![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor het aanbrengen van een sticker op zogenoemde 'goede' huismerken? | |||
Ja, ik ben hier voor. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Nee, ik ben hier niet voor. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 90,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Als Vandelanotte pleit voor een sticker die aangeeft dat sommige huismerken beter zijn dan andere merken, dan zal dat op middellange termijn leiden tot hogere prijzen in dat segment. Kwaliteit kost geld. Mijnsinziens een domme en kortzichtige denkpiste, want huismerken bespelen nu eenmaal het goedkoopste segment. Ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op duurdere producten.
Hopelijk doet iemand anders zijn huiswerk beter dan deze toch wel vaak overschatte minister. Dus mijn oproep: blijf a.u.b. van dit segment af. Er zijn andere prioriteiten zoals de te dure energiekosten. Pak dit eerst aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie hier het nut echt niet van in. Laat de consument toch zelf beslissen welk product hij verkiest. Het is niet aan de overheid om te beslissen wat goed of slecht is. De overheid moet er gewoon voor zorgen dat de consument kan beslissen. Dit wil zeggen dat de nodige informatie beschikbaar moet zijn.
Dus voor voedingsproducten (ingredienten en vetten, suikers etc...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, wat een onzin. Als het je niet kan schelen of je duur of goedkoop koopt, dan betaal je de prijs maar.
Als je krap bij kas zit zul je vanzelf wel kijken naar prijs/kwaliteit, daar heb je geen sticker voor nodig. Omdat ze niet het lef hebben om aan het indexmechanisme te raken is dit echt wel een wanhoopspoging om een [i]heel[i] klein beetje minder prijsstijging te hebben. Misschien tegen de volgende verkiezing een sticker op de betere ministers plakken, zodat we ook daar niet meer moeten nadenken bij onze keuze? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vond dat één van de meest beschamende en zielige voorstellen aller tijden, om op tv mee te gaan pronken. Hopelijk zijn er niet te veel hersencellen gepijnigd om zoiets te moeten verzinnen.
![]() Allicht is het dan nog gerecupereerd van Nederland, die iets hebben als stickers die ze kleven op gezonde voeding... Als DIT het antwoord moet zijn op het feit dat we in België merkproducten tegen een veel duurdere prijs moeten aankopen dan ergens anders, dan weet ik het niet meer hoor. Het zou er overigens enkel toe leiden dat er nog minder merkproducten worden aangekocht, waardoor die nog duurder en dus volledig onbetaalbaar worden of gewoon onze Belgische markt met al zijn miserie en nonsens en drie-talen overslaan... Dat gebeurt nu al door diverse bedrijven! Belgïë wordt dan echt het land voor de armen: geen dure wagens meer, geen merkproducten meer, geen kwaliteit meer, allen aan het leefloon, de ziekte-uitkering of de werkloosheidsuitkering. Intussen importeren we massaal armen die hier maar al te graag dit statuut willen komen aannemen, daar het beter is dan wat ze thuis ooit kunnen krijgen. Het is verder ook gewoon een manier om de burger wijs te maken dat hij niet aan kwaliteit moet inboeten. Laat me niet lachen...
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandela is er met zijn "progressieve 20%" nochthans in geslaagd om met zijn VRT en andere media een sticker te laten opplakken van "pro establishment dus goed" en "contra establishment dus slecht en in cordon"...en dat heeft tot nu toe perfect gewerkt op mensen....waarom dit niet doortrekken naar goederen?