Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Welke Vlaams Blok-programmapunten prioritair meer uitwerken?
Sociale zekerheid 9 50,00%
Fiscaliteit en ondernemingswereld 2 11,11%
Milieu 2 11,11%
Buitenlandse zaken 4 22,22%
Mobiliteit & verkeer(sveiligheid) 0 0%
Andere (zo ja, welke?) 1 5,56%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 7 augustus 2004, 11:02   #1
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard Welke standpunten / onderwerpen nog meer uitwerken?

Welke standpunten of onderwerpen dient het Vlaams Blok volgens U prioritair op programmatorisch vlak nog meer uit te werken?

Wat mij betreft, zou ik de voorkeur geven aan de standpunten inzake sociale zaken en sociale zekerheid zodat we de hardnekkige fabel als zou het Vlaams Blok een ultra-liberale partij zijn uit de wereld kunnen helpen. Als tweede onderwerp zou ik buitenlandse zaken kiezen: houding tegenover Europa, de Verenigde Staten,...
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 7 augustus 2004, 21:48   #2
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Welke standpunten of onderwerpen dient het Vlaams Blok volgens U prioritair op programmatorisch vlak nog meer uit te werken?

Wat mij betreft, zou ik de voorkeur geven aan de standpunten inzake sociale zaken en sociale zekerheid zodat we de hardnekkige fabel als zou het Vlaams Blok een ultra-liberale partij zijn uit de wereld kunnen helpen. Als tweede onderwerp zou ik buitenlandse zaken kiezen: houding tegenover Europa, de Verenigde Staten,...
In de eerste plaats blijft het belangrijk het vreemdelingenstandpunt en alles wat daarmee verband houdt (veiligheid, betaalbaarheid sociale zekerheid, overbevolking door de massale aanwezigheid van vreemdelingen, behoud van onze eigen cultuur, ...), op de voorgrond te blijven plaatsen. Het migratievraagstuk is heden de dominante links-rechtstegenstelling, en zal dat in de toekomst nog meer worden. Inzake sociale zekerheid kan inderdaad benadrukt worden dat deze er niet op berekend is om de armoede in heel de wereld op te lossen, en dat deze in de eerste plaats onze eigen bevolking ten goede moet komen. Doordat een groot deel van de vreemdelingen maximaal gebruik maakt van de sociale zekerheid, en verhoudingsgewijze aanzienlijk minder bijdraagt dan onze eigen werkende bevolking omdat slechts een klein deel van de vreemdelingen werkt, komt de betaalbaarheid van onze sociale zekerheid meer en meer onder druk te staan. Ook het fabeltje dat we meer migratie zouden moeten toelaten om de vergrijzing betaalbaar te houden, moet absoluut uit de wereld worden geholpen.
Cynicus is offline  
Oud 8 augustus 2004, 20:10   #3
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Het Vlaams Blok mag niet in de valstrik trappen om alles nauwkeurig op papier te zetten.

Wij stellen ons bloot aan veel kritiek en eindeloze debatten in eigen kring zonder ooit tot een slotsom te komen.

Zoals het nu gaat vind ik het goed. Als Belgie uiteenspat zal het Vlaams Blok wel als rechtse partij blijven bestaan maar er zullen nationalisten zijn die een andere richting zullen uitgaan.

Wij zouden het zover moeten krijgen dat elke Vlaming in een onafhankelijk Vlaanderen in feite nationalistisch denkt zoals in Ierland, Frankrijk, Spanje enz
zodat elke partij het belang van Vlaanderen vooropstelt.

Dan pas zullen wij er gekomen zijn. Dus enkel en alleen onafhankelijkheid telt op dit ogenblik.

Zoals nu moeten wij de diefstal die Belgie pleegt voortdurend aanklagen. Alsook de multiculturele dwang die ons wordt opgelegd en ons volksbestaan
in gevaar brengt.

Verder wil ik er bijvoegen dat ik het zeer noodzakelijk vind om in de binnenkring van de partij discussies en debatten te hebben over de meest verscheidene zaken en om tussen pot en pint de wereldproblemen op te lossen.

Ik hoop dat er in de partijraad hevige verschillen zijn en dat er hoogoplopende ruzies zijn zonder naar buiten te komen.

Ik heb dikwijls met prominente figuren vastgezeten in de partijraad over vele
programmapunten. Maar ik heb dat nooit naar buiten laten komen en een verenigd front gevormd als het er op aankwam.

Waar het bij mij eerst en vooral op aankwam en nog aankomt is de onafhankelijkheid van Vlaanderen binnen de Europese Unie.

Ik herinner mij nog zeer goed hoe ik na een partijraad in 't SCHELDEHOF door een huidig parlementslid aangevallen werd.

Goed onthouden dat wij toen amper 2% van de stemmen hadden.

Het ging als volgt:

Huidig PL: En gij met uw onafhankelijkheid! Hoe gaat ge dat bereiken?

Muishond: Door 50% plus 1 van de Vlamingen daarvan te overtuigen.

Huidig PL: Belachelijk! En wat gaat ge doen met de Belgische frank?

Muishond: (Geschrokken want daarover had hij nog niet nagedacht omdat wij
in feite toch nog geen 2% van de stemmen hebben)
Afschaffen natuurlijk!

Huidig PL: En dan?

Muishond: De Nederlandse gulden zal het wel doen. Met een gemeenschappelijk Nationale Bank.

Huidig PL: Waar in de wereld hebt ge zo iets al gezien?

Muishond: Wel Belgie en Luxemburg bv. En ook de monetaire unie in Zuid-Afrika.

Huidig PL: Compleet belachelijk!

Einde van gesprek.

Ondertussen is de EURO er en hebben wij hiermee geen problemen meer.

Eens te meer een bewijs dat men nooit te veel op papier moet zetten.
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)

Laatst gewijzigd door muishond : 8 augustus 2004 om 20:28. Reden: tikfout
muishond is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be