Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2012, 17:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard HRW : Fully Autonomous Weapons Would Increase Danger to Civilians

Giving machines the power to decide who lives and dies on the battlefield would take technology too far. Human control of robotic warfare is essential to minimizing civilian deaths and injuries.

Steve Goose, arms director
(Washington, DC) – Governments should pre-emptively ban fully autonomous weapons because of the danger they pose to civilians in armed conflict, Human Rights Watch said in a report released today. These future weapons, sometimes called “killer robots,” would be able to choose and fire on targets without human intervention.

The 50-page report, “Losing Humanity: The Case Against Killer Robots,” outlines concerns about these fully autonomous weapons, which would inherently lack human qualities that provide legal and non-legal checks on the killing of civilians. In addition, the obstacles to holding anyone accountable for harm caused by the weapons would weaken the law’s power to deter future violations.

“Giving machines the power to decide who lives and dies on the battlefield would take technology too far,” said Steve Goose, Arms Division director at Human Rights Watch. “Human control of robotic warfare is essential to minimizing civilian deaths and injuries.”

“Losing Humanity” is the first major publication about fully autonomous weapons by a nongovernmental organization and is based on extensive research into the law, technology, and ethics of these proposed weapons. It is jointly published by Human Rights Watch and the Harvard Law School International Human Rights Clinic.

Human Rights Watch and the International Human Rights Clinic called for an international treaty that would absolutely prohibit the development, production, and use of fully autonomous weapons. They also called on individual nations to pass laws and adopt policies as important measures to prevent development, production, and use of such weapons at the domestic level.

Fully autonomous weapons do not yet exist, and major powers, including the United States, have not made a decision to deploy them. But high-tech militaries are developing or have already deployed precursors that illustrate the push toward greater autonomy for machines on the battlefield. The United States is a leader in this technological development. Several other countries – including China, Germany, Israel, South Korea, Russia, and the United Kingdom – have also been involved. Many experts predict that full autonomy for weapons could be achieved in 20 to 30 years, and some think even sooner.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:01   #2
eno2
Banneling

Standaard

FAW's tegen elkaar inzetten zou soldaten overbodig maken en manueel uitgevochten oorlogen ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:05   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
FAW's tegen elkaar inzetten zou soldaten overbodig maken en manueel uitgevochten oorlogen ook.
Ik denk eerder dat het laten uitvechten van conflicten in een olympische arena
door de regeringsleiders en hun "hoogste generaal" het aantal oorlogen en de kans erop zeer drastisch zou verkleinen.

De burgers van de tegenpartij bij middel van robotica treffen lijkt me een vel minder goed idee.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 01:32   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
door de regeringsleiders en hun "hoogste generaal" het aantal oorlogen en de kans erop zeer drastisch zou verkleinen.
Helaas is dat zo niet. Stel U voor DiRupo tegenover Obama.

Citaat:
De burgers van de tegenpartij bij middel van robotica treffen lijkt me een veel minder goed idee.
Neen, laat het ons doen met een vuurstenen bijl. Met atoombommen. Of nog leuker, chemische wapens. Of als we echt riskant gaan doen, biologische.
Oud 23 november 2012, 09:12   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

De burgers van de tegenpartij bij middel van robotica treffen lijkt me een vel minder goed idee.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be