teruggaan naar het bestand (herstel)' heb ik vroeger ook wel al eens gestoten hoor. Als de pc crashtte, alles uitviel en je dan dacht dat je alles kwijt was, maar dat dan miraculeus terug opdook op die manier dus. Al was het niet altijd de laatste versie. Ik vermoed dus dat dat gebeurd is. Maar waarom, vanaf 13 oktober mijn pc blijkbaar alle tussenversies van dat bestand heeft geweigerd op te slaan maar gewoon als vernieuwingen heeft gemaakt. Geen idee... Het is mogelijk dat ik op of vanaf die dag een deel gewist heb, opnieuw begonnen heb en herwerkt heb en vanaf dan altijd vanaf dat punt langzaam ben verder gegaan ... waardoor-ie "dacht" dat tussenversies opslaan niet nodig was omdat ik gewoon telkens mijn bestand zelf "update", "verbeterde". Wat ook gebeurde tot ... Soit, morgen allicht veel tijd om te werken aan mijn ziektegeschiedenis. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ze vraagt niet achter de herstelde hé. Ze vraagt of ze die doc's nog ergens kan terugvinden daar ze niet zeker weet of en waar die opgeslagen waren.
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Pas toen ik echt wanhopig begon te worden ben ik hier beginnen posten (en toen ook in verhouding minder in dat word-document). Wat ik beter was blijven doen. Om alles te reconstrueren aan de hand van de dingen verkapt over verschillende topics hier... Ook quasi ondoenbaar. Normaal gezien noteer ik veel dingen ook in mijn agenda. Maar ook dat is niet gebeurd. Idioot genoeg was dat lastiger (gaf meer klachten). ![]() Leve echt papier nochtans. ![]() Citaat:
Ik heb een tijdje geleden ook die freeware versie van office geïnstalleerd. Zou die dat niet doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Euh nee, mensen die in het wilde weg word-documenten aanpassen, verslepen, gedeeltelijk wissen of vanuit een mail-attach beginnen bewerken en nadien komen klagen dat ze versie X of Y niet meer vinden.
Altijd weer : PEBKAC. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 16 november 2011 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon skydrive.
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb eens gekeken wat ik daar had aangevinkt staan: om de twee minuten auto-herstel informatie opslaan & opslaan op de achtergrond. Het is goed mogelijk dat ik ooit de optie heb aangeduid om het automatisch op te slaan om de zoveel tijd om te voorkomen dat ik door een stommiteit gegevens zou kwijtraken... wat nu dus tegen me werkt. Het is zelfs mogelijk dat ik tòch, uit automatisme, de opslaanknop heb aangeklikt. Al denk ik van niet want ik heb er echt op gelet dat niet te doen. Ik ben zooooooooo ontzettend stom geweest. Ik heb de pc toen de eerste nachten speciaal niet uitgezet maar gewoon dichtgedaan. Toen kon ik dus nog �*lles gered hebben via "ongedaan maken" heb ik inmiddels vernomen. Aaaargh. ![]() Computers & ik, het zal nooit wat worden. Ik heb nu wel "reservekopie" aanmaken aangeklikt. Maarja, zoals Parcifal zei ... dit kom ik waarschijnlijk niet meer snel tegen. ![]() ![]() ![]() Op dat forum zei men nog wel: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2011 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() vind ge het soms ni leuk dat ze met uw joystick speelt?
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Computers was geen exhaustieve lijst. ![]() Mensen & ik, lijkt ook hopeloos. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Hij gaat slapen dan. Maar als ik 'm opendoe, mijn wachtwoord ingeef zie ik alles waar ik vorige keer geëindigd ben terug. ![]() Citaat:
De deur openzetten voor ebola lijkt me trouwens om miserie vragen. Dan gaat mijn ziektethread expansief groeien en ik probeer er net weg te blijven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk wordt Groentje geholpen met deze Word-kwesties,ik gebruik dat nooit dus weet niet hoe te helpen....
Voor alle anderen,het is alweer een illustratie van het feit dat je een basistekst NOOIT in een "commercieel" formaat mag opslaan. Vraag het maar eens aan mensen die in de uitgevers/drukkerijwereld werken de tip die ze zullen geven is: Schrijf uw inhoud in een neutraal ASCII-formaat (bijvoorbeeld .txt),en archiveer dat.Houd U NIET bezig met "opmaak" en zo voor uw basisteksten. Voor de Windows-gebruikers: Notepad en Wordpad zijn eigenlijk NUTTIGE programmaatjes ![]() Een .txt van 15 jaar geleden is nog altijd even leesbaar als een .txt van nu.. Op gelijk welk computerplatform staan editors die dat kunnen lezen.Hoogstens moet eens ingegrepen worden om het "newline" probleempje op te lossen en gaat wel eens een TAB de mist in.... Slechts op het moment dat je iets presentabels moet maken kun je dan je basistekst "binnentrekken" in een programma om het "presenteerbaar" te maken...met koppen en kleurtjes en weet ik veel wat... Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2011 om 06:41. |
![]() |
![]() |