![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten voor het gebruik als informatiebron begin ik het internet wel wat moe te worden. Soms verlang ik naar de tijd voor '90 toen het allemaal niet bestond; smartphones, internetmedia, voortdurend bestookt worden met reclame, spyware etc etc..
Jullie?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 10 oktober 2014 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het was vroeger toch eenvoudiger. Toen kon een mens zeggen : "ah, zocht u mij? Oei dat wist ik niet." Nu is dat onmogelijk dank zij sociale media, GSM en weet ik veel. Gevolg : het leven is veel vermoeiender!
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Internet ? Dat kan je ook 'uitzetten' Reclame, spyware, etc ? Adbloc of zoiets installeren, of op dat kruisje rechtsboven klikken.... Er is niemand die je kan verplichten om die dingen constant te gebruiken, hé.... ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PC is voor mij een uitkomst. Smartphone een kwelling.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het nooit goed begrepen waarom mensen soms (m.i. misplaatst) fier lopen op onkunde, onwetendheid, achterlijkheid,....
Stel je voor dat heden ten dage iemand zich heel 'stoer' op de borst klopt omdat hij analfabeet is, en met al dat lezen en schrijven niks wil te maken hebben. Dat kunnen we ons niet voorstellen. Toch was het vorige eeuw in sommige kringen bon ton om luidkeels te verkondigen dat je 'altijd fleste voor wiskunde' of 'steeds de laatste van de klas voor Frans was' Begin jaren tachtig toen de PC schoorvoetend zijn intrede deed had je ook zo een groep die koos voor onwetendheid, of gewilde achterlijkheid: 'aan dat computergedoe deden ze niet mee!' Toen ze er toch eentje (tweedehands?) op de kop konden tikken, werkend op floppies, moest er zonodig meewarig gedaan worden over harde schijven, cd-romspelers, en later cd-en-DVD-branders. En eigenlijk houdt het gedoe helemaal niet op, zelfs niet in middens waar laptop, tablet, en GSM gemeengoed zijn, moet nu de smartphone het ontgelden. Hier en daar zelfs nog internet, en al zeker facebook en aanverwante. Maar ik maak er mij niet druk om. Ik denk bij mezelf: "Fly with the eagle or scratch with the chickens." Dat stond vroeger op een poster. Je kan het nu op je phoon vinden. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger was je een freak als je veel achter een computer zat. Tegenwoordig is iedereen een freak. De freaks van weleer vragen zich af of de huidige freaks wel een benul hebben waar ze mee bezig zijn.
De freaks van vroeger hadden benul van hoe de data gestockeerd werd, hoe een programma input kon verwerken tot output en hadden respect en aanzien voor de onderliggende technologie. De freaks van tegenwoordig verklaren zonder scrupules dat de malware op hun smartphone of computer er gekomen is zonder dat ze deze zelf geïnstalleerd hebben.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb die 2 eerste niet, en gebruik internet enkel om hier wat te forummen, info te zoeken en nieuws te lezen. Voor de rest interesseert het me niet. Ik draai nog altijd mee, weet nog altijd over het meeste mee te spreken en bereik ook nog mijn verre sociale contacten als dat nodig is. Dus, in wat ben ik onwetend/achterlijk ?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het nou net, je moet het inzien; ze geven je het gevoel dat je met de arenden de lucht beheerst, maar in realiteit ben je een scharrelkip.
Kan je er niet doorkijken, des te beter; hier is nog een subliminale boodschap alstublieft meneer de arend.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koketteren omdat je iets niet hebt of gebruikt, lijkt mij debiel. Herinner u de eerste GSM's en de reacties daarop: dat was voor snobs, waarom zou je dat nodig hebben, etc. etc. Nu heeft iedereen dat. En ik geef zelfs toe dat ik ooit op dezelfde wijze meehuilde met de wolven. Nu vind ik dat achterlijk van mezelf om te schimpen op technologie die het leven makkelijker maakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Internet is een hulpmiddel, geen verplichting.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Eén ding moet je het internet en die forums wel nageven, het geeft je tenminste een onverbloemde kijk op onze medemens. Soms komt ook wat positiefs bovendrijven en daar trek je je dan ook aan op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik wel redelijk straf vond...er zat geen handleiding bij. Je kan dat waarschijnlijk via je smartphone ergens downloaden - hoe je dat dan moet aanpakken staat waarschijnlijk ook ergens 'on-line'.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Mijn internet is kapot. Vroeger wisselde ik muziek en films en informaties met mensen die ik niet kende en leerde een heleboel nieuwe dingen en visies kennen. Om te kunnen wisselen moet je ook kopen of kennen. Niets was gratis op die manier. Wanneer ik iets wilde weten of zocht vond ik het onmiddellijk of kwam ik op de juiste fora bij de juiste mensen. Het internet verruimde mijn blik, ik leerde ervan want alle mensen waren slimmer dan mezelf, ik maakte zelf een blog, een site voor de sportclub en een politicus, ... . Nu verzuip ik in commercie, nietszeggende zoek resultaten, gratis fastfood, dommere mensen,... . Het ziet er allemaal beter uit maar inhoudelijk is het dat niet. Mijn internet is vermoedelijk kapot. Ik gebruik het enkel nog om mijn lever te spuien en mijn gal te luchten op dit forum. Hier verschuilt zich ook nog het laatste beetje verstand. Vermoedelijk zit al de rest achter intrawebmuren van uniefs enzo. Wat deze toch nog doorlaten aan gratis cursussen en lezingen vind ik maar van een verdacht niveau. Neen, mijn internet is kapot.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet nog dat ik als student vroeger wel m'n laptop moest opstarten voor allerlei opdrachtjes, e-mails en facebook te checken, online banking of youtuben. Tegenwoordig moet ik geen "essays" meer schrijven en heb ik voor die andere zaken m'n smartphone: facebook app, bank app om saldo te checken en betalingen uit te voeren, youtube met alle favoriete kanalen aangeduid. En met zo'n smartphone die je data via je google account bijhoudt, krijg je ook vaak leuke nieuwe suggesties naar je interesses. Het surfen en informatie opzoeken gaat dus ook sneller via een smartphone. Ik hoef een recept bv. niet meer neer te schrijven maar neem m'n toestel mee naar de keuken. In dat opzicht voelt forummen op m'n laptop een beetje verouderd en onflexibel om het zo te zeggen. Laatst gewijzigd door Guinevere : 12 oktober 2014 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() (maar ik heb dan ook de ervaring gehad om eens iemand te horen opmerken dat ik maar een stommerik moest zijn omdat ik geen zo'n ding (gsm) had.....hoe konden ze me dan ooit bereiken als er iets dringends was ? Heb wreed moeten lachten toen zijn vrouw hem iets dringends (kon hij nog langs de bakker gaan ?) wou laten weten en de batterij van zijn gsm plat was ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2001 , telenetinternet en ben uiteindelijk ingedommeld sinds 2008 ![]() Bwa , ik gebruik het nog bijna dagelijks , voor mij is internet de mogelijk om nieuws/info te lezen ![]() De gedrukt info/nieuws kan ik niet meer lezen ![]() of ik moet een leescamera gebruiken , maar .... nieuws via internet is steeds recent , de gazet dagelijks !!!! Vroeger mailde ik veel , vandaag , enkel wanneer nodig !! Facebook , e.d. , dan geraak je helemaal van de wereld !!!! Ik heb een youtube-account + forum politics be account , + andere forums , maar algemeen , ik forum nog op enkele (+/-5) !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |