![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Pieter Marechal legt zijn mandaat als voorzitter van JONGCD&V neer. Vanaf 7 juli vervult hij een jongensdroom en wordt hij fulltime Communication Manager en woordvoerder van Club Brugge. JONGCD&V wenst hem alle succes toe bij deze nieuwe professionele uitdaging.
“De afgelopen 3 jaar was de boeiendste periode uit mijn leven”, zegt Pieter. “Ik kreeg de kans om JONGCD&V verder uit te bouwen. We hebben de belangen van de jonge generatie met vuur en gedrevenheid verdedigd. Meer dan ooit zijn we voorlopers binnen de christendemocratie en de politiek in Vlaanderen. En aan de vooravond van 14 oktober staan we op het punt om een nieuwe generatie lokaal te lanceren.” “Mijn ganse professionele leven heeft zich afgespeeld binnen de wereld van politiek en beleid. Als christendemocraat ben ik ervan overtuigd dat je met beide voeten in de samenleving moet staan. Ik wil mijn volgende professionele uitdaging buiten de politiek zoeken.” Nu Club Brugge hem gevraagd heeft om haar Communication Manager en woordvoerder te worden, heeft Pieter beslist om deze stap ook effectief te zetten. Het is een uitdaging waar zijn blauw-zwarte supportershart moeilijk neen tegen kon zeggen. Het nationaal bureau, dat de voorbije anderhalf jaar samen met hem aan het stuur heeft gezeten, zal de beweging nu verder naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober leiden. Christophe Vermeulen neemt vanaf 8 juli de taken als gezicht van de beweging over. Ondertussen wordt de organisatie van nieuwe voorzitters- en bureauverkiezingen opgestart. Deze zullen doorgaan eind november – begin december 2012. Pieter blijft een overtuigd christendemocraat. Hij zal ook kandidaat zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen in Brugge, waar hij op de 8ste plaats op de CD&V lijst staat. MEER INFO: PIETER MARECHAL Nationaal voorzitter JONGCD&V Bron: politics.be