![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Beste autochtoon,
Ik wil oprecht mijn spijt betuigen en op mijn knieën vallen voor al het leed, waar ik eigenlijk niets mee te maken heb. Sorry voor de hangjongeren. Sorry voor de bankencrisis. Sorry voor je aambeien. Sorry voor het uitsterven van de dodo. Sorry voor de klimaatverandering. Waarschijnlijk hebben we daar geen schuld aan, maar toch sorry. Sorry omdat we het Nederlands verrijken. Sorry dat we enkel nuttig zijn voor de oplagen van kranten. Sorry dat ik honderd keer na elkaar kan opdrukken. Sorry voor de hoofddoek. Sorry voor de Arabische Lente. Sorry omdat we besneden zijn. Sorry dat ik dit heb geschreven. Sorry omdat door ons Filip Dewinter een reden van bestaan heeft. Sorry, sorry, sorry. Ik beloof dat we actie zullen ondernemen. We gaan flyers uitdelen met 'sorry' daarop. We zullen vanaf nu alleen nog T-shirts en petten met 'sorry' dragen. Velen zien ons als een geheel, geen individuen, een samengesmolten massa. If you can't beat them, kruip dan maar. Als we ons bij elk incident met iemand van vreemde afkomst verontschuldigen, wordt alles veel simpeler. Ik was het moe om dingen te verduidelijken. Steeds weer dezelfde vragen te krijgen: 'En? Wat denk je daarvan? Heb je het gehoord, gezien, gelezen? Femme de la rue, gaybashing, om nog maar te zwijgen over die studentendoop. De mensen kunnen niet meer op straat rondlopen. Weet je hoe dat komt? Dat komt door jullie. Awel vriend, leg het eens uit. Moet jij je niet verantwoorden voor jullie gedrag? Of durf je daar niet over schrijven?' Ik doe geen moeite meer. Ik zeg vanaf nu alleen maar sorry. Vroeger hield ik lange monologen over hogere GAS-boetes en strengere sancties voor criminelen. Ik pleitte om vuur met vuur te bestrijden. Oog om oog, tand om tand. Ik was een liefhebber van meedogenloze straffen voor daders. Hoopte dat criminelen met baseballknuppels bewerkt werden. Dat ze daarna naakt met grote borden vol spijtbetuigingen moesten rondlopen. Het volk mocht hen bespuwen en rot fruit naar hen gooien. Op het einde mochten ze met hun ballen aan het plafond worden gehangen, waar ze zouden bengelen tot in de eeuwigheid. Zelfs deze uitleg deed geen wonderen, want je antwoordde geeuwend (waarvoor mijn excuses trouwens): 'Nah, onvoldoende. Je kunt zo veel zeiken als je wilt. Goed praten, kwaad spreken, maakt allemaal niet uit. Want hoe zit het eigenlijk met jou? Die vraag lijkt me relevanter. Ook jij moet je verontschuldigen. Distantiëren van de incidenten. Desnoods oproepen tot een massale betoging. Een stuk schrijven met welgemeende verontschuldigingen. Liefst een stuk waar de tranen van afspatten.' Ik heb het gevecht voor genuanceerde beeldvorming al lang opgegeven. Een sorry voelt zo veel beter dan telkens met de angst zitten wanneer er iets negatiefs in de media verschijnt. Hopend dat het niet iemand van vreemde afkomst is. Hopend dat er niemand met het vingertje begint te zwaaien. Maar nu we een massa zijn vereenzelvigen we ons. Eén voor allen, allen voor één. Niets kan ons van ons stuk brengen. En met zijn allen is het zelfs een stuk gezelliger. Samen drinken we uit dezelfde mok, waar 'sorry' opstaat. En we vergeten niet dat je nooit genoeg sorry kunt zeggen. Sorry daarvoor. Vriendelijke groet, Fikry El Azzouzi http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...tochtoon.dhtml
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 3 december 2012 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een drama-queen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterende tekst
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Excuses niet aanvaard.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het nu geschreven zou zijn door een "echte allochtoon".
En het nu nog een beetje zou menen, dat zou veel goed kunnen maken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 december 2012 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of als er ergens aan de andere kant van de wereld een moslim door een niet-moslim wordt doodgemaakt.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens uitzoeken waarom er zoveel criminaliteit is en waarom het vooral allochtonen zijn. Eens uitzoeken waarom de Islam zo weinig positief in het nieuws komt. Eens uitzoeken waarom er zoveel problemen zijn rond de Islam. Pak de oorzaken aan en los de problemen op, zodat er niemand nog sorry moet zeggen in naam van de Moslims. Pas dan zullen de andere de verontschuldigingen kunnen aanvaarden en geloven dat ze gemeend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() El Azzouzi is niet écht? Hij mag nochtans ook op kifkif schrijven. http://www.kifkif.be/actua/beste-autochtoon --------------------- En hij zegt veels te veel sorry vind ik. Er zijn een hoop sorry's waar men mij al jaren sorry voor laat zeggen. laten we even kijken. Raar dat hij de klimaatsverandering wel vernoemt maar vindt dat hij daar geen sorry voor moet zeggen. Nee? wie heeft al die bossen in Noordafrika uitgekapt? Wie heeft ervoor gezorgd dat de Libanese ceders enkel nog in hun vlag te vinden zijn? Wie zijn de grootste woestijnmakers? Het uitsterven van de dodo? d�*t waren toch de witte racisten? Andere dieren die uitgestorven zijn door toedoen van deze sorry mijnheer worden dan weer niet vernoemd. De bankencrisis? waarom zegt hij daar sorry voor? Ze hebben toch hun eigen halal banken die wel wapens mogen financieren tegen de kaffers maar geen interest mogen aanrekenen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Van de moslimgemeenschap???????
Eén poco-linkie vertegenwoordigd de moslimgemeenschap???????? En dan ook nog voor het uitsterven van de dodo. De verkrachtingen,moorden,straatgeweld waren niet genoeg??????? Gaat mn 20 jarige dochter dan morgen niet meer lastiggevallen worden in Brussel???? Mag ik hem om schadevergoeding vragen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoveel keer sorry om te zeggen dat we naar een oplossing die vanuit de allochtone gemeenschap komt mogen fluiten. Dit is een dikke vette opgestoken middelvinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat serieus waar van die dodo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, hij houdt er dus de gek mee en geeft eigenlijk de boodschap dat 'we' ons teveel moeien met het doen en laten van moslims en dat we beter onze kop in het zand steken. Door die stijlfiguur te hanteren duidt hij aan dat 'we' ergens over de schreef zijn gegaan. Ik relateer deze stijlfiguur trouwens ook aan bepaalde dieren die wanneer hun nest is bedreigd zich als dood voordoen, of als gekwetst. Soms pakt dat en soms ook niet. Het is een afleidingsmanoeuvre. Hilarisch vanwege de homo sapiens die dit verdrag vertoont! Menige lezer zal er in gelopen zijn, gok ik. Het is een tekst waar je niets mee aankan. Er is geen inhoud. Hij wilt van iedereen 'sorry'-mensen maken, de ene voor die reden, en de andere voor die reden, zodat er een massa ontstaat waar éénieder zich mee kan vereenzelvigen. Zo werkt het in mijn brein niet. Ik denk dat Fikry lijdt aan een burn-out. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met bijtende ironie toont de auteur aan dat de Zionistische anti-Vlaamse krachten alle problemen willen afschuiven op de moslimgemeenschap. Op die manier bereikt de terechte woede van het Vlaamse volk t.a.v. de bankenoligarchie haar doel niet en kunnen Zionisten en bankenoligarchie rustig de macht behouden.
De échte breuklijn is tussen diegenen die hielen van de oligarchie likken en het verzet. En het verzet is een huis met vele (linkse en rechtse) kamers.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zijn beweegredenen zijn misschien anders dan jij je voorstelt. Tenslotte is de witte racist al decennialang gedoemd tot de sorry-houding, net zoals Fify het beschrijft. Ik denk dat hij jaloers is en mee bij het groepje "sorry-zaaiers" wil horen. Alleen jammer, want daarvoor moet hij eerst ondergedompeld worden in de judeo-christelijke "erfzonde"-mentaliteit. En net omdat hij d�*t niet begrepen heeft is het een ridicule tekst waar je niks mee aankan. Trouwens, mijnheer Fify is zelfs geeneens origineel. Ziehier waar deze mijnheer zijn inspiratie haalde: http://ejbron.wordpress.com/2012/09/...de-smaadvideo/ Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gebruikt een foefje met een gedrocht als 'Zionistische anti-Vlaamse krachten'. Zoiets hangt wellicht tegen de muur van je ivoren toren. Al dan niet kerstbelicht. Ik ga me er niet in verdiepen. Kan het zijn dat je bent blijven steken in 'Oorlog en vrede' van Pasternak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat vele lezers dat niet doorhebben, en de verwarring gaat weer toeslaan. Er zijn dus lezers die de sorry-tekst au sérieux gaan nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hielenlikkers dus. Waarvan akte.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|