![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Wie gelooft in een lange termijn onafhankelijk Vlaanderen gelooft in luizen.
Waalse zakenmensen en (Waalse) kapitalisten moeten denk ik Waalse zelfredzaamheid nastreven door duurzame jobs te creëren door zaken te doen. Want zomaar een kostende Franstalige regio afschudden klinkt niet erg welzijn georiënteerd van de actuele Belgen als mogelijke collectieve invloed en talent voor welzijn? Ik geloof dat Vlaanderen wel op zich mag worden zonder banden, maar ik heb een vermoeden dat dat het Waalse gebied eerst ontwikkeld moet worden. "Je schopt toch ook niet uw 16 jarig kind op 's eigen benen op straat.?" Alhoewel beide ook snel kunnen gaan, want als De Walen willen kunnen ze bijvoorbeeld van hun territorium theoretisch maken wat ze willen. Ze moeten nog niet eens bij Europa blijven, ze kunnen feitelijk luid op dromen van hun paradijs te maken binnen de omliggende wereld. Ze kunnen binnen zuigen wat ze bij wijze van spreken willen. Zouden ze een belasting paradijs willen worden, bank geheim opstarten, en plots bedrijven opstarten voor het grote publiek waar enkel Walen aandelen van mogen kopen?, om maar iets te noemen .. .. Advies: Ik denk dat de walen hun toeristisch troeven beter moeten uitspelen of er gave bij presteren, en inhoudelijk, aangepaste goed leven jobs creëren voor alle lagen van hun maatschappij .. Pas als het gezond genoeg is, zowel kwa politieke kultuur als kwa stijlvol slagen in een zakelijke wereld, of De Walen op straat proberen te schoppen met goed advies in hun handen? Om beide doelen op te waarderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Walen zijn al cultureel gericht op Frankrijk en kunnen daar ook goed werken en zaken doen. Frankrijk heeft geld genoeg om in Wallonie te stoppen. In Belgie of onafhankelijk, blijft voor de Walen kommer en kwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens kan je zeggen dat na hun onafhankelijkheid, er nog een korte periode van rechtstreekse solidariteit (rechtstreeks van Vlaanderen naar Wallonië) moet zijn. Verder vergeet je volledig dat er een solidariteit bestaat op Europees niveau. Indien de Walen economisch niet op eigen benen zouden kunnen staan, dan zal de EU hen helpen. Mits een transparant plan dat zicht biedt op een degelijke uitkomst natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom, meneer de agent ?
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten vroegste zullen de Fransen dus Wallonië overnemen, nadat ze zich economisch terug gereorganiseerd hebben. Maar dan is het niet meer nodig voor de Walen ... Brussel zal nooit tot Frankrijk behoren, want dan verliest het teveel. De andere Europese landen zullen nooit aanvaarden dat Frankrijk over zoveel internationale hoofdkwartieren beschikt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U heeft ongelijk, dat Frankrijk Wallonie zal weigeren. Frankrijk heeft zich altijd al willen uitbreiden naar het Noorden. Met Wallonie erbij, komen ze tot aan de rand van Brussel. Daarom zullen ze het zeker doen, vanuit het oogpunt van machtspolitiek. Dat mag wel een paar centen kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar alleszins niet toe in staat, neen.
Wilt u dus zo goed zijn om aan te geven WAAROM de tekst waarmee "D.J.G." deze draad opende strijdig is met het reglement, en nu u toch bezig bent, MET WELK REGLEMENT precies? Dank bij voorbaat vanwege uw minderbegaafde forum-genoot "djimi". PS: geeft u toevallig ook bijlessen 'echt begrijpend lezen mijn gedacht'? Zo ja, hoeveel vraagt u daarvoor (per uur/per les)? Zo neen, kunt u uw minderbegaafde forum-genoot "djimi" aan een goed adres helpen? Een tweede maal dank bij voorbaat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2012 om 19:33. |
![]() |
![]() |