![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() In Nederland is veel ophef over de ontmaskering van de Vlaamse ex-journaliste Valérie Lempereur, die de stad Amsterdam zou hebben voorgelogen. Ze deed zich voor als ‘Patricia Perquin', een ex-prostituee en succesvol schrijfster die door haar ‘jarenlange ervaring' mocht meewerken aan het prostitutiebeleid van de stad. Maar er rijzen nu veel twijfels over het waarheidsgehalte van haar verhalen. Ook in ons land kwam ze al vaak in opspraak. ‘We kleedden ons uit en hij kwam op me liggen. Toen keek hij me aan met ogen waar ik doodsbang van werd, maar ik kon geen kant meer op. Hij legde een hand op mijn mond en omsloot met de andere mijn nek. Als mijn buurvrouw toen niet was binnengestormd, had hij me zeker gewurgd.' Het is een van de passages uit de verhalen van prostituee ‘Patricia Perquin', die twee jaar geleden in de Nederlandse kranten Het Parool en het AD werden gepubliceerd. Ze beschrijft hoe erg het eraan toegaat op de Amsterdamse Wallen. En omdat haar familie van niets weet, publiceert ze onder een schuilnaam. Nog nooit van gehoord Onthullende stukken zijn het telkens, waarin ze de lezers meeneemt naar een wereld van seks, geweld, vernedering en uitbuiting. Perquin werkte al tienduizend klanten af. Haar record op één dag? 31, om precies te zijn. Perquin haar schrijfsels hadden zoveel succes dat begin 2012 ook boeken van ‘Pascal Perquin' op de markt kwamen. Zelfs het Amsterdamse stadsbestuur raakte daardoor geïnspireerd. Op basis van haar publicaties, lieten ze haar mee het prostitutiebeleid van de stad adviseren. Maar de Volkskrant stelde zich veel vragen over het waarheidsgehalte van de verhalen van Perquin. Mensen uit het milieu hadden immers nog nooit van haar gehoord, en in de publicaties stonden ook zaken die niet stroken met de werkelijkheid. Na diepgaand onderzoek, kon de krant nu ontmaskeren wie achter het pseudoniem schuilgaat. Het gaat om de Vlaamse ex-journaliste Valérie Lempereur. ‘Een journaliste met een twijfelachtige reputatie', zo schrijft de krant. Ze verwijzen onder meer naar de bekende Nederlandse misdaadverslaggever Peter R. De Vries, die zegt dat ze bij zijn programma op staande voet ontslagen werd vanwege fraude en bedrog. ‘Valérie Lempereur is alles: de junk, de vos, de dief, de onbetrouwbare', zei De Vries. Ook in ons land maakte Valerié Lempereur – die overigens geboren werd als Daniël, maar zich liet opereren tot een vrouw – veel vijanden. ---------------------------------------------------------------------- Zijn jullie zeker dat Beke een man is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat een zuster/broer van Homans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Pin,
Ga nu toch eens gewoon op hln.be je zever posten. En neem Puk ook mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() """In Nederland is veel ophef....."""" In Nederland....weet je wel, ons buitenland....
![]()
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ai, kan hij weer niet het juiste subforum vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Puur binnenland. Als Belgen onschuldige buitenlanders bedriegen is dat iets wat in jullie Binnenland besproken dient te worden, met het schaamrood op de kaken.
moest het een Nederlander zijn dan zou je de commentaren hier eens moeten lezen. Nu doet iedereen weer net alsof zijn neus bloed.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Buitenland : alles buiten België, ook bijv. Belgen die in 't buitenland onnozel doen of erger.... Makkelijk, toch ? ![]()
![]() |