![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Hallo
Ik denk dat de meeste onder ons ook wel eens naar een forum surfen, en zich destijds ook bijgevolg hebben moeten inschrijven. Normaliter, zoals het ook hier op dit forum is gebeurd, krijgt men een mail toegestuurd ter bevestiging, klikt men op deze link, en heeft men toegang. MAAR… hebben jullie ooit een tweede -persoonlijke!- bevestiging moeten geven, zoals figuur in link hieronder? (Ik kan nog niet afbeeldingen rechtstreeks in een post plakken). http://img274.imagevenue.com/img.php...b_122_30lo.jpg Er wordt een tweede, persoonlijke bevestiging gevraagd via gsm of credit card. Dit is voor de populaire site omtrent film, muziek… genaamd IMDb. Ik heb ooit, in het buitenland, ook een dergelijk scherm gekregen voor facebook. Mijn mening: dit is ronduit "diefstal" van persoonlijke data, en dit in naam der veiligheid, en volgens geen enkele internationale wetgeving. Jullie ervaring, mening en oplossing hiervoor is zeker welkom.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() http://img274.imagevenue.com/img.php...b_122_30lo.jpg
PS: je kan de link + het verhaal op andere sites posten om hun mening te vragen. Noot: deze persoonlijke informatie wordt achteraf verkocht aan diegene die er interesse voor heeft (cfr facebook)?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 7 juni 2012 om 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dat is volgens mij wat men een phishing site noemt. IMDB vraagt je credit kaart gegevens niet : dat zijn criminelen die dat doen. Niet doen dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ingeschreven bij imdb en heb dat NOOIT moeten meedelen. Volgens mij is dat niet koosjer en buiten imdb om.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb IMDB moeten verifiëren via Amazon, een hele tijd geleden, als ik me niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Lijkt me ook ideaal om een abonnement vol betalende SMS'en aan te leveren.
Rap daar weg! En als het toch orthodox zou zijn: je afvragen of het sop de kool wel waard is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het niet door de site zelf verstuurd is, en niet arriveerde toen je je account aan wilde maken, is het niet van de site zelf.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men iets van je neemt zonder het te vragen is het pas diefstal. Als men je iets vraagt en je geeft het uit vrije wil heet dat een gift. Het gaat hier dus om een gift.
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Zéér vriendelijk bedankt allen voor jullie reacties !!
Feit is dat ik ook IMDb heb gecontacteerd via hun link, heb 2 maal antwoord bekomen. Maar heb geen antwoord meer bekomen na mijn 3e reactie waarin ik vraag volgens welke internationale wettelijke bepalingen ze mijn persoonlijke data nodig hebben. IMDb is dus wel degelijk op de hoogte van het feit dat een gsm of credit card wordt gevraagd, en doet er niets aan. Werkt IMDb misschien bewust mee? Zoals ik in mijn bijgevoegde noot in post #2 schreef: deze persoonlijke informatie wordt achteraf verkocht aan diegene die er interesse voor heeft (cfr facebook)? PS: kan het zijn dat iemand mijn mailaccount heeft gehackt? Ik gebruik deze 1 of 2 keer per jaar om een transactie te doen. Hierop is spam toegekomen met mijn naam, dus het kan bijna niet anders. Account nooit meer gebruiken, "wissen", en een andere aanmaken is de boodschap. Ik heb nog steeds geen toegang tot de site om te posten wat ik zoek ![]() Kent er iemand een alternatief waar je titels van films kan zoeken? + het feit dat facebook, of zoals onlangs iemand komisch het 'smoelenboek' noemde, dit ook deed. Gelukkig ben ik daar nooit aan begonnen, en heb zeker geen persoonlijke data overgemaakt.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 7 juni 2012 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet zo'n website anders doen? Na je registratie je gegevens 'teruggeven'?
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is er iemand anders daar lid die zoiets heeft gehad? Iemand geen lid die toch zo'n mailtje heeft ontvangen?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Mij lijkt het bona fide.
En ik snap de logica van Imdb wel Citaat:
En het houdt wat trollen buiten de dagen na de heu... opening night. Hun privacy policy is duidelijk : http://www.imdb.com/privacy Take it or leave it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het IMDb niet was, wie heb ik dan "gesproken"? ** Nadat ik hen vroeg volgens welke internationale wetgevingen ze allerhande zaken doen, tevens wetende dat er voorafbetaalde anonieme credit cards en sim-kaarten bestaan, is het stil geworden. IMDb MOET hiervan weet hebben, pure phishing, en zijn dus gewoonweg inreuk aan het plegen op de persoonlijke privacy, met als excuus de veiligheid. Dit ook gezien de grootte van de site waarbij een goede beveiliging wordt verwacht, en de termijn dat deze personen uw data kunnen blijven opvragen. Niet te vergeten: facebook Citaat:
ZIe ** PS: ik heb ondertussen de gezochte info gevonden via een "tussenpersoon".
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 22 juni 2012 om 01:01. |
||
![]() |
![]() |