![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Europees Commissaris
|
Het beleid werpt zijn vruchten af;
Citaat:
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Net zoals menigeen op dit forum niet alle problemen in dit land in de schoenen van de N-VA moet schuiven, kan die partij ook niet al het credit van de gunstige fenomenen op haar rekening schrijven.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
Vlaamse begroting niet in evenwicht maar tekort van één miljard. Volgens mij wordt elke job van 25.000 euro per jaar gekocht door de overheid aan 300.000 euro per stuk
jeezes |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als er iemand dank verdient is het premier Charles Michel die de moed en capaciteiten had om deze regering te vormen, en zeker niet de NVA wiens grote leider zich met de staart tussen de benen terugtrok in zijn provinciehoofdstad. Omdat hij de durf niet had in moeilijke tijden het risico te lopen, om door noodzakelijke, maar onwelkome maatregelen een deel van zijn keizers te verliezen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
Michel is een kapo van de multinational maffia en die zorgen hier niet meer voor bijkomende jobs. Dat zijn leegzuigers geworden.
En dat er meer vacatures zijn zegt geen zak als er ook meer pensioneringen zijn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gouverneur
|
Zelfs als er netto een klein beetje jobs bijkomen (en al helemaal niet als het van die speciale jobs zijn die geen rsz hoeven te betalen) dan doet het nog niets als het gat in de begroting groeit en de schuld blijft stijgen. Het is niet de eerste keer dat men alles op jobs zet en dat het niets uithaalt.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kunt niet overal tegelijk "chef" van zijn nietwaar |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vraag is of die vacatures ook ingevuld worden?
Of is er alleen maar vraag? Trouwens zijn werklozen die op het OCMW gesmeten zijn wel nog langer werkzoekenden?
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Meer en meer 50-plussers beginnen een eigen zaak, en daar zijn steeds vaker vrouwen bij. Soms omdat ze daar al lang van droomden, maar ook dikwijls uit bittere noodzaak omdat ze op de arbeidsmarkt niet maar aan de bak komen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-starten.dhtml |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat het OCMW betreft : U krijgt pas een leefloon indien U onbemiddeld bent dwz geen enkele inkomst hebt, geen eigen huis en geen spaargeld. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo ongeveer 90% van alle werklozen dus.
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet je...we zijn hier goed in de zak gezet en bescheten in dat landje.
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1699 nieuwe jobs (geen vacatures maar echte jobs) in ontwrichte zone Limburg (Ford) en 303 nieuwe jobs (geen vacatures maar echte jobs) in de ontwrichte zone Turnhout (Phillips). Dankzij een korting van 25% op de voorheffing (is 5% minder loonkost) konden in deze ontwrichte zones meer dan 2000 nieuwe jobs geschapen worden. De vermindering van bedrijfsvoorheffing geldt voor 2 jaar.
Het SALK project begint zijn vruchten af te werpen! |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Citaat:
Het leugenparadijs heeft wel werk gevonden. Laatst gewijzigd door subocaj : 15 november 2016 om 07:53. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Waarschijnlijk bedoelt U: als U geen huis en geen spaargeld hebt WAAR DE ADMINISTRATIE WEET VAN HEEFT.
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel Ex Fordwerknemers vonden al werk voor Ford de deuren sloot, bij VST in st. Truiden, bij het Spoor, bij Tessenderlo Chemie en bij Nedcar in Born. Ook begonnen veel ex Fordwerknemers een eigen zaak, deze zijn niet opgenomen in de meer dan 2000 nieuwe jobs. Dan mogen we ook de groep SWTers niet vergeten, zij moeten geen job meer zoeken, hoe spijtig het soms ook is. Negatief doen is altijd gemakkelijk, voor oplossingen zorgen kost iets meer inspanning. In deze is de regering dus goed, zelfs heel goed bezig! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondertussen heb ik 3 potentiële werkgevers moeten teleurstellen.
En houd in gedachte dat ik pas 1 februari aan de slag kan...
|
|
|
#19 | |
|
Banneling
|
Citaat:
* zij nemen geen 40+ers aan * arbeidsvoorwaarden van Nederland en België zijn niet compatibel : zo moeten de mensen die bij VDL werken eerst 6 maanden gratis werken (zij noemen dat bedrieglijk stage). De belgische wetgeving laat dat niet toe. 2/ Het spoor : U bedoelt de NMBS : Hoeveel 50+ers vd Ford (gemiddeld zijn die nu 56 jaar oud) zijn begonnen bij de NMBS waar 50+ers massaal vertrekken? 3/ Ik wist niet dat Tessenderlo Chemie mensen zocht. En dan nog mensen die gem 56 jaar zijn en ... in aanmerking komen voor swt volgens hun cao. De waarheid heeft in Visie gestaan met officiële cijfers : 2/3 ex Ford en toelevering heeft GEEN werk. Zij die wel werken doen dat via interim met dagcontractjes en zeer onregelmatig (heel veel werkloosheid). Er zijn geen jobs bijgekomen. De jobs die het SALK opnoemt zijn leugens. Eén vd Salk-mensen is Bruno : schepen van Genk en eigenaar van tientallen tankstations, safe parkings en één vd grootste zonnepanelen-eigenaars van België. Hij heeft zijn personeel vervangen door mensen waarvoor hij geen rsz moet betalen en die deeltijds werken. Laatst gewijzigd door demonen : 15 november 2016 om 09:07. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In genk is een epidemie van zaakeigenaars die zelfmoord plegen. de 3 grote shoppingcentra en de bekende winkelstraten staan voor de helft leeg! Als ze een nieuwe eigenaar krijgen is het een pita-bar, pizza, Turkse gokzaak, ... |
|
|
|
|