Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou u stemmen op?
CD&V N-VA 26 18,18%
VLAAMS BELANG 71 49,65%
VLD Vivant 12 8,39%
sp.a-spirit 6 4,20%
GROEN! 9 6,29%
Andere 16 11,19%
Ongeldig 3 2,10%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 maart 2005, 13:25   #1
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard Welke partij geniet uw voorkeur?

Graag had ik hier de politieke verhoudingen gezien. Want als ik sommige mini-partijtjes hun postings zie denken ze dat ze gans belgie vertegenwoordigen. Dus is het de hoogtijd om deze betweters terug met hun 2 voeten terug op de grond te zetten en laten in te zien waar hun plaats is!
Dinooke is offline  
Oud 12 maart 2005, 13:38   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als BUB'er weiger ik te stemmen op uw onnozele poll waarin enkel de regime-partijen vertegenwoordigd zijn - net als in de media.
Patriot! is offline  
Oud 12 maart 2005, 13:44   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als BUB'er weiger ik te stemmen op uw onnozele poll waarin enkel de regime-partijen vertegenwoordigd zijn - net als in de media.
Het gaat hier wel over partijen, niet over één of ander clubje uit bommerskonten.
daiwa is offline  
Oud 12 maart 2005, 13:53   #4
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hier is uw plaats meneer de BUB'er! U vertegenwoordigd 0.04% van de vlaamse bevolking! Maar met uw paar symphatisanten zit u hier wel het forum te vervuilen met uw anti-VB praat. U stelt totaal niets voor, een scheet in een fles zeg maar. Het zou beter zijn dat u uw plaats innam waar de verkiezingen u ook gezet heeft en onderbouwde dialogen aan gaat ipv maar in het wilde weg op het VB te schieten. Als dit het enigste is waar uw partij voor staat, stelt het maar bitter weinig voor... Bijna zielig jullie zo bezig te zien...

Dinooke is offline  
Oud 12 maart 2005, 13:56   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

@Patriot!

Doe niet onnozel, kleinere partijtjes als BUB staan in de poll vertegenwoordigd onder "Andere". Wanneer BUB eens meer dan 0.04% haalt dan krijgt het ook een 'eigen' plaats in de poll.

@Dinooke

Ik mis hier wel de optie "Weet niet", want op dit moment heb ik er echt geen flauw benul van op wie ik bij de volgende verkiezingen zal stemmen. En ik ben er zeker van dat er meer mensen nog twijfelen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 maart 2005 om 13:56.
Antoon is offline  
Oud 12 maart 2005, 13:58   #6
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
@Patriot!

Doe niet onnozel, kleinere partijtjes als BUB staan in de poll vertegenwoordigd onder "Andere". Wanneer BUB eens meer dan 0.04% haalt dan krijgt het ook een 'eigen' plaats in de poll.

@Dinooke

Ik mis hier wel de optie "Weet niet", want op dit moment heb ik er echt geen flauw benul van op wie ik bij de volgende verkiezingen zal stemmen. En ik ben er zeker van dat er meer mensen nog twijfelen.
Tja, aan die mogelijkheid had ik niet gedacht. Stel het dan anders: op wie zou je stemmen als het NU verkiezingen moesten zijn... Misschien dat je nu wel een voorkeur heeft.
Dinooke is offline  
Oud 12 maart 2005, 14:00   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Tja, aan die mogelijkheid had ik niet gedacht. Stel het dan anders: op wie zou je stemmen als het NU verkiezingen moesten zijn... Misschien dat je nu wel een voorkeur heeft.
Dat is net het probleem. Ik weet het niet. Zelfs bij uitsluiting lukt het niet.

Mocht ik nu een kieshokje binnenlopen, ik zou op het laatste moment ergens een bolletje zwart maken, of niet. No fucking idea.

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 maart 2005 om 14:01.
Antoon is offline  
Oud 12 maart 2005, 15:53   #8
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat is net het probleem. Ik weet het niet. Zelfs bij uitsluiting lukt het niet.

Mocht ik nu een kieshokje binnenlopen, ik zou op het laatste moment ergens een bolletje zwart maken, of niet. No fucking idea.
En ik zit met hetzelfde probleem.

Nu, had je een poll gemaakt waarin je vroeg op welke partij je zeker NIET zou stemmen was het simpeler
Calle is offline  
Oud 12 maart 2005, 15:59   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag had ik hier de politieke verhoudingen gezien. Want als ik sommige mini-partijtjes hun postings zie denken ze dat ze gans belgie vertegenwoordigen. Dus is het de hoogtijd om deze betweters terug met hun 2 voeten terug op de grond te zetten en laten in te zien waar hun plaats is!
Wees dan wel zo eerlijk om de kleine partijen erbij te zetten, misschien.
Hans1 is offline  
Oud 12 maart 2005, 16:01   #10
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Graag had ik hier de politieke verhoudingen gezien. Want als ik sommige mini-partijtjes hun postings zie denken ze dat ze gans belgie vertegenwoordigen. Dus is het de hoog tijd om deze betweters terug met hun 2 voeten terug op de grond te zetten en laten in te zien waar hun plaats is!
Waarom u eigen lastig maken om 0,04 % partijtjes?

We staan straks voor de gemeenteraadsverkiezingen, dat is overigens een totaal andere invalshoek.
PieterP is offline  
Oud 12 maart 2005, 17:41   #11
Toontje
Vreemdeling

Standaard

Het is gewoon de hele partijtop van BUB die denkt via Politics.be de verkiezingen te winnen, wat meteen aantoont hoe hopeloos ze zijn.

Laatst gewijzigd door Toontje : 12 maart 2005 om 17:41.
Toontje is offline  
Oud 12 maart 2005, 17:51   #12
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Vind een goeie financier, een profilator en de BUB (misschien moeten jullie een nieuwe naam bedenken en veroordeeld worden door een "Vlaamse Rechtbank") haalt met gemak
de 2 miljoen kiezers in België/Belgique... Blij dat SAP niet op het lijstje staat of ik had sito presto mijne avatar moeten changeren...

O ja : de MDP is groter dan de B.U.B. ook een mogelijkheid : bij de volgende gelegendheid een kartel vormen.

Ik kan nu echt geen voorkeur geven : wie weet verklaart het VB tegen de volgende verkiezingen wel voor de aanwezigheid van brave moslims te zijn en een versnelde europese eenwording ten einde eindelijk aan een minister in de regering te geraken.
Ze zijn misschien wel compromisloos maar het zijn per slot van rekkening toch nog echte surrealistische belgen...
Oud 12 maart 2005, 17:53   #13
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Waarom u eigen lastig maken om 0,04 % partijtjes?

We staan straks voor de gemeenteraadsverkiezingen, dat is overigens een totaal andere invalshoek.
Omdat de leden van die 0.04% partijtjes duidelijk aan hoogmoedswaanzig lijden. Doordat ze hier alle 8 zeer aktief posten willen ze de waarheid verdraaien. Het X-aantal % dat ze uitmaken van het forum klopt helemaal niet met de realiteit. De echte waarheid is dat ze hierbuiten totaal, niets maar dan ook NIETS voorstellen! 1723 stemmen hebben ze welgeteld gehaald! Tegenover 981.587 stemmen van het Vlaams Belang. Als ik van jullie was, ik zou niet weten waar kruipen van schaamte om zo je bek open te trekken... Of is het misschien een hint van jullie psycholoog, als je in het echte leven niets voorstelt moet je maar groot doen in een kleine virtuele wereld. Nogmaals! Zielig...
Dinooke is offline  
Oud 12 maart 2005, 18:11   #14
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Pvda
StevenNr1 is offline  
Oud 13 maart 2005, 09:39   #15
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Vroeger: CVP
Nu : Belgische Unie - Union Belge
België-mijn-land is offline  
Oud 13 maart 2005, 10:09   #16
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik maak me sterk, dat ik op Groen! zou stemmen. Het is de partij, waar ik de meeste punten van overeenstemming mee heb. Absoluut zeker ben ik niet, zie dat Groen! plots op een aantal vlakken van gedacht veranderd, dan is het natuurlijk mijn partij niet meer. Op wie ik dan zou stemmen, zou ik eens goed moeten bekijken, wel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 13 maart 2005, 10:59   #17
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Vroeger: CVP
Nu : Belgische Unie - Union Belge
Dat lijkt mij een uitstekende keuze te zijn.
Zolang bub geen 5% behaalt, profiteert het Belang er mee van.
Succes!
Ps: moet de afkorting van "Belgische Unie - Union Belge" niet buub zijn?
Oud 13 maart 2005, 11:23   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk: ongeldig of BuB.

Misschien
Vivant als hun standpunt voor directe democratie nog wat meer aan belang wint in de rangen van hun eventuele kartelpartner........

Misschien LSP als ik in een balsturige bui ben.

Héél misschien N-VA als ze hun theocratische kartelpartner laten vallen, de directe democratie omhelzen en mij beloven in de praktijk even Belgicistisch te regeren als ze het nu doen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 maart 2005 om 11:27.
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 maart 2005, 11:26   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de leden van die 0.04% partijtjes duidelijk aan hoogmoedswaanzig lijden. Doordat ze hier alle 8 zeer aktief posten willen ze de waarheid verdraaien. Het X-aantal % dat ze uitmaken van het forum klopt helemaal niet met de realiteit. De echte waarheid is dat ze hierbuiten totaal, niets maar dan ook NIETS voorstellen! 1723 stemmen hebben ze welgeteld gehaald! Tegenover 981.587 stemmen van het Vlaams Belang. Als ik van jullie was, ik zou niet weten waar kruipen van schaamte om zo je bek open te trekken... Of is het misschien een hint van jullie psycholoog, als je in het echte leven niets voorstelt moet je maar groot doen in een kleine virtuele wereld. Nogmaals! Zielig...
Net zoals U liegt wanneer u zegt dat er veel Vlaams-nationalisten zijn?

Dat is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting, man.
Hans1 is offline  
Oud 13 maart 2005, 11:39   #20
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Voor God, Koning, Vaderland pfff die tijd is voorbij hoor. We zitten nu wel in de 21 ste eeuw.
M.V.B. is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be